Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut ehdoton EI kun olette kierreleet asuntonäytöissä? Aloitan: Avokeittiö ja vain yksi wc

Vierailija
03.05.2025 |

Myös junarata melkein vieressä on juu ei.

Kommentit (345)

Vierailija
81/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsivapaita taloja, en tiedä olisiko niille tarpeeksi kysyntää. Suurin osa varmaan ajattelee, ettei lapset sinänsä sillä tavalla häiritse. Voihan se riekkuja ja kolistelija olla aikuinenkin. Aikuiset, joilla on päihdeongelma tai muuten elämänhallinta hukassa, voi olla paljon suurempi riesa. 

Tai mitä jos jollain kävisi lapsi vaikka yökylässä? Pitäisikö vierailutkin siis rajoittaa? Kyllähän se aika iso rajoitus olisi, jos ei esimerkiksi lapsenlapsi voisi koskaan vierailla isovanhempien luona.  

Täällä on seniori taloja, ei yli 55 vuotiailla kyllä lapsia ole kuin harvoin 

Vierailija
82/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokeittiö on ehdoton ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet varsinkin yläpuolella. Ei enää ikinä!

Eihän tavallisessa kerrostalossa voi tietää, millainen asukas tulee naapuriin. Vaikka ei juuri muuttohetkellä olisi lapsiperheitä, niin myöhemmin voi asukkaat vaihtua. Itseäni on haitannut paljon enemmän metelöivät juopot, tupakoitsijat ja narkkarit kuin lapsiperheet, mutta jokaisella tietysti omat jutut, mikä ketäkin häiritsee eniten. Jos lapset ovat elämässä se suurin EI, niin kannattaa varmaan katsella ok-taloa tai senioriasuntoa jostain yli 55-vuotiaiden talosta?

No, minä en ole koskaan asunut juopon tai narkkarin naapurissa. Mutta olen asunut parinkin lapsiperheen seinänaapurina ja se on ollut tällaista: tömistellään kaikkina kellonaikoina, hakataan ja paiskitaan ovia, heitellään tavaroita lattioil

Ruokalähettejä unohtamatta

Vierailija
84/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei: olohuone, jossa ei ole tilaa televisiolle. Olen leffafriikki. 

Vierailija
85/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunaton pitkä ja pimeä käytävä, jonka varrella makkarit.

WC olohuoneen tai makuuhuoneen seinässä kiinni. 

En halua avokeittiötä tai että ulko-ovelta astut ensin keittiöön kuten nykylayouteissa, mutta iso tupakeittiö jonka vaikka vähän takka erottaa on enemmän kuin mieluisa.

Pieni eteinen mallia tuulikaappi eikä mitään muuta eteistilaa.

Sähkökiuas.

Takat yms poistettu.

Epäkäytännöllinen piha.

Vierailija
86/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä en ole koskaan asunut juopon tai narkkarin naapurissa. Mutta olen asunut parinkin lapsiperheen seinänaapurina ja se on ollut tällaista: tömistellään kaikkina kellonaikoina, hakataan ja paiskitaan ovia, heitellään tavaroita lattioille, huudatetaan summeria, huudetaan, kiljutaan ja karjutaan (lasten lisäksi aikuiset), välillä saattaa yllättäen kuulua ihan sydäntä hyytävä kirkaisu, haisee pissa ja paska välillä käytävällekin. En sitten tiedä miten se eroaa asua narkkarin naapurina. Tuleeko siinä mukaan pelko?

Olen asunut uudessa, kalliissa talossa, jossa pari asuntoa omisti asuntosijoittaja. Niissä vaihtui vuokralaiset usein ja asui myös päihdeongelmaisia. Siihen liittyi mm. kannabiksenhajua käytävässä, bileitä, kovaäänistä musiikkia, epäsiistejä tuntemattomia ihmisiä rapussa, kovaäänistä elämää myös yöaikaan, rikottuja alaoven laseja, aamulla töihin lähtiessä tuntemattomia haisevia ihmisiä makoilemassa rapussa, ulosteita ja pissaa hississä, varastettuja tavaroita häkkivarastoista ja pyöräsuojista, rikottuja postilaatikoita ovissa, joista on yritetty päästä sisään asuntoon ... voisin jatkaa listaa. Et halua sitä, olen varma. 

Vierailija
87/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain omakotitalossa pyykkitiloihin mentiin ulkokautta. Oikein sieluni silmin näin itseni liukastelemassa parinkymmenen asteen pakkasessa pitkin pihaa pyykkikorin kanssa.

Vierailija
88/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiyksiö. Pihalla ei puita. Ison tien vieressä.

Vierailija
89/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ap:n mainitsemat asiat on tiedossa jo pelkän ilmoituksen perusteella, joten miksi edes mennä näyttöön, jos nuo on itselle poissulkevia juttuja?

Vierailija
90/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet varsinkin yläpuolella. Ei enää ikinä!

Eihän tavallisessa kerrostalossa voi tietää, millainen asukas tulee naapuriin. Vaikka ei juuri muuttohetkellä olisi lapsiperheitä, niin myöhemmin voi asukkaat vaihtua. Itseäni on haitannut paljon enemmän metelöivät juopot, tupakoitsijat ja narkkarit kuin lapsiperheet, mutta jokaisella tietysti omat jutut, mikä ketäkin häiritsee eniten. Jos lapset ovat elämässä se suurin EI, niin kannattaa varmaan katsella ok-taloa tai senioriasuntoa jostain yli 55-vuotiaiden talosta?

No, minä en ole koskaan asunut juopon tai narkkarin naapurissa. Mutta olen asunut parinkin lapsiperheen seinänaapurina ja se on ollut tällaista: tömistellään kaikkina kellonaikoina, hakataan ja paiskitaan ovia, heitellään tavaroita lattioil

Ja lisään vielä että vieraita on ravannut koko ajan kun mummit, kummit, kummin kaimat, äidin ystävät, isin saunakaverit, bonuslapsi, lasten leikkitreffikaverit ja äidin torimyyntiasiakkaat käyvät kylässä. Melkoinen trafiikki koko ajan. 

Tämä! Eikä näistä pääse millään eroon, kun eivät mölyä hiljaisuuden aikana, ainoastaan pitävät "elämisen ääniä" tauotta klo 7-22. Luulisi että yöllisiä bileitä pitävä juoppo tai huumekauppaa pyörittävä narkki saadaan talosta helposti myös ulos. 

Vierailija
91/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki viime aikoina rakennetut kerrostalot Helsingissä.

Vierailija
92/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä käytävä. Kerran suututin  uudiskohteen esittelijän, kun sanoin, että eräs tunnettu arkkitehti sanoi, että käytävä on huonoa suunnittelua. Nykyään se on kyllä hyvin yleinen.

Vierailija
93/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä en ole koskaan asunut juopon tai narkkarin naapurissa. Mutta olen asunut parinkin lapsiperheen seinänaapurina ja se on ollut tällaista: tömistellään kaikkina kellonaikoina, hakataan ja paiskitaan ovia, heitellään tavaroita lattioille, huudatetaan summeria, huudetaan, kiljutaan ja karjutaan (lasten lisäksi aikuiset), välillä saattaa yllättäen kuulua ihan sydäntä hyytävä kirkaisu, haisee pissa ja paska välillä käytävällekin. En sitten tiedä miten se eroaa asua narkkarin naapurina. Tuleeko siinä mukaan pelko?

Olen asunut uudessa, kalliissa talossa, jossa pari asuntoa omisti asuntosijoittaja. Niissä vaihtui vuokralaiset usein ja asui myös päihdeongelmaisia. Siihen liittyi mm. kannabiksenhajua käytävässä, bileitä, kovaäänistä musiikkia, epäsiistejä tuntemattomia ihmisiä rapussa, kovaäänistä elämää myös yöaikaan, rikottuja alaoven laseja, aamulla töihin läh

Minun rapussani asui aikanaan narkkareita HKI:n kantakaupungissa. Sittemmin alue gentrifikoitui jonkun verran ja heille tuli myös häätö. Sen jälkeenkin tosin haisi välillä kannabis rapussa, mutta sitä poltteli ilmeisesti yksi ylempään keskiluokkaan kuuluva nuori pariskunta. Narkkareita ei enää ollut.

Vierailija
94/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunaton pitkä ja pimeä käytävä, jonka varrella makkarit.

WC olohuoneen tai makuuhuoneen seinässä kiinni. 

En halua avokeittiötä tai että ulko-ovelta astut ensin keittiöön kuten nykylayouteissa, mutta iso tupakeittiö jonka vaikka vähän takka erottaa on enemmän kuin mieluisa.

Pieni eteinen mallia tuulikaappi eikä mitään muuta eteistilaa.

Sähkökiuas.

Takat yms poistettu.

Epäkäytännöllinen piha.

Meidän talo sopisi sinulle😍. Mulla oli samat kriteerit, kun suunniteltiin talo.

Vierailija
95/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10km matka Helsinki-Vantaan kentälle.

Vierailija
96/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako jos pesukone ja kuivaaja eivät ole kylppärissä vaan kodinhoitotilassa?

Minusta on tärkeää että jos on enemmän kuin yksi kerros, niin pyykkitilat ovat samassa kerroksessa kuin vaatesäilytys. Jos on vaatesäilytys ylhäällä ja pyykkitilat alhaalla, niin syntyy vaatepinoja portaisiin. Eri. 

Meillä on useampi kerros ja kodinhoitohuone on kellarissa. Koskaan ei ole ollut vaatepinoja missään muualla kuin kodinhoitohuoneessa, vaikka on kolme lasta.

Selvästi olet parempi emäntä kuin minä. Meillä oli jonkin aikaa kolmikerroksinen talo, ja aina vaatteita ja tavaroita menossa ja tulossa portaissa. Tai sitten muuten vain tavarat väärässä kerroksessa. Eikä ollut kuin kaksi lastakaan. Nykyään on yksikerroksinen. 

Vierailija
97/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua lentomelualueella, motarin tai junaradan vieressä, mutta nämä nyt pystyy toteamaan jo ennen näyttöä. Ehdoton ei yksityisyyden puute, paljon rempattavaa, tunkkainen haju asunnossa/rappukäytävässä, avokeittiö olkkarissa, kuivauskaappi saisi mielellään olla, mutta sen saa kyllä asennettua myöhemmin jos asunto on muuten sopiva. Ei parveketta tai muuta ulkotilaa ehdoton nounou.

Vierailija
98/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut uudessa, kalliissa talossa, jossa pari asuntoa omisti asuntosijoittaja. Niissä vaihtui vuokralaiset usein ja asui myös päihdeongelmaisia. Siihen liittyi mm. kannabiksenhajua käytävässä, bileitä, kovaäänistä musiikkia, epäsiistejä tuntemattomia ihmisiä rapussa, kovaäänistä elämää myös yöaikaan, rikottuja alaoven laseja, aamulla töihin läh

Sanoinko että haluan? Oliko tämä joku kilpailu siitä mikä on kamalinta? Minusta nuo lapsiperheet ovat olleet kamalia naapureita eivätkä nyt olennaisesti eroa sinun kuvauksestasi. Meteli on meteliä. 

Vierailija
99/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole merinäköalaa, niin ei tule kauppoja. 

Vierailija
100/345 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä riittää, ettei ole hometta ja on parveke, johon paistaa edes joskus aurinko. Siinä ne tärkeimmät. Ja mielellään ei airbnb tai koiralaumaa naapuriasunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme