Tiesitkö, että Prisman vartijat näkee sovituskoppeihin sisään?
Kävin nyt äsken sovittamassa collegetakkia ja otin vahingossa liian ison, joten laitoin sen sovituskopissa hupparini päälle. Joo, iso oli joten lähdin se Prisman takki päällä hakemaan uutta kokoa nurkan takaa. Ajattelin, että näyttäis varmaan epäilyttävältä, jos vartija näkisi. Ei mennyt kuin hetki niin vartija pölähti paikalle muka tarkistamaan viereisen sovituskopin peiliä ja huomasin, että tarkasti samalla mun tavaroita ja mua. Muita siellä vaateosastolla ei edes ollut nyt näin myöhään. Tuli siinä mieleen, kun veljeni oli joskus kymmenen vuotta sitten vartijana ja oli tehnyt joitain vuoroja myös tuossa Prismassa. Sanoi silloin minulle, että älä sovita vaatteita Prisman sovituskopeissa. Näköjään se on totta. Vähän noloa, kun tuli peilailtua ja taputeltua turvonnutta mahaa siinä peilin edessä, mutta onneksi en sentään riisuutunut.
Kommentit (18)
Tuo vartijan toiminta ei ole tuossa mikään todiste siitä, että olisi nähnyt sovituskoppiin sisään. Riitti, että näki kopin ulkopuolelle
En tiennyt. Ei ole tapana käydä sosialistien kaupassa.
No en kyllä osta vaatteita mistään Prismasta muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Purralla ja Orpolla omat kaupat, ja jos on, niin missä? Porvoossa?
Juu eivät todellakaan näe. Se olisi lainvastaista tirkistelyä ja potkut tulisi välittömästi.
Ei osuuskauppa ottaisi sellaista mainehaitta riskiä, että antaisi tuollaista liikkeissään tapahtua.
Ihan kiva tarina, mutta ei tuosta nyt yhtä pojoa enempää heltiä.
1/5
Vierailija kirjoitti:
Tuo vartijan toiminta ei ole tuossa mikään todiste siitä, että olisi nähnyt sovituskoppiin sisään. Riitti, että näki kopin ulkopuolelle
En kerennyt olla kopin ulkopuolella kuin muutaman sekunnin kun vartija tuli paikalle kuin salama. Näki varmasti kun puin sen takin kopissa päälle ja katselin sitä peilistä aika kauan ja sitten lähdin. Vartija oli kuin salamana siinä varmasti tarkistamassa, että en lähde se takki päällä ulos.
Jos olette huomanneet, niin Prismoissa sovituskoppien katot on muutettu ritilätyyppiseksi, mistä siis näkee läpi. Kiinnitin huomiota tähän muutokseen vajaa vuosi sitten täkäläisessä Prismassa. Onkohan laillista? Siis jos koppeja kuvataan?
Ei se voi pitää paikkaansa. Jos näin olisi niin rankaisutoimenpiteet olisi enemmän kuin oikeutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Juu eivät todellakaan näe. Se olisi lainvastaista tirkistelyä ja potkut tulisi välittömästi.
Ei osuuskauppa ottaisi sellaista mainehaitta riskiä, että antaisi tuollaista liikkeissään tapahtua.
Ihan kiva tarina, mutta ei tuosta nyt yhtä pojoa enempää heltiä.
1/5
Miksi veljeni valehtelisi minulle tuollaista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vahvat persulla tiedot, ei ihme, jos niinkin vatipäistä puoluetta on harhautunut äänestämään.
E-liike oli vasemmistolainen ja SOK sen oikeistolainen kilpailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerennyt olla kopin ulkopuolella kuin muutaman sekunnin kun vartija tuli paikalle kuin salama. Näki varmasti kun puin sen takin kopissa päälle ja katselin sitä peilistä aika kauan ja sitten lähdin. Vartija oli kuin salamana siinä varmasti tarkistamassa, että en lähde se takki päällä ulos.
Ei vartijat siinä kopin edessä odota, vaan kassalinjojen ulkopuolella, että saavat otettua näpistelijän kiinni. Kunhan teki itsensä näkyväksi tarkoituksella. Katso peiliin ja pohdi tarkkaan, miksi näytät hampuusilta.
Tottakai. Monessa kaupassahan tuosta ihan ilmoitetaankin, lappu seinällä. Ei haittaa minua, en varasta.
Myös joissain Tokmanneissa valvontakamera on suunnattu sovituskoppiin päin niin että varmasti näkee sisään, ei ole edes kattoa niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prsmassakin on varmaan useampia vartijoita. yksi istuu kopissa katsomassa monitoreita (ei ole sovituskopeissa kameroita) ja ehkä toinen liikuu myymälässä. Kun joku asiakas menee sovituskoppiin, niin se monitorityyppi voi vaikka sanoa sille myymälässä olevalle, että asiakas meni 2. sovituskoppiin mukanaan huppari. myymälävartija siirtyy vaateosastolle. Kun asiakas tulee ulos, niin monitorivartija voi sanoa, että asiakas tuli ulos ja myyälävartija tarkistaa paikat. Ilmeisesti olet joko käyttäytynyt myymälässä jtenkin niin, että olet joutunut huoion kohteeksi, tai sitten viipynyt siellä sovitukopissa epätavallisen kauan. mutta kameroita siellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Monessa kaupassahan tuosta ihan ilmoitetaankin, lappu seinällä. Ei haittaa minua, en varasta.
Siis oikeesti? En ole koskaan nähnyt lappua, jossa kerrotaan, että sovituskoppeihin näkee. Pitää muistaakin laittaa aina ehjät alusvaatteet päälle ostoksille lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä osta vaatteita mistään Prismasta muutenkaan.
Mä löysin just kivan mekon sieltä (100% puuvillaa vuorta myöten), mutta en todellakaan alkanut sovittamaan vaikka ensin kyllä meinasin. Tiedä mikä lie etiäinen oli, mutta mulla kävi just tuo mielessä että noinkohan siellä joku tiirailee kameran kautta ja sitten totesin, että mieluummin palautan kuin sovitan ennen ostamista.
Eikä tarvinnut palauttaa vaan mekko on ihan täydellinen. Nyt kyllä vähän alkoi ahistamaan tuo mikälie aavistus.. Se tunne oli niin vahva, että en voinut edes harkita sovittamista sen jälkeen. Eikä tuo ole ihan ainoa aavistus vähälle aikaa ja ei yhtään kiva jos nekin toteutuu / todeksi paljastuu.
Olenkin ihmetellyt kuka siellä sovituskopin verhon takana kurkkii