Nainen, millainen mies aiheuttaisi turvattoman olon suhteessa?
Kommentit (64)
Liian kiltti mies. Koska oli sitä muille mutta ei minulle. Paljastui väkivaltaiseksi ja emotionaalisesti epävakaaksi.
Sellainen josta ei koskaan tiedä missä ja kenen kanssa on, eli pettäjä ja valehtelija. Ja sellainen joka jättää puolison vaikeuksien keskellä yksin, on sillä aikaa pettämässä. Tuuliviiri.
Se ettei lohduta, kun nainen itkee, on yhdistänyt kaikkia elämäni turvattomia miehiä
Eri asia sitten ovatko päätyneet parisuhteeseen asti kanssani
Kokematon, kaveriton ja kunnianhimoton.
Semmonen joka ei tee kaikkea niin kuin minä haluan. En tunne oloani turvalliseksi ennen kun saan kaikissa asioissa tahtoni läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattomuutta aiheuttava mies ei ole semmonen koko aikaa, siinähän se koukku piileekin kun ovat välillä tosi sitoutuvia, rakastavia ja lupaavat ties mitä. Jos olisivat jatkuvasti huumeissa, humalassa, tappeluissa niin nainenhan lähtisi läiskimään välittömästi mutta osaavat olla kunnolla sen aikaa että toinen osapuoli alkaa luottamaan. Sitten se helvetti alkaa, loppuu, alkaa taas kunnes nainen tajuaa että tämä on tätä ikuisesti eikä tule muuttumaan mihinkään. Mutta silloin suhteesta lähteminen onkin jo vaikeaa, ellei mahdotonta.
Tämä on täysin totta. Olen ensimmäinen kommentoija. Edellinen mieheni toi usein jokaisen riidan, mustelman, iljettäviä H-kommenttien tms jälkeen aina lahjan. Saattoi olla pieni tai suuri, koru tai kukkia. Sen jälkeen annoin anteeksi, ajattelin että -ei hän tahallaan ja olihan vika myös minussa-. Jälkeenpäi
Monet yritykset tekevät niin että mokaavat tahallaan jonkin tilauksen ja kun asiakas reklamoi, yritys hyvittää mokansa avokätisesti. Tarkoituksena on sitouttaa asiakas ja luoda läheinen yhteys.
Väkivaltaiset miehet noudattavat vähän samanlaista periaatetta.
Torjunta valkoisin valhein tai monenmoisin selityksin, ja se että sanat ja teot eivät kohtaa keskenään. Miksi, no siksi että jos tämä on toistuvaa on vaikeaa tuntea olonsa turvalliseksi kun hermosto on hälytystilassa ristiriitaisesta käytöksestä ja viestinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Koin puolisoni olevan kallioni, turvasatamani ja hänen kanssaan olisin täysin turvassa. Soitin hänelle aina ensimmäisenä ja tukeuduin häneen ongelmatilanteissa.
Vuosien jälkeen hän paljastuikin sarjapettäjäksi. Kaikki mureni, maa katosi alta ja sairastuin keskivaikeaan masennukseen. Oloni oli todella turvaton tuon tiedon jälkeen. Lähes puoli vuotta yritettiin vielä yhdessä, mutta epäilin häntä aamusta iltaan ja kaikki hirveät asiat tuli myös uniini. En ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät toiselle tällaista.
Näin käy kun nainen metsästää itseään paremman miehen. Oliko pakko saada statuksekas, komea, jännä mies?
Väkivalta, myös henkinen, oli tosi äkkipikainen ja arvaamaton myös lapsia kohtaan. Ja alussa ei näin ollut. Homma loppui sitten kun tuli mitta täyteen ja mies kirsikkana kakun päällä kävi vielä vieraissa. Jälkikäteen olen ihmetellyt miten jaksoin niinkin pitkään
Vierailija kirjoitti:
Kuuma-kylmä, ennalta arvaamaton, alahtelevainen.
Ja tietysti kaikki jo mainittu.
Tämä. Exä oli olevinaan niin leppoisa ja rauhallinen, paitsi silloin kun suuttui, ja sitähän ei voinut tietää mistä suuttui. Kulki perässä kontrolloimassa ja arvostelemassa kaikkia, etsimässä jotain mistä haukkua. Muistan tajunneeni kuinka älytön tilanne oli kun mietin suuttuuko mies jos laitan astianpesukoneen päälle (olisi voinut suuttua koneen pitämästä metelistä tai jostain koneessa olevasta tärkeästä astiasta mitä keksisi tarvitsevansa, tai sitten siitä että en ole laittanut konetta pyörimään). Koko arki oli tuollaista, ja koko muu perhe kulki jatkuvasti munankuorilla, varsinkin silloin kun exä näytti valmiiksi pahantuuliselta. Mies itse ei nähnyt itsessään mitään vikaa, ja raivokohtaustensa jälkeen puhui rauhallisella äänellä mukavia, ja ihmetteli naureskellen miksi olemme pois tolaltamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä lähtisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka aiheuttaisi turvattoman olon.
Senpä takia mitään noista jutuista ei tehdä ensimmäisten kuukausien aikana. Touhu alkaa, kun väkivaltainen mies kokee panostaneensa suhteeseen, esim. yhteenmuuton, naimisiinmenon, ensimmäisen lapsen odotuksen tai jonkin muun sitoutumisen ilmauksen merkeissä. Tämän takia on niitä tuoreita nyksiä, jotka ovat vakuuttuneita, että se eksä (nainen) tosiaan oli hullu.
Meillä hulluus alkoi vasta lapsen tulon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Humalassa oleminen. SItä en kestä yhtään.
Ilkeys humalassa, erittäin traumaattista. K-pää ex käytti humalaa tekosyynä sanoa mitä tahansa, ja selvinpäin ei edes pyytänyt anteeksi, koska oli vain humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Torjunta valkoisin valhein tai monenmoisin selityksin, ja se että sanat ja teot eivät kohtaa keskenään. Miksi, no siksi että jos tämä on toistuvaa on vaikeaa tuntea olonsa turvalliseksi kun hermosto on hälytystilassa ristiriitaisesta käytöksestä ja viestinnästä.
Kaasuvalotus.
Mies, joka puhuu yhtä ja tekee toista. Eli ei ole rehellinen ja valehtelee, tai sitten ei tunne itseään, eli ei osaa ennakoida miten itse käyttäytyy, jolloin lopputulos on käytännössä sama. Tähän sarjaan menevät myös miehet, jotka eivät uskalla sanoa mihinkään ei eivätkä halua tuottaa pahaa mieltä kenellekään - eli siis saattavat eksyä toisen naisen sänkyyn, koska torjuminen olisi aiheuttanut torjuttavalle pahan mielen.
Empatiakyvytön, välinpitämätön, nalkuttava, aina huonolla tuulella, purkaa naiseen kaikki ongelmansa ei etsi omia ajatuksia tai muiden tukea vaikka äitinsä, juopottelee, tilannetajuton, kovaääninen tai mutisija, liian suora ja samaan aikaan välttelijä, aggressiivinen (ei näe mistä se tulee), autisti ja "moukka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä lähtisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka aiheuttaisi turvattoman olon.
Senpä takia mitään noista jutuista ei tehdä ensimmäisten kuukausien aikana. Touhu alkaa, kun väkivaltainen mies kokee panostaneensa suhteeseen, esim. yhteenmuuton, naimisiinmenon, ensimmäisen lapsen odotuksen tai jonkin muun sitoutumisen ilmauksen merkeissä. Tämän takia on niitä tuoreita nyksiä, jotka ovat vakuuttuneita, että se eksä (nainen) tosiaan oli hullu.
Moni selittelee tätä sillä, että mies vapauttaa pahuutensa vasta sitten, kun nainen on turvallisesti sitoutettu. Mielestäni asia ei kuitenkaan suoraviivaisesti ole näin. Ennemminkin se suhteen syveneminen tekee sen, että sille pahantekijälle tulee turvaton ja paljas olo, ja esim. naimisiinmeno tai lapsen tulo saa hänet kokemaan olonsa kahlituksi. Se aiheuttaa hänessä ahdistusta ja vihaa, minkä hän sitten purkaa kumppaniin.
Useimmat ihmiset eivät todellakaan suunnittele, että "haluaisin jo nyt vetää tuota Hennaa turpaan, mutta minun täytyy sitouttaa hänet ensin, ettei hänen ole niin helppoa lähteä suhteesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni selittelee tätä sillä, että mies vapauttaa pahuutensa vasta sitten, kun nainen on turvallisesti sitoutettu. Mielestäni asia ei kuitenkaan suoraviivaisesti ole näin. Ennemminkin se suhteen syveneminen tekee sen, että sille pahantekijälle
Omasta kokemuksesta en näe sitä ollenkaan noin. Ex muuttui lapsen tulon myötä hirvittävän epävarmaksi, koki itsensä epämiehekkääksi, ja oli suorastaan vihainen, kun itse hallitsin tilanteen. Oli varmaan etukäteen kuvitellut saavansa lapsella minut lopullisesti nalkkiin, mutta itsevarmuuteni saikin hänet sekaisin kun ei ollutkaan mikään kukkulan kuningas. Aloitti siis voimakkaan kontrolloinnin, ei esim. auttanut yösyötöissä että olisin väsynyt, ja nauroi sille kun olin väsynyt, nosti itseään ylös "reippaudellaan", hoiti vauvaa muiden nähden esimerkillisesti, mutta suljettujen ovien takana teki kaikkensa musertaakseni minut.
Vierailija kirjoitti: Omasta kokemuksesta en näe sitä ollenkaan noin. Ex muuttui lapsen tulon myötä hirvittävän epävarmaksi, koki itsensä epämiehekkääksi, ja oli suorastaan vihainen, kun itse hallitsin tilanteen. Oli varmaan etukäteen kuvitellut saavansa lapsella minut lopullisesti nalkkiin, mutta itsevarmuuteni saikin hänet sekaisin kun ei ollutkaan mikään kukkulan kuningas. Aloitti siis voimakkaan kontrolloinnin, ei esim. auttanut yösyötöissä että olisin väsynyt, ja nauroi sille kun olin väsynyt, nosti itseään ylös "reippaudellaan", hoiti vauvaa muiden nähden esimerkillisesti, mutta suljettujen ovien takana teki kaikkensa musertaakseni minut.
Hyvää tekstiä! Mielestäni vastauksesi ei välttämättä juurikaan ollut ristiriidassa sen kanssa, mitä kirjoitin. T. Tuo jolle vastasit
Kylmä/kuuma-mies. Mies joka lupailee kauniita asioita, mutta hetken päästä haukkuu sinut säälittäväksi ripustautujaksi. Myöhemmin sanoo "vitsivitsi, et kai sä tuollaisesta loukkaantunut hanikulta? Oot maailman ihanin ja arvostan sua", mutta saattaa samalla mainita kuinka naurettavaa on ylireagoida noin ja että yrität varmaan manipuloida esittämällä noita tunteita. Päättää tilanteen joko häipymällä ja paiskaamalla oven, tai puristelemalla vaatteiden alta.
Eikö tuo ole juuri ihanne mies? No kunhan on rahaa, niin kaikki käy.