KELAN työntekijöillä on ILMAINEN HAMMASHUOLTO - työntekijöitä 8000, mitä helvettiä
Minkä takia Kelan yli kahdeksan tuhatta työntekijää saa ilmaisen hammashoidon? Juuri meni itselläni pari tonnia hammaslääkärin laskuihin. Toivottavasti Kelan työntekijöiden hammashoitoa ei makseta verovaroista, sillä se olisi väärin muita kohtaan. Keillä muilla on ilmainen hammashoito? Kuka maksaa
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää leegoista huoli. Suomessa et hammaslääkäriin pääse. Ei ole koskaan ollut reikiä tai ongelmia. Ihan normi aamu ja iltaharjauksella onnistuu..
Tietysti on tätä porukkaa jonka mielestä oma huolimattomuus on yhteiskunnan vika ja pitäisis saada ilmaista korjausta
pääsen heti huomenna kun soitan terveystalon hammashoitoon missä meillä työterveys.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvillä on kaikenlaisia työsuhde-etuja. Tuskinpa tuo Kelan etukaan on rajaton (= sellainen, jolla saisi hoidattaa hampaitaan ihan miten tahtoo).
Ei ole kaikilla työläisillä työsuhde-etuja, monilla se ainoa etu on se huono palkka. Eivät he saa verovaroista maksettuja hammashoitoja, niin kuin nuo kyseessä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei helv, kilometritehtaalle joutaisivat. Korkea aika saada kansalaispalkka tähän maahan että tuollaisen paperinpyörittäjäjoukon vedätykset loppuu. Sadisteja köyhien kiduttajia kaikki.
Oletko vähän typerä? Ei se Kelan täti itse saa päättää kuinka paljon kellekin maksetaan etuuksia. Ennemminkin koko Kela pitäisi lopettaa ja kaikki etuudet että alkaisi elämäntapatyöttömiä ja muita luuhaajia kiinnostamaan työssäkäynti.
Kunnan hammashoito on ollut aina jotenkin outoa. Ja yksityisistä osa. Olisi kiva että ilman temppuilua ja vatulointia hommat sujuu, lähellä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on kaikennäköisiä etuja. Lisäksi ihmisille maksetaan palkkaa ja heillä voi olla lomia ja vapaa-aikaa. Hui kauheeta. Hui hirveetä.
Julkisten palkat maksetaan yksityisten veroista
Nyt ollaan jo siinä pisteessä, ettei sellaiseen ole varaa, koska yksityisiä veronmaksajia on liian vähän
Yritysmaailmassa vielä kovemmat edut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko monella työpaikalla hammashoito kuuluu työterveyteen, samoin suuhygienisti, fysioterapiat, hieronnat, silmälasit jne.
Ja osan työterv.hoidosta maksaa työnantajalle K
No eipä kuulu kovin monessa paikassa, varsinkaan suorittavalle portaalle.
Työterv.hoito on kaikille sama työyhteisössä. Olen raksalla töissä ja meillä hammaslääkäri työterveydessä, samoin hieronta, silmälasit 3v välein ja perusjutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No maksetaanhan ne verorahoista. Sen lisäksi kelan työntekijöillä korkeat palkat muutenkin.
Niillä on surkeat palkat.
Onko nettopalkka alle 2000 euroa kuukaudessa, niin kuin on monessa duunarityössä? Ja noissa hommissa on yleensä hyvin minimi työterveys"hoito", eli joutuu menemään julkiselle odottelemaan.
Työnantajat yleensä haluavat pitää huolta työntekijöistään joten on ihan normaalia että he tarjoavat palkan lisäksi myös erilaisia työsuhde-etuja. Laaja työterveyshuolto on hyvin tavallinen asia valtion työsuhteissa. Sellaista nauttivat käytännössä kaikki valtion työntekijät eli Kelan ihmisten lisäksi esimerkiksi poliisit, verottajan työntekijät ja muutkin virkamiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kelassa on (täysi) ateriaetu.
No tuollaista asiaa ainakaan minä en pidä missään arvossa. Itse en syö aamuisin enkä töissä mitään. Jos syön aterian aamulla/töissä niin alkaa väsyttää enkä jaksa tehdä mitään. Syön ekan kerran töiden jälkeen kotona. Aamulla ja töissä vain kahvia niin jaksan loistavasti.
Olet aivan varmasti harvinainen poikkeus. Useimmat työntekijät ottaisivat varmasti täyden lounasedun riemuiten vastaan jos sellainen olisi tarjolla. Kyseessä on myös hyvin, hyvin poikkeuksellinen etu.
Kyllä minä sen tiedän että olen harvinainen poikkeus eikä tuo ole varmasti ainoa asia minkä suhteen olen poikkeus.
Tosin työpaikkailmoitusten perusteella KELAn työntekijöillä näkyisi olevan keskimäärin aika kehnot palkat, että kyllä varmaan jokin kannuste pitää olla, että kukaan viitsii tuonne hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helv, kilometritehtaalle joutaisivat. Korkea aika saada kansalaispalkka tähän maahan että tuollaisen paperinpyörittäjäjoukon vedätykset loppuu. Sadisteja köyhien kiduttajia kaikki.
Oletko vähän typerä? Ei se Kelan täti itse saa päättää kuinka paljon kellekin maksetaan etuuksia. Ennemminkin koko Kela pitäisi lopettaa ja kaikki etuudet että alkaisi elämäntapatyöttömiä ja muita luuhaajia kiinnoshtamaan työssäkäynti.
No en tiedä saako itse päättää vai ei. Välillä sähkölaskuun tulee 65€ ja joskus 100€ tukea. Musta tuntuu enemmänkin siltä että riippuu käsittelijästä miten maksavat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No maksetaanhan ne verorahoista. Sen lisäksi kelan työntekijöillä korkeat palkat muutenkin.
Niillä on surkeat palkat.
Onko nettopalkka alle 2000 euroa kuukaudessa, niin kuin on monessa duunarityössä? Ja noissa hommissa on yleensä hyvin minimi työterveys"hoito", eli joutuu menemään julkiselle odottelemaan.
Ratkaisukäsittelijän palkka on surkea. 2000-3000€.
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa moni ei pääse ollenkaan hammaslääkäriin risaisine hampaineen tai ahdistuu kun kaikki vaikeaa. Ja odotusaika on vuosikausia. Hygienistille nalkutukseen on aikoja. Ilmeisesti ulkomaalaiset ja työntekijät saavat ajat?
Antti SDP lupasi nyt pääsee hoitoon soitat ajan ja kerrot näin jos ei natsaa niin sinut on petetty ja sinulle on valehdeltu REILUA eikö totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän typerä? Ei se Kelan täti itse saa päättää kuinka paljon kellekin maksetaan etuuksia. Ennemminkin koko Kela pitäisi lopettaa ja kaikki etuudet että alkaisi elämäntapatyöttömiä ja muita luuhaajia kiinnoshtamaan työssäkäynti.
No en tiedä saako itse päättää vai ei. Välillä sähkölaskuun tulee 65€ ja joskus 100€ tukea. Musta tuntuu enemmänkin siltä että riippuu käsittelijästä miten maksavat .
Mä annan sulle hyvän neuvon. Töihin meno.
Kelan palkat on kyllä ainakin etuuskäsittelijöillä melko matalat. Pitää olla käytännössä amk-tutkinto. Olen itse valtiolla ja meillä on hyvä työterveyshuolto. Olen joutunut käyttämään tänä vuonna palveluja varmasti usealla tonnilla. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että ilman työterveyttä olisin joutunut kuormittamaan julkista plus käyttämään palkallista työaikaa. Nyt hoidin omalla ajalla. Mutta tiedostan erittäin hyvin niin osa-aikatyössä kuin työkyvyttömänä olleena, että tämä on valtava etu.
Itse olin työssä yliopistollisessa sairaalassa ja siellä työterveyspalvelut oli ihan minimit, vain ne pakolliset. Hyvä jos hoitajan pakeille joskus pääsi. Useimmiten kehotettiin kääntymään oman terveyskeskuksen puoleen jos vaiva ei johtunut nimenomaan työoloista.
Olen valtiolla töissä ja meillä on hyvä työterveyshuolto, mutta siihen ei todellakaan kuulu ilmainen hammashoito. Kela ja Yle ovat tässä aivan omaa luokkaansa. Ja verovaroistahan nuo ilmaiset hammashoidot ja gynekologin tarkastukset ym. niissä maksetaan. Toistaiseksi eivät ole säästötkään noihin purreet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annan sulle hyvän neuvon. Töihin meno.
Ei noin laiskaa ja tyhmää kukaan ota töihin.parempi kun hän jatkaa täällä itkemistä muitten hammashoidosta.
Kannattaa pitää leegoista huoli. Suomessa et hammaslääkäriin pääse. Ei ole koskaan ollut reikiä tai ongelmia. Ihan normi aamu ja iltaharjauksella onnistuu..
Tietysti on tätä porukkaa jonka mielestä oma huolimattomuus on yhteiskunnan vika ja pitäisis saada ilmaista korjausta