Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun oma työ ei tunnut merkitykselliseltä ja tärkeältä?

Vierailija
18.09.2008 |

Mistä löytää motivaatiota työssäkäyntiin - alan vaihdostako?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten voit kouluttautua ja koettaa etsiä lisää merkitystä omasta työstäsi, neuvotella esimiehen tai työtoverien kanssa miten työnkuvaa voisi muokata ja kehittää tai olisiko työilmapiirissä parantamisen varaa,

Sitten voi tietysti etsiä elämään merkitystä jostain harrastuksesta tai muusta asiasta työelämän ulkopuolelta.

Vierailija
2/2 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kymmenkunta vuotta työssä, jonka tuloksilla ei mielestäni ole mitään arvoa. Minulle tärkeiden asioiden kannalta on ihan sama, onko joku tehnyt tätä hommaa vai ei. Täysin turhaa työtä siis.

Työlläni on minulle lähinnä välinearvo, eli siitä saamani raha mahdollistaa muun elämäni. Myös työyhteisöön kuulumisella on oma arvonsa. Työterveyshuoltokin on ihan mukava etu. Ja vaikka työn tulos olisi turhanpäiväinen, voi itse tekemisestä silti nauttia. Kaikestahan voi, tarvitaan vain hieman zeniläistä ajattelua.

Minulle on merkitystä sillä, että työni ansiosta voin asua yhdessä perheeni kanssa tavalla, josta nautin. Voin myös käyttää vapaa-aikani itselleni tärkeiden asioiden edistämiseen eikä minun tarvitse esim. viljellä ruokaani tai etsiä sitä roskiksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi