Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myinpä sitten vaatteita tutun tutulle:(

18.03.2007 |

Meillä jää pieneksi tosi paljon vaatteita ja koska en ole lähiaikoina menossa kirppikselle enkä jaksanut kuvata huuto.nettiin niin myin vaatteet tutun tutulle.

En odottanut mitään suuria summia todellakaan mutta tuntuu että kyllä ihmisillä on suhteellisuudentaju helposti ihan kateissa!Kiikutin hänelle vaatteita ison kasan joista suurin osa oli kuin uusia.Varsinaisia merkkivaatteita ei ollut mutta tyyliin H&M jne. ja todella vähän pidettyjä.No, tämä ihminen alkoi tinkiä tyyliin en maksa tästä kuin 10 senttiä bodysta jne.Ok sinällään mutta harmitti hirveästi kun olin pessyt ja silittänyt vaatteet ja sitten tämä ihminen olisi maksanut koko kasasta vain 7e!!

Pakkohan ei ole myydä mutta itsestäni tuntuu ihan kahjolta että joku kehtaa tinkiä ja tinkiä vaikka näkee että hyväkuntoisia vaatteita on paljon.Oli kyllä tasan viimeinen kerta kun myyn kenellekään puolitutulle mitään, ennemmin kiikutan vaatteet sellaisille jotka niitä oikeasti tarvitsevat!

Eikä tämä muuten ollut mikään mainosilmoitus:/

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

norppa03:

En ikinä kehtaisi vaatia kavereilta vaatteita lainaan (?) tai puoli-ilmaiseksi, tuollainen toiminta kyllä kertoo ihmisestä aikas paljon...

Kerropas nyt mitä se minusta ihmisenä kertoo jos olen kysynyt ystäviltäni vauvan vaatteita lainaa? Hui kauheaa....

Ihan vain tiedoksesi että meidän suvussa ja ystäväpiirissä tällainen tavaroiden ja vaatteiden lainaaminen on hyvin tavallista. Miksi pitäisi ostaa kaikki kun kaverilla kyseinen tavara lojuu käyttämättömänä kaapissa? Ja tietenkin lainaan otettaessa ideana on se että tuote tulee samanlaisena takaisin. Jos menee rikki tai muuten huonoksi, niin sitten ostetaan vastaava tilalle tai annetaan rahana.

Vierailija
2/26 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kenenkään ei pitäisi mennä kyselemään lainaan toiselta tavaroita, saati sitten vaatteita. Kylmä fakta on, että vaatteet kuluvat aika paljon käytössä ja pesuissa. Kun ne tulevat takaisin omistajalleen, niiden arvo on laskenut aika paljon. On ihan eri asia jos vaate on käytetty yhdellä kuin että sitä on pidetty kahdella lapsella.

Puolukanvarpu:

norppa03:

En ikinä kehtaisi vaatia kavereilta vaatteita lainaan (?) tai puoli-ilmaiseksi, tuollainen toiminta kyllä kertoo ihmisestä aikas paljon...

Kerropas nyt mitä se minusta ihmisenä kertoo jos olen kysynyt ystäviltäni vauvan vaatteita lainaa? Hui kauheaa....

Ihan vain tiedoksesi että meidän suvussa ja ystäväpiirissä tällainen tavaroiden ja vaatteiden lainaaminen on hyvin tavallista. Miksi pitäisi ostaa kaikki kun kaverilla kyseinen tavara lojuu käyttämättömänä kaapissa? Ja tietenkin lainaan otettaessa ideana on se että tuote tulee samanlaisena takaisin. Jos menee rikki tai muuten huonoksi, niin sitten ostetaan vastaava tilalle tai annetaan rahana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen " tutulle" myynyt (vauvan)vaatteita. Heti olen ilmoittanut että en anna lainaan vaan myyn ja mitä enemmän ostaaniin sitä halvemmalla ne saa. Vein laatikon ja lapun jossa hinnat oli ja sai sitten ihan itekseen penkoa ja katsoa mitä halusi. Loput hain pois ja rahat sain tilille. Loppusummaa pyöristin alaspäin. Laatikossa oli tytön ja pojan vaatteita ja oikeastaan vain " väärän" sukupuolen vaatteet jäi käteen. Isompiakin sitten olen ko. henkilölle myynyt, eli taisi ihan tyytyväinen olla. Olin itsekin.

Hyvälle ystävälle meni kasa vaatteita ja tarvikkeita ja hän maksoi mitä halusi, tyytyväinen olin. Annoin vielä jonkin verran tosi hyvää vaatetta kun oli maksanut. Hänkin vaikutti tyytyväiseltä. Alusta asti on ollut selvää että myyn tarvikkeet ja vaatteet. Minä haluan erittäin hyväkuntoisesta tavarasta eroon, hän tarvitsee sellaista. Juuri kyseli onko seuraavaa kokoa vaatetta jäljellä, joten ilmeisesti oli tyytyväinen.

Nyt alkaa näyttää siltä että kaveripiirissä vain poikien vaatteille on kysyntää, ja meidän tytön vaatteet jää nurkkiin. Pitäisi varata pöytä mutta ei saa aikaiseksi.

Itse emme ole saaneet " kierrosta" mitään vaatteita emmekä tarvikkeita (paitsi itkuhälytin on lainassa). En suostuisi edes ottamaan lainaksi vaatetta, mieluummin ostan itse. En myöskään halua antaa lainaksi vaatetta vaan sitten ennemmin annan ne pois. Mutta tosi hankala on hinnoitella noita vaatteita tutummille ihmisille. Tinkaamiseen en ole omalla kohdallani törmännyt mutta itse olen aina paketin hintaa pyöristellyt alaspäin.

Vierailija
4/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ihmiset ei ajattele samalla tavalla. Kun ne vaatteet ja tavaratkin ovat käyttöön tarkoitettuja.

Maternity:

Minun mielestä kenenkään ei pitäisi mennä kyselemään lainaan toiselta tavaroita, saati sitten vaatteita. Kylmä fakta on, että vaatteet kuluvat aika paljon käytössä ja pesuissa. Kun ne tulevat takaisin omistajalleen, niiden arvo on laskenut aika paljon. On ihan eri asia jos vaate on käytetty yhdellä kuin että sitä on pidetty kahdella lapsella.

Vierailija
5/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti näen punaista kun joku viitsii käyttää toisia noin kylmästi hyväkseen!

Kyllä joo, vaatteet ja tavarat on tarkoitettu käyttöön mutta eiköhän ne ole tarkoitettu niiden kulutettavaksi jotka ne ovat ostaneet (=maksaneet niistä kalliisti)? Ota huomioon, että moni ei kehtaa kieltäytyä jos joku yllättäen kysyy vaatteita omille lapsilleen. Juuri joltain toiselta palstalta luin, kun kirjoittaja oli joskus maininnut porukassa että voi MYYDÄ omien lasten pieneksi jääneitä vaatteita. nyt sitten yhdeltä mammalta oli tullut viestiä, että voisiko hän tänään tulla hakemaan vaatteet! Oli ilmeisesti olettanut, että hänelle annetaan ne ihan hyvää hyvyyttään.

Vaatteet maksavat paljon ja on väärin että aina samat ihmiset joutuisivat ne ostamaan ja pari kaveria sitten odottaa saavansa ne ilmaiseksi heiltä. Vaatteiden omistajan seuraavat lapset sitten joutuvat kulkemaan kuluneemmissa kamppeissa vaikka ovatkin maksaneet niistä täyden hinnan.

Eri asia tietty jos joku TARJOAA vaatteita ilmaiseksi.

Puolukanvarpu:

että kaikki ihmiset ei ajattele samalla tavalla. Kun ne vaatteet ja tavaratkin ovat käyttöön tarkoitettuja.

Maternity:

Vierailija
6/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden lainaksi kysyminen on ihan eri asia kuin niiden lainaan vaatiminen :) Ainahan kysyä voi (ja halutessaan toinen voi hyvillä mielin kieltäytyä), mutta se että vaaditaan tyyliin :" tuo tulee meille seuraavaksi" ei kyllä jätä paljon vaihtoehtoja (eli joko vastaat " ei tule" ja usein saat riidan aikaiseksi tai sitten nielet kiukkusi ja annat vaatteen).

Mutta jos tosiaan VAADIT vaatteita ystäviesi ja sukulaistesi lapsilta lainaksi, niin mielestäni olet aika röyhkeä. Tämän se kertoisi sinusta :)

Vierailija
7/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osapuolet ymmärtävät aina, että rahan kanssa pelataan, mutta millaisista summista puhutaan, se onkin jo toinen juttu.

Tuttujen kanssa ei tietystikään haluaisi, että kumpikaan osapuoli jää tyytymättömäksi, mutta kuitenkaan ei haluaisi maksaa käytetyistä vaatteista hirveitä hintoja, eikä myöskään antaa omia ilmaiseksi eteenpäin.

Te, joilla on hyviä kokemuksia tutuille myymisestä, kuka teillä määrittää hinnan? Sanooko myyjä, että haluaisi vaatteista euron/ kolme euroa kappaleelta, vai ostaja, että voi ostaa, jos eurolla myyt? Yleensä tuttavieni kesken kumpikaan ei oikein saa sanotuksi, mitä on pyytämässä ja maksamassa. Niinpä olen kerran maksanut ihan liikaa vaatteista, joita en oikeastaan halunnut, liian vähän (myyjän mielestä) ja myynyt kerran liian pienellä hinnalla ja kerran liian isolla hinnalla...

Vierailija
8/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAADI keneltäkään mitään. Toisekseen tapana ei ole kysyä jokaiselta vastaan tulevalta tutulta että annatkos lapsesi vaatteet meille käyttöön, vaan esim. siskolta tai parhaalta kaverilta. Ja minä kyllä tasan lainaan heille takaisin jos sattuvat kysymään.

Jokaisella ihmisellä ei ole varaa ostaa kaikkia vaatteita ja tavaroita, myöskään käytettynä. Kysyn vain teiltä kahdelta miksi ihmeessä teillä VITUTTAA noin suunnattomasti kun yhtäkään vaatetta en ole teiltä tullut kysymään lainaa????

Vierailija
9/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on yleinen tapa meidän suvussa. Voitte olla iloisia ettette kuulu sukuun jossa on tällaisia " hyväksikäyttäjiä" .

Vierailija
10/26 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän anteeksi, luulin että olit vastannut juuri minun viestiini kun ensimmäinen kirjoituksesi oli heti minun kirjoitukseni jälkeen......

Vierailija
11/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman samanlaisia kokemuksia, ja olen päättänyt visusti olla myymättä mitään enää tutuille. Yhdellekin tutulle tarjosin kerran hänen aloitteestaan kassillista bodyja, villahaalareita jne, joita heillä tarvittiin kuulemma kipeästi ja sitten kun laitoin tekstarilla hintapyynnön (joka oli mielestäni kohtuullinen, ei tosiaankaan liikaa) niin jo alkoi tulla tekstarilla selittelyjä ettei he sitten tarvitsekaan, kun kuulemma vaatteita onkin yhtäkkiä tarpeeksi. Ja toivat kassin takaisin. Kaipa ne olisi sitten pitänyt myydä 5 eurolla tai jotain. Harmitti.

Vierailija
12/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin tarjonnut pieneksi jääneitä vaatteita tutuille, kun en jaksaisi alkaa huutikseen laittamaan.

Aloituksen luettuani taidan kuitenkin kiltisti kuvata ja laittaa huutikseen...

Vierailija
13/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole juurikaan tutuille myynnyt, mutta antanut paljonkin. Tänäänkin annoin siskolle kassillisen vaatteita jossa mm reimatec 2-osainen, legon farkut ym.

Olen päättänyt, että annan mielummin ne siskon tytölle, kun myyn pilkkahintaan.

Ja juuri huutonettiin en jaksa kuvailla enkä lähetellä. Ja toisaaltaan tuntuisi hölmöltä myydä vaatteet tuntemattomalle, kun oma siskokin niitä tarvii lapsilleen!

Tutuille en myy, koska en kehtaa pyytää kunnon hintaa. Joskus kaveri haluaa jotain vaatteita pojallaan, annan ne ja kaveri sitten antaa niistä rahaa pojallemme. Mutta itse olen liian " kiltti" ja en osaa vaatia kunnon hintaa, joten siksi en puolitutuille ja tutuntutuille myy vaatteita.

Tutuilta ostamisesta. Halusin ostaa tutulta tulevalle vauvallemme vaatteita. Tämä tuttu alkoi kyselemään " onko liikaa tämä hinta?" ym. Sanoin suoraan, että sano hinta, minä päätän ostanko, mutta en halua, että joku myy alle oman hintapyynnin vaan sen takia, että ei kehtaa pyytää kunnon hintaa. Joten maksoin pinosta sen hinnan mitä kaveri olisi niistä pyytänyt kirpparillakin. Näin molemmat pysyy tyytyväisinä.

Vierailija
14/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kassillista vaatteita ja kuvittelin muutamn euron saavani. Mutta hänpä ilmoitti palauttavansa sitten kun ei enää tarvitse ;) Enpä tiennyt vieväni vaatteita lainaan. Sanoin, ettei tarvitse palauttaa, mutta laita kiertoon ilmaiseksi jollekin, joka tarvitsee. Nyt hän on ilmoittanut olevansa halukas ottamaan lisääkin vaatteita vastaan ;) Varaili jopa pojan päältä vaatteet. Vähän tuli outo olo ja olen yrittänyt kiemurrella koko jutusta äkkiä irti. Eivät edes ole mitenkään varattomia, mutta pihejä kylläkin.

Vierailija
15/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 2v sitten kun odotin lastani, pyysin kavereilta lainaksi pieniä vauvanvaatteita. Siis kokoja 50 ja 56. Ajattelin että en halua ostaa kaikkia vaatteita itse kun ne jäävät pian pieneksi ja määrällisesti niitä tarvitsee paljon.

Yksi tuttuni soitti minulle sitten että hän on käynyt heidän lapsensa vaatteita läpi ja hän on tehnyt 2 pussia (sellaisia kauppapussin kokoisia) joista hän pyytää VUOKRAA 100¿. Voitte kuvitella että leukani loksahti auki. En osannut sanoa oikein mitään...

Kyseinen ihminen on aika... Hmm, sanoisinko rahanahne. Esim. hän yritti kaupata minulle käytettyjä Emmaljungan vaunuja 500¿:lla. Vaunut olivat kyllä ihan siistit ja hyvässä kunnossa, mutta yritin sanoa että samalla hinnalla saan samat vaunut uutena Lastentarvikkeesta täältä Vantaalta. Eikä tarvitse lähettää matkahuollon kautta ja maksaa siitäkin. Kaupat jäi muuten tekemättä.

Vierailija
16/26 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli harvemmin sitä kehdataan vaatia kaverin autoa puoli-ilmaiseksi, mutta lastenvaatteistahan ei mitään makseta ;)

Itse annan pojan vaatteet suoraan siskonpojalle, tytön vaatteet päätyvät osin myyntiin ja loput naapurille. Aiemmin annoin tyttäreni vaatteita myös miehen veljen perheelle, mutta kyllästyin olemaan " hyväksikäytetty" (eli kyseinen perhe kanssa valikoi vaatteet tyttäremme päältä ja ilmoittivat mitä meidän tulisi ostaa, että he saisivat ne seuraavaksi - ja ilmaiseksi tietenkin).

Itse ostan paljon pojan vaatteita kaveriltani ja maksan hänelle aina kunnon hinnan (eli mitä hän saisi esim. huutiksestakin). En ikinä kehtaisi vaatia kavereilta vaatteita lainaan (?) tai puoli-ilmaiseksi, tuollainen toiminta kyllä kertoo ihmisestä aikas paljon...

Vierailija
17/26 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän keskustelun ulkopuolelta... mutta nyt kun ostaa neljälle isolle pojalle ja tytölle (no isolle mutta 110-122cm) ja pienelle pojalle ja tytölle niin ei enää EHDI/JAKSA selata huutista missä olisi hyväkuntoisia ja kivoja vaatteita, vaikka hinnat välillä nousee, se ei haittaa jos saa hyväkuntoisia ja haluamiaan kuitenkin kohtuuhintaan, harvoista lähden maltaita maksamaan.

Mutta nyt kun haluaisin ostaa suoraan enemmän kerralla, joltain jolla maku olisi suht sama ja maksaa ihan hyvän hinnan niin ei löydy... ja en ole mikään merkkivaateintoilija, meillä on 90% H&M ja Lindex vaatteita, jotain harvoja merkkivaatteita, nekin alesta hyvällä prosentilla ostettuina vaan.

Mä mielelläni ostan tutuilta (olen ostanutkin) jolta saa siistiä ja hyvää ja maksan välillä enemmänkin mitä pyytävät.Mutta näitäm sattuu niin harvoin.

tuusis

ps.Mikä lastenvaate lista se olikaan jossain mihin pysty laittaa myynti/osto ilmoituksen, ihan juuri näille lastenvaate " friikeille" tarkoitettu =)

Vierailija
18/26 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin silloin himoshoppaajat ketjussa vakkarimyyjää, mutta koko ketju poistettiin luultavasti sen vuoksi, kun tämä ei ole osta&myy palsta. Sitähän täällä jatkuvasti toitotetaan. Ketju sai paljon huomiota ja osanottajia mukaan, harmi että se meni mönkään. Taitaa olla liian ideaalista ajatella, että jostain löytäisi vakituisen myyjän....Joten haen vaatteemma kaupasta, sillä hyvä =)

!tuusannuuska:

ps.Mikä lastenvaate lista se olikaan jossain mihin pysty laittaa myynti/osto ilmoituksen, ihan juuri näille lastenvaate " friikeille" tarkoitettu =)

Vierailija
19/26 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä todellakin otsaa... Enpä ole tutuille myynyt enkä taida myydäkään. Yhdeltä tutulta olen ostanut pojalle vaatteita isän luo käyttöön ja kun tää tuttu pyytää jotain, niin maksan aina tuplahinnan ja olen varma, että olemme molemmat oikein tyytyväisiä. En voi käsittää, että miksi vaatteita pitäisi saada ilmaiseksi - eihän niitä saa ilmaiseksi mistään kaupastakaan. Sanotaan nyt vaikka vuorelliset pojan housut, joissa ei ole polvissa reikää ja kokoa 104 suuremmat... Siinäpä on melkoinen etsiminen, oli sitten kyseessä mikä tahansa kirpputori, huutonet tms. ja melkoisen näppärä ostaja saa olla, että kaupasta moiset alle 20 euron löytää. Enpä ainakaan itse kehtaisi mitään senttejä moisista tarjota käytetyistäkään.

Vierailija
20/26 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tuollon vielä mahassa, eikä minulla ollut kunnollista tietoa käytettyjen vaatteiden hintatasosta. Kyllä on moneen kertaan jälkeenpäin harmittanut ne monella lapsella käytetyt äitiyspakkausvaatteet, joista pulitin tyhmänä euron kappale :-/

Joskus myöhemminkin tämä sama tuttu on yrittänyt kaupata minulle esim. lapsensa vanhoja haalareita. Nyt sanon " ei" ihan periaatteestakin, sillä en halua enää ikinä ostaa häneltä yhtään mitään. Nykyään tiedän senkin, että tämä sama tyyppi ostaa alennusmyynneistä vaatetta ja myy samat vaatteet käytettyinä samalla tai jopa korkeammalla hinnalla eteenpäin. Minusta se on epäeettistä.

Itse olen mietiskellyt, että kannattaako vaatetta nykypäivänä edes antaa ellei ole varma siitä, että tarvetta on. Tuttavaperheeseemme syntyy nääs vauva kesällä, ja meiltä liikenisi ilmaiseksi säkillinen " siistimpää" vauvanvaatetta. Pelkään vain, ettei tämä tuttavaperhe osaa arvostaa tuota lahjaa.