Onko pekoni epäterveellistä?
Kommentit (38)
Pekoni on terveysruokaa sillä pekonin nitriitit ja nitraatit laskevat verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on korkea kolesteroli, sydänongelmia, ylipainoa ja/tai diabetes, silloin on. Jos olet terve ihminen ei ole, jos et jatkuvasti syö.
Mutta eikö ongelma ole juuri siinä että jos ne terveet syövät pekonia huoletta niin heidänkin kolesterolinsa kohoaa altistaen heitä sydänongelmille? Vai onko oikeasti ihmisryhmä jonka kolesteroli ei kohoa koskaan?
Korkea kolestroli indikoi pitkää ikää. Puskalainen kolestrolihypoteesi on debunkattu aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä ap itse ajattelet?
No ajattelen että se olisi epäterveellistä koska monet sanovat että tyydyttynyt eläinrasva on epäterveellistä, mutta monet taas sanovat että juuri tyydyttynyt eläinrasvahan on sitä terveellistä rasvaa! Pekonista tulee mulla myös hyvä tunne vatsaan, ei turvota yhtään tms. Että mitä tuosta nyt sitten ajattelisi.
Mulle tulee taas jäätävä närästys ja rasvaripuli pekonista ja muista rasvaisista tuotteista.
Se närästys tulee siitä että mätät HH-paskaa. Jos syöt pelkkää pekonia ja eläinrasvaa niin ei myöskään närästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajattelen että se olisi epäterveellistä koska monet sanovat että tyydyttynyt eläinrasva on epäterveellistä, mutta monet taas sanovat että juuri tyydyttynyt eläinrasvahan on sitä terveellistä rasvaa! Pekonista tulee mulla myös hyvä tunne vatsaan, ei turvota yhtään tms. Että mitä tuosta nyt sitten ajattelisi.
Mulle tulee taas jäätävä närästys ja rasvaripuli pekonista ja muista rasvaisista tuotteista.
Se närästys tulee siitä että mätät HH-paskaa. Jos syöt pelkkää pekonia ja eläinrasvaa niin ei myöskään närästä.
Todella ärsyttävää, kun joku tulee kertomaan toisen puolesta mikä sitä närästää ja mikä ei :D Eiköhän esim. kaikki refluksikot ole kokeilleet erilaisia ruokayhdistelmiä ja tuntevat jo oman kehonsa siltä osin.
Syön pekonia silloin tällöin varojeni mukaan,ylipainoa on mutta muuten menee ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus näyttää kumpi taho oli oikeassa. Kovaa kiistaa siitä nyt käydään ketoilijoiden ja välimerellisten välillä.
Ei yhtään mitään kiistaa käydä kuin ilmeisesti joidenkin omassa mielessä. Konsensus on jo, sitä ei yksittäiset tutkimustulokset muuta. Konsensus perustuu vuosikymmenien näyttöön.
Jos pekoni olisi epäterveellistä, niin tanskalaiset ja englantilaiset olisivat kuolleet sukupuuttoon.
Eiköhän he kohta huomaa että välimeren tyypit ovat kusettaneet ihan kaikessa ja sitten pyydetään Putte nukettamaan heidät pientä maksua vastaan.
Ehkä tuohon voisi sanoa, että mikä tahansa on epäterveellistä, jos sitä liikaa nauttii. Sairaalaan joudut ihan pelkän hanaveden juomisesta, jos liikaa juot!
Pekonia voi ihan vapaasti silloin tällöin nauttia, ei siihen kukaan kuole, eikä terveyshaittoja saa. Yleensä pekoni vielä päälle on vain pieni osa jotain ruokaa tai aamiaista. Sitten tilanne on ihan toinen, jos jokaikinen aamu alat paistamaan ja vetämään 170 gramman pekonipaketin!
Prosessoitu liha on 1. tyypin karsinogeeni ja punainen liha 2. tyypin... että päättele siitä
Se kohtuus kaikessa ,joku teki aikoinaan videon että kuinka paljon pitää mitäkin syödä ja missä ajassa että henki on katkolla.Esim. tappava annos kofeenia,suolaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku fiksu sanoi jossain että turvotusta pitäisi tarkkaille seuraavana päivänä, ei sen jälkeen kun on tiettyä ruokaa syönyt. Eli jos vatsa turpoaa seuraavana päivänä jostain niin pitää miettiä mitä söi edellisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku fiksu sanoi jossain että turvotusta pitäisi tarkkaille seuraavana päivänä, ei sen jälkeen kun on tiettyä ruokaa syönyt. Eli jos vatsa turpoaa seuraavana päivänä jostain niin pitää miettiä mitä söi edellisenä päivänä.
Siis jos vatsa turpoaa tänään niin pitäisi miettiä mitä söi aiempana päivänä, ei samana päivänä.
Vesikin tapppaa liiallisissa määrin. Pekonissa on yleensä liikaa rasvaa ainoaksi ravinnoksi, joten saantia tulisi rajoittaa. Usein on lisätty suolaakin, jota on hyvä myös rajoittaa. Mutta aamupalaksi kyllä käy, jos kokonaisuus on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu ruoka sitä kun lappaa jatkuvasti niin kyllä ylävatsa huutaa tuskasta hoosiannaat,poltteet nousee melko ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu ruoka sitä kun lappaa jatkuvasti niin kyllä ylävatsa huutaa tuskasta hoosiannaat,poltt
Hiilihydraatit nollaan niin ei polttele. Närästykset sun muut ongelmat on lähtöisin epäsopivan ravinnon eli hiilihydraattien ja kasviperäisten tuotteiden syönnistä.
"Hiilihydraatit nollaan niin ei polttele. Närästykset sun muut ongelmat on lähtöisin epäsopivan ravinnon eli hiilihydraattien ja kasviperäisten tuotteiden syönnistä."
Eivät ole epäsopivaa ravintoa. Nykyiset metsästäjä-keräilijät syövät niitä ihan huoletta osana sekaruokavaliotaan (eräskin heimo saattaa joinakin kuukausina syödä enimmäkseen hunajaa, kertovat ne antropologit, jotka ovat niiden kanssa eläneet ja niitä tutkineet). Mikä yhdistää kaikkia nykyisiä metsästäjä-keräilijöitä? Sekaruokavalio, jossa kasvikunnan ja lihan suhteellinen osuus voi vaihdella, osa saattaa olla hyvin kasvipainotteisia, mutta kaikilla näillä on erittäin alhainen kolesterolitaso ruokavaliosta riippumatta eikä sydäntauteja.
Miksi nilsiän öljysheikkiä ei uskottu kun hän myi hyvää oljyä mutta Espanjan oliiviöljyn tuottajien öljy on ilman muuta hyvää, vaikka maistuu pahalta? Parempaa se on pekonin rasva suoraan teenä tai leivottuna tortuksi.