Koitteko te muut lapsena myrkyllistä käytöstä kavereiden vanhemmilta?
eräällä kaverin äidilläni oli tapana arvostella jatkuvasti vaatteitani, olin poikatyttö.
Kommentit (67)
Kyllä. Kaverin kotona ei saanut metelöidä, ei ottaa itse jääkaapista ruokaa, ei piilottaa pikkusiskonsa tavaroita eikä piirtää seinille. Kaverin äiti sanoi monta kertaa todella ilkeästi ja kielsi tulemasta sisälle. Kerran se soitti poliisit paikalle, kun me oltiin parin muun kanssa kivitetty niiden auton tuulilasi hajalle.
Oli kyllä traumoja aiheuttava ihminen, pilasi koko elämäni.
Käänteisesti. Mun ystävä on pienestä saakka halunnut pitää hiukset lyhyinä ja minä taas pitkinä. Sen äiti hoki aina että katso nyt miten nätit pitkät hiukset on, mikset sinäkin voi kasvattaa. Se oli aika vaivaannuttavaa silloin , mutta se äiti jankkaa samaa edelleen vaikka se on jo vanhus ja nykyään se lähinnä huvittaa meitä.
Joo. Yhden kaverin isä piikitteli minua oudosti, mikä oli hyvän maun ulkopuolella. Ei tuntunut kivalta ala-asteikäisestä tytöstä :/
eräällä kaverilla oli pelottava huutava isä >:(
en vanhemmilta mutta sisaruksilta kiusaamista.
Koin. Olin todella pieneltä paikkakunnalta, jossa kaikki tunsivat kaikki. Kaverini isä, vanhempieni lapsuudenkaveri, heitti näin jälkikäteen mietittynä todella ilkeää vitsiä minusta jatkuvasti. Mieleen on erityisesti jäänyt se, kun sain uuden takin ja tämä vitsaili koko käyntini ajan että jaahas, huhhuh, mikä takki... No mutta jos se on "Tiinan" takki, niin sehän selittää kaiken. Kyseessä oli siis maailman normaalein ja neutraalein sininen syystakki.
Yhden kaverini vanhemmat utelivat minulta perheeni asioita jatkuvasti, ja päädyin kuulemaan syyn vanhempieni eroon tämän äidiltä.
Useiden kavereideni vanhemmilta tuli jatkuvalla syötöllä fiilis, että en todellakaan ollut tervetullut.
Eräs lapsuuden kaveri äiti muistaa edelleen kertoa ja alleviivat kuinka hänen tyttärensä on melkein niinkuin lääkäri kun tyttärensä opiskeli terveydenhoitajaksi Sen sijaan hän ei pysty vieläkään, mitenkään ymmärtämään tai osoittamaan arvostusta sille, että hänen syvästi halveksimansa ja ylenkatsomansa "rasvanäppi mopo-poika" meni ammattikouluun ja vuoden armeijassa olon jälkeen jatkoi opintojaan yliopistossa.
Molempien nädien nuorten luokkaverina muistan kyllä myös opinto-ohjaana toimineen järkyttvänä asennevamman ja tarpeensa osoittaa ylimielisyyttä kaikkia heitä kohtaan, jotka eivät hakeutuneet ja pyrkineet lukio-opintoihin vaan päätyivät tai joutuivat ammattikouluun. (-Vastaavaa ammatttikoulutuksen dissaamista ja halveksintaa olen kohdannut sittemmin vain tältä palstalta).
kuunteli oven takana mitä puhuimme ja tuli keskeyttämään mitä olin puhumassa ...
eräs kaverin äiti oli kylän pääjuoruttaja ja kertoi muiden ihmisten asioista jatkuvasti naureskellen
Vierailija kirjoitti:
eräs kaverin äiti oli kylän pääjuoruttaja ja kertoi muiden ihmisten asioista jatkuvasti naureskellen
putosiko omena kauas puusta?
Erään vanhemman mielestä minun kanssani ei hänen lapsensa saisi mielellään leikkiä kun kävin aivovammaisten koulua, jolla nimityksellä hän kutsui Steiner-koulua, Toisinaan osuimme samaan aikaan bussipysäkille, jolloin hän otti asiakseen haukkua minut, kuinka en osaa ja opi tuolla "aivottomien paikassa" mitään hyödyllistä.
- Jotain kai tulin kuitenkin oppineeksi kun sen jälkeen olen viime vuodet jatkanut yliopistolla opintojani.
Toinen asia mistä hän jaksoi myös usein paasata oli, kuinka ihanaa on kun voi asua omakotitalossa, eikä missään ghettossa, jolla hän tarkoitti läheistä rivitaloaluetta; jossa mm. minä asuin.
kaverien vanhemmat juorusivat että olin huonoa seuraa ja lopulta kukaan ei saanut olla kanssani.
En, 2 koulunkäyntiavustajaa jotka kiersivät luokasta luokkaan olivat sekaisin, ja niitä inhosi kaikki oppilaat
Kaverin isä oli kylämme kuuluisimpia pedoja ...joten...
Kaverin vanhemmilla oli 15 vuotta kestävä aviokriisi. Tunnelma oli aina jäätävä ja joskus aloittivat vuosisadan riidan kun oli vieraita kylässä. "Lasten vuoksi" pysyivät yhdessä, vaikka lasten kannalta olisi ollut parempi erota. Erosivat kun nuorin täytti 18v. Mitä lapsiin tulee niin kaikilla on pahoja mt-ongelmia.
En keneltäkään. Kaikki kavereideni vanhemmat olivat tosi ystävällisiä ja reiluja minulle aina. Ihan jokainen.
Kunpa nyt saisinkin kiittää heitä kaikista välipaloista ja harrastuksiin vienneistä joita kykyjensä mukaan minulla tarjosivat.
M40
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö paljon heillä kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta "kuuluisaa" pedoa ööö kylässänne on?
Vierailija kirjoitti:
Kaverin vanhemmilla oli 15 vuotta kestävä aviokriisi. Tunnelma oli aina jäätävä ja joskus aloittivat vuosisadan riidan kun oli vieraita kylässä. "Lasten vuoksi" pysyivät yhdessä, vaikka lasten kannalta olisi ollut parempi erota. Erosivat kun nuorin täytti 18v. Mitä lapsiin tulee niin kaikilla on pahoja mt-ongelmia.
Millainen tunnelma oli? miten he riiteli?
Aha. Mun kavereiden äidit oli mukavia.