Marja Kihlström syyllistää miehet seksuaalirikoksista
Marja Kihlström syyllistää kaikki miehet naisia kohtaan tehtävistä seksuaalirikoksista:
Mitä te miehet ajattelette, oletteko vaistonvaraisesti toimivia eläimiä, joita pitäisi varoa yllyttämästä hyökkäykseen naisia kohtaan vaate-, juhlimis- tai käyttäytymismalleja kontrolloimalla? Millaisen viestin haluatte antaa pojille miehuudesta? Toivoisin miesten astuvan esiin ja ottavan tähän kantaa. Tiedän, että teitä on siellä!
https://www.is.fi/viihde/art-2000011210619.html
Tietysti seksuaalirikoksen uhriksi joutuminen ei ole koskaan uhrin vika, mutta miksi naiset suuttuvat, jos joku sanoo, että seksuaalirikoksen uhriksi joutumisen riskiin voi itse vaikuttaa esim. sillä, ettei mene yksin tuntemattomien luo umpikännissä? Eikö tuo ole ihan maalaisjärkeä?
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni raiskattu nainen on mennyt jonkun miehen luokse umpikännissä ja siksi tullut raistuksi? Onko sinulla ap. tarkkaa tutkimus tietoa? Kun asiaa perustelet sillä.
Eiköhän suurin syy raiskauksille löydy aivan muualta, eikä naisen umpihumala edellekään anna oikeutta raiskaamiaeen.
Todella moni itse asiassa. Ja ei oikeuta ei. Mutta omia lapsiani neuvon sukupuolesta riippumatta silti olemaan menemättä humalassa vieraisiin asuntoihin. Kyllä siinä riskin ottaa, oli mies tai nainen. Se on vaan totuus
Ohis
En haluaisi oman poikani liikkuvan Helsingissä yöllä yksin, en myöskään tyttäreni. Varsinkaan humalassa ja/tai tuntemattomien kanssa. En haluaisi että nousee tuntemattomien autoihin ja jopa taksit ovat nykyään vähän niin ja näin.
Erityisesti en haluaisi oman poikani pukeutuvan provosoivasti kaupungilla, varsinkaan yksin ja/tai yöaikaan. Tämä provokatiivinen pukeutuminen voisi olla esimerkiksi poliittista, uskonnollista tai kulttuurista ärsytystä nostavaa. En toivoisi myöskään paljastavaa pukeutumista, tai kalliisiin vaatteisiin pukeutumista. Tämä ei myöskään ole sukupuolirajoittunutta, eli näitä samoja toivoisin myös tyttären kohdalla. M51
suurin osa naisista on tullut rais*katksi työmatkalla, lenkillä ollessaan, ja osa ihan omassa kodissaan.
Omassa kodissa ja parisuhteessa kyllä, kuten on yleistä tulla myös pahoinpidellyksi muulla tavoin. Mutta tuo nyt on ihan kukkua, että random puskara1skaukset olisivat muuten yleisimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistäkää takaisin kaikki naiset perättömistä seksuaalirikosilmoituksista. Ja kyllä ne naisetkin tekee seksuaalirikoksia. Taitaa oma lehmä ojassa olla niilläö naisilla, jotka yrittää luoda mielikuvaa, että vain miehet tekee niitä.
😂😂😂😂 Tais osua omalle kohdalle nyt
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuuko Kihlström lasten hakkaamisesta ja surmaamisesta? Suurin osahan on naisten tekemiä.
Niin, nainen saa syytteen jos ei jaksa yksin miehen lähdettyä. Mies saa heitteillejättää, nainen ei.
No minusta se suojaa myös miesten oikeuksia, ettei lähdetä yhteistuumin perseet olalla kenenkään luo. Siinä kun voi olla niitä eriäviä näkemyksiä siitä, mitä nyt oltiinkaan tekemässä. Niin ennen, kesken kuin jälkeen suorituksen.
Ja kyllä, minulla on nuorena ollut yhden illan juttuja, jolloin on nimenomaan lähdetty vieraan miehen kanssa harrastamaan seksiä. Ja vain hyviä muistoja. Mutta maailma on muuttunut, enkä enää suosittelisi samaa tyttäreni lisäksi myöskään pojalleni.
Ihan sama mitä joku akka höpisee. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
" mutta miksi naiset suuttuvat"
Koska naiset ovat kuin lapsia.
Maailmanpolitiikka on viime aikoina näyttänyt siltä kuin sitä tehtäisiin päiväkodissa hiekkalaatikolla. Politiikasta vaan puuttuu se "tarhan täti", joka sanoo että ei saa ottaa kaverin lapiota, eikä saa rikkoa kaverin hiekkakakkua.
Kun täti puuttuu, niin isot pojat ottavat ja rikkovat niin paljon kuin haluavat. Ja kokevat olevansa oikeutettuja siihen. "Piku halus että mä lyön kun ei antanut lapiota, se on sen oma syy." "Mää tarvin Tatun ämpärin, mun leikki ei muuten onnistu."
Onko tällä planeetalla oikeasti muita aikuisia kuin "tarhan tädit", ne nuoret naiset, joita kukaan ei arvosta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni raiskattu nainen on mennyt jonkun miehen luokse umpikännissä ja siksi tullut raistuksi? Onko sinulla ap. tarkkaa tutkimus tietoa? Kun asiaa perustelet sillä.
Eiköhän suurin syy raiskauksille löydy aivan muualta, eikä naisen umpihumala edellekään anna oikeutta raiskaamiaeen.
Tässä vähän tutkimustietoa: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000005376438.html
Pari nostoa selvityksestä:
- 61 prosenttia Helsingin poliisille vuonna 20142016 ilmoitetuista raiskauksista on tapahtunut viikonlopun aikana eli perjantaina, lauantaina tai sunnuntaina, runsaassa puolessa tapauksista raiskaus tai sen yritys on tapahtunut puolenyön ja aamuneljän välisenä aikana
- Selvitetyissä tapauksissa 60 prosenttia rikoksesta epäillyistä ja 65 prosenttia uhreista oli päihtyneenä tapahtumahetkellä.
- Helsingissä raiskauksesta epäiltyjen ulkomaan kansalaisten määrä yli kaksinkertaistui vuodesta 2014 vuoteen 2015. Ulkomaalaisten osuus epäillyistä on ollut Helsingissä koko 2010-luvun 3040 prosenttia.
Ja kuten avauksessa todettiin, seksuaalirikos ei ole koskaan uhrin vika, mutta sen uhriksi joutumisen riskiä voi pienentää olemalla lähtemättä umpikännissä miehen luo jatkoille tai kutsumalla häntä kotiinsa. Tämän toteaminen ei ole naisia halventavaa tai heidän oikeuksiaan vähentävää.
Usein miesvihaa innokkaimmin levittävät ne naisoletetut, jotka eivät ole saaneet haluamaansa seksiä Tinderissä.
Taitaa olla naimaton henkilö tuo. Niillä usein miesvihat tapissaan, jotka eivät koskaa ole miehen kanssa olleet silleen tai muutoinkaan.
Mulla oli pari viikkoa sitten klassinen yhden illan juttu baarissa tapaamani naisen kanssa. Käsittääkseni ihan kivaa oli molemmilla, mutta minua on sen jälkeen ahdistanut ajatus siitä, että mitä jos tuo nainen olisikin tullut katumapäälle ja tehnyt rikosilmoituksen. Varmaan aika 50-50 mahdollisuudet siihen, että olisin saanut seksuaalirikostuomion, kuin olisi ollut vain sana sanaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pari viikkoa sitten klassinen yhden illan juttu baarissa tapaamani naisen kanssa. Käsittääkseni ihan kivaa oli molemmilla, mutta minua on sen jälkeen ahdistanut ajatus siitä, että mitä jos tuo nainen olisikin tullut katumapäälle ja tehnyt rikosilmoituksen. Varmaan aika 50-50 mahdollisuudet siihen, että olisin saanut seksuaalirikostuomion, kuin olisi ollut vain sana sanaa vastaan.
Kai tallensit aktin älykellolla?
Vierailija kirjoitti:
suurin osa naisista on tullut rais*katksi työmatkalla, lenkillä ollessaan, ja osa ihan omassa kodissaan.
Omassa kodissa ja parisuhteessa kyllä, kuten on yleistä tulla myös pahoinpidellyksi muulla tavoin. Mutta tuo nyt on ihan kukkua, että random puskara1skaukset olisivat muuten yleisimpiä.
Pidän mielenkiintoisena ajatusta että miehenä olisin jotenkin vastuussa toisista miehistä jotka tekevät rikoksia, varsinkin kun toivon että tuomioita kovennettaisiin. Kovennetaan alkuun vaikka niin että r*iskauksesta määrätään vähintään 3-4 vuotta ehdotonta ja 2* jos uhri on alle 16v.
Entä ne naiset tai miehet jotka eivät halua kovempia tuomioita? Mikä on heidän vastuunsa, varsinkin rikoksen uusijoiden teoista?
Itse en miehenä pidä tuota Kihlströmin kirjoitusta loukkaavana, vaan ihan paikallaan olevana pohdintana.
Sen sijaan pidän loukkaavana enemmänkin sitä, kuinka typerinä meitä miehiä näissä keskusteluissa pidetään. Nythän meillä on ihan jo oikeudenkin linjaus siitä, että jopa yli kahden promillen humalassa oleva teinityttö katsotaan vastuullisemmaksi ja kyvykkäämmäksi toimijaksi kuin aikuinen mies.
On maita ja alueita, joissa naisen (tai miehen) ei todellakaan kannata kulkea yksin yöllä missään. Näistä varoitellaan aivan laajasti. Mutta joidenkin mielestä niin ei saisi tehdä, kun ei mitään pahaa saa sielläkään kukaan toiselle tehdä? Että sinne vaan kävelemään, koska oma syy se ei ole millään tavalla jos jotain sattuu?
Mitä hittoa, ihmiset? Kai te sentään omaa jälkikasvuanne ohjeistatte? Vai neuvotteko hyppäämään suojatielle tuosta vaan, kun auton pitää siinä väistää, eikä vika koskaan ole jalankulkijan?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jos sinulta varastetaan jotakin, on varas aina syyllinen. Mutta kyllä ainakin vakuutusyhtiö haluaa tietää, miten itse olet yrittänyt tekoa ehkäistä. Jos et ole, saatat helposti jäädä ilman korvauksia.
Se, että sanotaan että asiaan voi vaikuttaa varovaisuudella, ei tietenkään tarkoita, ettei tekijä olisi syyllinen. En ymmärrä, eikö tämä jotenkin mahdu joidenkin kovalevyille, kun jankutetaan että jos peiliin saa vähän katsoa toinenkin, se jotenkin veisi vastuun kokonaan tekijältä.
Laitatko lompakkosi lukittuun kaappiin poikien mökki-illassa?
Tai mihin jätät auton avaimet, ettei kaverisi varasta autoasi?
Ongelma on siinä, että sinut saattaa r*iskata mies, jota pidit ystävänäsi.