KELAN työntekijöillä on ILMAINEN HAMMASHUOLTO - työntekijöitä 8000, mitä helvettiä
Minkä takia Kelan yli kahdeksan tuhatta työntekijää saa ilmaisen hammashoidon? Juuri meni itselläni pari tonnia hammaslääkärin laskuihin. Toivottavasti Kelan työntekijöiden hammashoitoa ei makseta verovaroista, sillä se olisi väärin muita kohtaan. Keillä muilla on ilmainen hammashoito? Kuka maksaa
Kommentit (97)
Tuossa olisi hyvä säästökohde, samalla syyniin valtionyhtiöt.
Itse olen työtön ja mulla on myös ilmainen hammashoito.Just laitoin Kelaan laskun niin maksavat sen. Ja uuden passin hain myös, Kela maksaa senkin. Pääsee kohta reissuun. Mahtaa työssä käyviä vituttaa kun työttömälle maksetaan kaikki.
Olen ollut kaikenlaisessa hyväpalkkaisessa työssä ja etua on ollut kaikenlaista, mutta ei ikinä mitään noin hyvää.
Itseasiassa aika monilla on jonkinlainen hammashoito työterveyden huollon etuna.
Toisaalta moni voi myös olla sairaslomalla, jos huonojen hampaiden vuoksi on tulehduksia. Työnantaja voi kuvitella säästävänsä, mutta voi olla negatiivista säästöä joissain tapauksissa.
Jotkut ihmiset voi tuhlata mielummin rahansa johonkin muuhun kivaan, kuin hammaslääkäriin. Mutta sitten mahdollisosta terveysongelmista kärsii myös työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalla töissä. Opettaja. Ei ilmaista hammashoitoa. Jonotan kunnalliseen kuten kaikki muutkin, tosin olen saanut akuuttiajankin pari kertaa lähes samaan päivään. Aiemmin käytin yksityistä mutta on liian kallista nykyään. Työterveys todella kapea nykyään, esim. pitkäaikaisreseptejä ei uusita eikä pitkäaikaissairauksien (esim. kilpirauhanen) kontrolleja hoideta.
Että kehtaat valittaa. Sinulla on niin hyvä palkka, että sinun kuuluu käyttää yksityistä hammaslääkäriä.
Itsekin olen käyttänyt aina, kun olen ollut palkansaajana, vaikka palkkaa saan reilu 2000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa olisi hyvä säästökohde, samalla syyniin valtionyhtiöt.
Kelan säästötavoite on lähes 50 miljoonaa, joten eiköhän sieltä lähde työntekijöiltä terveysedut.
Osalla ihmisistä on hampaat vaarallisessa kunnossa ja ikenet paljaana. Että pitäisi saada enemmänkin hammashoitoa, ettei terveys mene. Toisaalta siihen tahtiin että itse jaksaa ja voi olla taukoja. Mutta se onkin varattu muille!
Lisäksi kelassa on (täysi) ateriaetu.
oon ollut töissä ,jossa hyvä terveys huolto ja jne. hampaat joutu hoitaan itse.kelassa on hyväpalkkaista tyyppiä ja niillä liikunta, virkistyspäivä jne edut. leikkuriin edut säästöä myös kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä huhujen mukaan hammasetu jatkuu jopa eläkeiässä. Just ja just ymmärrän sen esiintyvillä toimittajilla, että tehdään esteettisiäkin hoitoja kohtuuden rajoissa. Mutta miksi ihmeessä verovaroista maksetaan samoja joillekin kameramiehille ja kiinteistöporukalle?
Ja Kelasta mokoma etu pois. Miksi ihmeessä pitää maksaa heille hammashoidot? Kyllä sinne tulijoita on töihin ilman sitäkin etua. Sanonpa tähän, että tuttu meni Kelaan töihin ja ihmetteli, kuinka hidasta se porukka on. Hän käsitteli 2-3 -kertaa päivässä enemmän papereita lyhyen kokemuksen jälkeen jo ja ihan meni oikein. Mutta kun siellä ollaan kuin hidastetusta filmistä...
Mitäpä sitä, kun on vakiopaikka. Senverran, että perse pysyy penkissä loppuiän.
Vierailija kirjoitti:
No maksetaanhan ne verorahoista. Sen lisäksi kelan työntekijöillä korkeat palkat muutenkin.
ja kelan asiakkailla kaikki ilmaista niin asumisesta ruokaan.
Että kehtaat valittaa. Sinulla on niin hyvä palkka, että sinun kuuluu käyttää yksityistä hammaslääkäriä.
Itsekin olen käyttänyt aina, kun olen ollut palkansaajana, vaikka palkkaa saan reilu 2000 e/kk.
En mielestäni valittanut. Totesin tilanteen. Siihen, miksi en tällä hetkellä kykene maksamaan yksityistä, on samoin syynsä. Pahoittelen, että aiheutin mielipahaa. (Tosin opettajana siihen on aika lailla tottunut.)
Ei helv, kilometritehtaalle joutaisivat. Korkea aika saada kansalaispalkka tähän maahan että tuollaisen paperinpyörittäjäjoukon vedätykset loppuu. Sadisteja köyhien kiduttajia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on kaikennäköisiä etuja. Lisäksi ihmisille maksetaan palkkaa ja heillä voi olla lomia ja vapaa-aikaa. Hui kauheeta. Hui hirveetä.
Itse osa-aikatyössä ja on lomia ja vapaa-aika mukavasti. Täydet 28 päivää kesälomia tänäkin kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön ja mulla on myös ilmainen hammashoito.Just laitoin Kelaan laskun niin maksavat sen. Ja uuden passin hain myös, Kela maksaa senkin. Pääsee kohta reissuun. Mahtaa työssä käyviä vituttaa kun työttömälle maksetaan kaikki.
Ei muuten todellakaan makseta. En tiedä jostain toimeentulotukiasiakkaista, mitä heille maksetaan, kun en ole koskaan sellainen ollut, mutta heillä ei kyllä ole varaa lähteä reissuun. Työtön maksaa itse hammashuollot (eli ei käy hammashoidossa) ja passit.
T. Entinen työtön
Pääjohtajan etuihin kuuluu virka-asunto, auto ja oma autonkuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa moni ei pääse ollenkaan hammaslääkäriin risaisine hampaineen tai ahdistuu kun kaikki vaikeaa. Ja odotusaika on vuosikausia. Hygienistille nalkutukseen on aikoja. Ilmeisesti ulkomaalaiset ja työntekijät saavat ajat?
Lapsia hoidetaan nukutuksessa, jos hampaat ovat hirveässä kunnossa. Jollain paikkakunnalla oli ollut lyhyessä ajassa 100 tapausta. Aiheesta on ollut lehtijuttuja ja TV-uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla menee hyvin.ihme että ei ole yhtään tavoiteltu olotila toi työttömänä olo.
minäkin n 6v sitten olin työttömänä ja todella perseauki aina.et sellaisia satuja selität trolli.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kelassa on (täysi) ateriaetu.
No tuollaista asiaa ainakaan minä en pidä missään arvossa. Itse en syö aamuisin enkä töissä mitään. Jos syön aterian aamulla/töissä niin alkaa väsyttää enkä jaksa tehdä mitään. Syön ekan kerran töiden jälkeen kotona. Aamulla ja töissä vain kahvia niin jaksan loistavasti.
Olen kunnalla töissä. Opettaja. Ei ilmaista hammashoitoa. Jonotan kunnalliseen kuten kaikki muutkin, tosin olen saanut akuuttiajankin pari kertaa lähes samaan päivään. Aiemmin käytin yksityistä mutta on liian kallista nykyään. Työterveys todella kapea nykyään, esim. pitkäaikaisreseptejä ei uusita eikä pitkäaikaissairauksien (esim. kilpirauhanen) kontrolleja hoideta.