Työtä ei kannata tehdä, jos käteen jää alle 3000€ kuussa
Kommentit (57)
Höpö höpö. Hyppisin innosta kattoon jos saisin bruttona 2000!! Tämän työttömyyden aikaisen tonnin jälkeen! Olisin Kroisos.
Tietenkin kannattaa, etenkin jos on mahdollista edetä uralla parempipalkkaisiin hommiin. Oma nettopalkkani oli vielä ennen korona-aikaa noin 2000 €/kk, tällä hetkellä noin 2900 €/kk.
totta. siksi on parempi elellä verorahoilla, kuten poliitikot ja maahantulleet.
Jos noin olis, ni jäisi lapset hoitamatta ja laitteet ajamatta 😅
Miten niin ei kannata? Kyllä mun ainakin kannattaisi vaikka jäisi vaan tonni käteen. Työttömänä saisi vain työmarkkinatuen joka on alle 600€.
Ok, nyt sitten jokaikinen tämän maan päiväkoti kiinni!!! Kun ei edes se bruttopalkka useimmilla ole sitä 3000€/kk saati käteen jäävä osuus.
Ihme pelle olet 🤣😂 täysin vailla arkirealismia.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tätä ole vielä tajunnut, sama raha käteen tekemättä mitään kun tulee lisäksi asumis ym tuet. Ei kannata tehdä ilmaisia töitä.
Harvalle tulee sama raha. Kyllä pari sataakin kuussa lisää erottaa oman suun ja säkin suun. Sitä pienempi summa kieltämättä ei oikein maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhat euroa netto on mun alin suostumus.Aika hiljaista silti ollut. Ei voi olla Työvoimapula aikana mahdollista.
missä kokopäivä työssä on noin paska palkka?
no ei missään kunhan vaan loisit ja keksit syitä siihen.
Aika monella siivous alan paikassa netto on usein 1200-1400 ja saa painaa pitkää päivää
Työstä saa aina sen tunteen, että tekee jotain myös yhteiskunnan hyväksi ja että on itse rahansa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
totta. siksi on parempi elellä verorahoilla, kuten poliitikot ja maahantulleet.
Ja -winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkkeellä sitten kitkutat ap kun se aika tulee. Kolme tonnia käteen on hyvä liksa.
Ai että esim. me kolmikymppiset ikinä saataisiin eläkettä? Että mitään eläkejärjestelmää edes olisi? Tirsk.
Tirsk-tirsk. Se on huvittavaa miten jokainen sukupolvi näköjään luulee ja uskoo ettei eläkettä heille riitä. Kun olin itse 30 vee, se oli vuosi 1980 niin aivan samaa höpötettiin. Tein sitten yksityisen eläkesopimuksen lisäksi jota maksoin 60 vuotiaaksi. Pikkusumma se tietty oli jotain satanen kuukaudessa. Kun pääsin eläkkeelle olikin työeläke 40 työvuoden jälkeen varsin hyvä plus sitten yksityinen eläke siihen päälle. Eläkkeeni yhteensä ovat päälle kolme tonnia NETTO. Kansaneläkkeellä olisi kyllä kamalan kauheaa kituuttaa ja laskea senttejä.
18 v työelämässä enkä ole ikinä tienannut edes 2000 e. Silti enemmän kun mitä saisin työttömänä eli minä ainakin haluan käydä töissä.
totta,koska 500e elää ruhtinaallisesti, ennemmin 500 kuin 3 tonnii
ei voi mitään. pakko orjuutella pienemmällä palkalla että saa laskut maksettua ja ruoan pöytään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkkeellä sitten kitkutat ap kun se aika tulee. Kolme tonnia käteen on hyvä liksa.
Ai että esim. me kolmikymppiset ikinä saataisiin eläkettä? Että mitään eläkejärjestelmää edes olisi? Tirsk.
Tirsk-tirsk. Se on huvittavaa miten jokainen sukupolvi näköjään luulee ja uskoo ettei eläkettä heille riitä. Kun olin itse 30 vee, se oli vuosi 1980 niin aivan samaa höpötettiin. Tein sitten yksityisen eläkesopimuksen lisäksi jota maksoin 60 vuotiaaksi. Pikkusumma se tietty oli jotain satanen kuukaudessa. Kun pääsin eläkkeelle olikin työeläke 40 työvuoden jälkeen varsin hyvä plus sitten yksityinen eläke siihen päälle. Eläkkeeni yhteensä ovat päälle kolme tonnia NETTO. Kansaneläkkeellä olisi kyllä kamalan kauheaa kituuttaa ja laskea senttejä.
Kansaneläke maksetaan niille, jotka eivät ole olleet työelämässä
Meillä olis aika paljon tekemättömiä töitä ja yhteiskunnan rahat loppu jo aikaa sitten, jos kaikki, jotka saa palkkaa alle 3000e jäisi kotiin.
Nykyisin täyttä ansiosidonnaista saa enää 2 kuukautta aiemman 400/500 päivän sijaan.