Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olekin joskus ihan ok pitää kunnon laiskottelupäivä? Riita pojan isän kanssa

Vierailija
03.05.2025 |

Me ollaan pidetty tänään kunnon laiskottelupäivää lapsen kanssa. Ollaan nukuttu pitkään, syöty herkkuaamupala, pelattu yhdessä, sitten poika alkoi pelaamaan tietokoneella ja itse otin päiväunet. Keitettiin kahvia ja tein pojan toiveesta makkaraperunoita. Pojan isä soitti pojalle ja kuuntelin kauempaa sitä puhelua. Mies sanoi että ei urheilija saa syödä tuollaista roskaa ja miten sun äiti (eli minä) ei sitä ymmärrä. Valitti, että miksi poika ei ole tänään käynyt lenkillä ja ihmetteli koko ajan meidän tapaa viettää viikonloppua. Yleensä pojalla on aina harjoituksia ja kisoja. Tosi monet viikonloput menee joko leireillä tsi kisareissuissa. Syödään arkena varmaan keskimääräistä terveellisemmin, joten en aio potea huonoa omaatuntoa satunnaisesta herkuttelusta. Veetuttaa vain miehen tarve puuttua asioihin jotka eivät hänelle edes kuulu. Jotenkin lässähti koko tunnelma kun mies tenttasi pojalta, onko hän lukenut kokeisiin ja onko paljon läksyjä. Mun mielestä on välillä ihan tervettä ottaa rennosti ja olla tekemättä mitään, mutta nyt huomasin kun pojalle tuli taas tunne että hän ei tekisi tarpeeksi. Lapsi asuu joka toisen viikon mun kanssa ja joka toisen isällään ja huomaan, että isällä vietetyn viikon jälkeen poika on tosi väsynyt. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule mitä jos pitäisit sen parisuhteen oven kiinni? Eli ihan kaikki seksit, draamat ja onnet sielä asuntonne sisäpuolella. Jos sieltä valuu ulospäin vain paskaa niin suhde ei ole hyvä sinulle eikä ympäristöllesi.

mitä horiset...mikä parisuhde?

Samaa mietin? En ole vuosiin ollut tuon miehen kanssa yhdessä. Ap

Vierailija
22/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule mitä jos pitäisit sen parisuhteen oven kiinni? Eli ihan kaikki seksit, draamat ja onnet sielä asuntonne sisäpuolella. Jos sieltä valuu ulospäin vain paskaa niin suhde ei ole hyvä sinulle eikä ympäristöllesi.

Kuule mitä jos lukisit aloituksen ennen kuin kommentoit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Haluaako ja jaksaako hän asua vuoroviikoin isällään? 

Täyttää 13. Haluaa asua molempien kanssa. Kyllä hän isästään tykkää. Ap

Ehkä tykkääkin mutta isä kuulostaa melko vaativalta. Pidä nyt sinä ainakin huoli ettei tuo lapsi uuvu. Se on jo iso hälytysmerkki, jos on aina väsynyt kun tulee sinun luoksesi.

Vierailija
24/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just täydelliselle viikonlopulle.

Vierailija
25/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit huomata että sun lapselle tulee tunne ettei hän tee tarpeeksi?

Vierailija
26/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä nyt yleensä äidit huomaa, että lapsella on joku huoli tai asia mielenpäällä. Kuten sanoin, mun on helppo nähdä kun mun poika menee suoritusmoodiin ja se oli just tapahtumassa, kun puhelun jälkeen hän sanoi mulle että mun on varmaan pakko lukee kokeisiin. Kuulen jo siitä äänestä milloin se on sitä. Nytkin tuo idea kokeisiin luvusta tuli heti puhelun jälkeen ja äänestä kuului sellainen väsymys ja innostuksen puute. Ei se ollut mikään pojan oma spontaani idea. Ap

Vierailija
27/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella mahdollisuus sanoa, jos hän haluaa jäädä sun luokse, vaikka olisi isäviikko? Vai onko lapsen pakko mennä isälle? 

Vierailija
28/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse mustamaalaa eksääsi. Tuskin eksä on noin vaativa mitä ap väittää.

Vierailija
29/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on suorittaja. Stressaa vaikka on loistava urheilija ja hyvä koulussa.

Tietoisesti pidän hänelle vapaapäiviä missä ei urheilla eikä tehdä koulutehtäviä.

Vierailija
30/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä nyt yleensä äidit huomaa, että lapsella on joku huoli tai asia mielenpäällä. Kuten sanoin, mun on helppo nähdä kun mun poika menee suoritusmoodiin ja se oli just tapahtumassa, kun puhelun jälkeen hän sanoi mulle että mun on varmaan pakko lukee kokeisiin. Kuulen jo siitä äänestä milloin se on sitä. Nytkin tuo idea kokeisiin luvusta tuli heti puhelun jälkeen ja äänestä kuului sellainen väsymys ja innostuksen puute. Ei se ollut mikään pojan oma spontaani idea. Ap

Ap tuolla kyselijällä ei selvästi ole lapsia. Tottakai vanhempi huomaa tälläiset. Tsemppiä ap.

Vierailija
31/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsella mahdollisuus sanoa, jos hän haluaa jäädä sun luokse, vaikka olisi isäviikko? Vai onko lapsen pakko mennä isälle? 

Tottakai on mahdollisuus mutta niin ei ole tapahtunut sairastumisia lukuunottamatta koskaan. Asutaan melkein naapureina, että käytännössä näen pojan isän talon olohuoneen ikkunasta. Ollaan tehty siitä asti, kun poika ei ollut enää iltapäiväkerhossa, että maanantaina koulun jälkeen poika menee isälle tai tulee minulle. Molemmissa kodeissa hänellä on oma huone, kaikki tärkeät tavarat ja vaatteita joten mitään ei tarvitse raahata ja nopeasti voi myös käydä hakemassa, jos jotakin tarvitsee. Hänellä on myös aina mahdollisuus tulla käymään tai tietysti vaikka yöksi, jos sellainen tilanne tulisi. Ap

Vierailija
32/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ole kavereita kun sun kanssa kyhjöttää sisällä

Vierailija
33/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hyvältä äidiltä. Isän mielipiteen voit odottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hauskaa päivää :)

Vierailija
34/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on mahdollisuus mutta niin ei ole tapahtunut sairastumisia lukuunottamatta koskaan. Asutaan melkein naapureina, että käytännössä näen pojan isän talon olohuoneen ikkunasta. Ollaan tehty siitä asti, kun poika ei ollut enää iltapäiväkerhossa, että maanantaina koulun jälkeen poika menee isälle tai tulee minulle. Molemmissa kodeissa hänellä on oma huone, kaikki tärkeät tavarat ja vaatteita joten mitään ei tarvitse raahata ja nopeasti voi myös käydä hakemassa, jos jotakin tarvitsee. Hänellä on myös aina mahdollisuus tulla käymään tai tietysti vaikka yöksi, jos sellainen tilanne tulisi. Ap

Koulukirjat täytyy raahata? 

Vierailija
35/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi sen isukin paneutua siihen urheiluun siltäkin kantilta että tietäisi siihen kuuluvan myös lepopäiviä. ja onko poika hänelle vain henkilö joka toteuttaa hänen totutumatta jääneet unelmat? 

Vierailija
36/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sillä ole kavereita kun sun kanssa kyhjöttää sisällä

Tottakai on eikä hän koko ajan mun kanssa kyhjötä sisällä. Ymmärrät varmaan, että tuossa aloituksessa ei kaikkea kerrottu. Ap

Vierailija
37/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat hyvältä äidiltä. Isän mielipiteen voit odottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hauskaa päivää :)

Kiitos. Ihana viesti! Hauskaa päivää myös Sinulle. :) Ap

Vierailija
38/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukirjat täytyy raahata? 

Ei ainakaan alakoulussa ole tarvinnut. Repussa on ne kirjat, joista on läksyä tai kokeita, muut on koulussa. Yläkoulu on sitten syksyn asia. Eiköhän sekin järjesty. Ap

Vierailija
39/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sinäkin vieroittajaäiti nyt vaan olla hiljaa.

Vierailija
40/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukirjat täytyy

Yläkoulussa on usein lukollinen kaappi tai lokero, jossa voi säilyttää kirjoja. Kannattaa kysyä rehtorilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä