Moniko uskovainen on rukouksien kautta parantunut tai kokenut, että elämä on muuttunut paremmaksi
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne rukousvastaukset ovat tulleet vähåän viiveellä, joskus olen saanut odottaa vuosia. Mutta ne ovat tulleet.
Niin, rukousvastakset tulevat milloin tulevat, jos ovat tullakseen, ja voivat olla jotain ihan muuta kuin rukoiltiin.
Voimme rukoilla väärin, mutta Jumala antaa aina oikean vastauksen. Pitää kysyä Jumalan tahtoa, ja Jumalan tahtohan on aina hyvä. Jumala voi myös oikaista tottelemattomia, mutta hän on oikeudenmukainen ja hyvä.
Minä olen saanut apua rukouksien kautta. Tässä kohtaa voi myös pyytää apua, jotta osaisi rukoilla hyvin ja/tai pyhähenki voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne rukousvastaukset ovat tulleet vähåän viiveellä, joskus olen saanut odottaa vuosia. Mutta ne ovat tulleet.
Niin, rukousvastakset tulevat milloin tulevat, jos ovat tullakseen, ja voivat olla jotain ihan muuta kuin rukoiltiin.
Voimme rukoilla väärin, mutta Jumala antaa aina oikean vastauksen. Pitää kysyä Jumalan tahtoa, ja Jumalan tahtohan on aina hyvä. Jumala voi myös oikaista tottelemattomia, mutta hän on oikeudenmukainen ja hyvä.
Jumalan tahtohan toteutuu joka tapauksessa. Mitä sitä kyselemään ja yrittää muuttaa sitä? Miksi jumala nyt oikaisisi tottelemattomia kun pitäisi olla se vapaa tahto, josta te luulevaiset alati muistutatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahtohan toteutuu joka tapauksessa. Mitä sitä kyselemään ja yrittää muuttaa sitä? Miksi jumala nyt oikaisisi tottelemattomia kun pitäisi olla se vapaa tahto, josta te luulevaiset alati muistutatte?
Tätä olen aina hämmästellyt. Rukouksista huolimatta jumala tekee juuri kuten haluaa - myös sodan lapsiseksiorjien kohdalla. Käytännössä kaikki pyyntörukous on turhaa, koska paska osuu joka tapauksessa tuulettimeen. Vapaa tahto koskee ilmeisesti vain ns palvontaa, enkä ihan tähän hätään keksi, mihin narsistinen, kaiken määräävä jumala sitäkään tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala haluaa jokaisen ihmisen pelastuvan. Siksi. Sehän on uskon ydinasia. Siksi evankeliumia levitetään. Eli armon sanomaa. Kysymys on, haluaako ihminen ottaa armon vastaan. Syntiasiaa voi sitten miettiä omalla kohdallaan, mitä se tarkoittaa ja tekeekö syntiä uhmatakseen Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen a
Yhtään väheksymättä mm. sodan lapsiuhreja tai ketään muutakaan julmuuksien kohteeksi joutunutta, niin vastauksia tämän maailman julmuuteen voi etsiä Raamatusta. Miksi tämä maailma on niin paha?
Lohdutuksen voi löytää esimerkiksi seuraavista Raamatun kohdista
Jeesus sanoi kuitenkin, että antakaa lasten tulla minun tyköni. Vaikka heidän maaallinen elämänsä oli lyhyt, he pääsivät Taivaan valtakuntaan.
Älkää pelätkö sitä, joka tappaa ruumiin, vaan sitä joka tappaa sekä ruumiin että sielun. (en muista Raamatun kohtaa).
Keskeistä on ihmisen suhde maalliseen maailmaan ja taivaaseen.
Omalta kohdaltaan ihmisen pitää kuitenkin pyrkiä puolustaa sorrettuja ja heikkoja ja tuoda ilmi epäoikeudenmukaisuutta ja väärinkohtelua. Nykyaijan ongelma on tietenkin se, että myös jotkut käyttävät näitäkin ohjeita väärin omaksi hyväkseen.
Aikuisen ihmisen pitää nähdä maailman kärsimys, ja tulla lopulta lapsen kaltaiseksi, vilpittömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Yksin rukoilu onkin. Mutta kahden tai useamman kimpparukoukset Jumala on sanonut toteuttavansa aina.
Tulee rukoilla Hänen tahdon mukaan, sanan mukaan.
Kyllä Jumala omansa opettaa rukoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu on ihan järjenvastaista touhua. Sehän on yritys muuttaa kaikkitietävän ennalta tekemää suunnitelmaa.
Ennalta tietää, vaan ei ennalta määrää.
Olen. Sekä parantunut rukouksen kautta että elämäni on muuttunut uskon myötä paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo niitä saa varmaan kaivamalla kaivaa syvältä itsesuggestion suosta. Olette te vaan vajaata sakkia.
Uskovaiset eivät ole tilastollisesti yhtään terveempiä, onnekkaampia tai pitkäikäisempiä kuin muutkaan, joten rukousvastaukset ovat täyttä kuviteltua soopaa. Tapahtuu minullekin ateistille hyviä ja toivottuja asioita elämässä, mutta en väitä niitä rukousvastauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rukoillut monessa vaikeassa elämäntilanteessa. Jo se, että olen saanut luovuttaa asiani itseäni suuremman käsiin, on huojentanut oloa huomattavasti. Pidemmän ajan kuluttua olen huomannut, että asiatkin ovat yleensä menneet parempaan suuntaan.
Tämä on rukouksen idea: rukoileminen helpottaa oloa. Rukous voi toisinaan edesauttaa psyykkistä työtä ongelman ratkaisemiseksi. Tällöinkin rukous auttaa. Rukous ei kuitenkaan voi muuttaa fysikaalista todellisuutta eikä se ole todiste Jumalasta.
Lopeta tuollaisten harhaoppien leivittäminen. Väität olevasi uskossa? Jos et ole uskossa et myöskään tiedä aiheesta mitään jolloin on parempi olla hiljaa kun joutua sanoistaan tuomiolle. Kiistät Jeesuksen ja apostolien teot eli ihmisten lukuisten vaivojen fyysiset paranemiset ja Jeesuksen fyysisen ylösnousemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu on ihan järjenvastaista touhua. Sehän on yritys muuttaa kaikkitietävän ennalta tekemää suunnitelmaa.
Ei siis olekaan kaikkivoipa. On vain kaikkitietävä. Raamatussa sanotaan toisin. Oletko kerettiläinen?
Nämä ovat täysin turhia keskusteluita. Uskovaiset eivät uskalla sanoa jumalastaan mitään negatiivista, joten tänne vastaa pelkät jumalan persettä nuoleskelevat joojoohihhulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tähän tulee kiertelyjä ja selittelyjä mutta ei vastauksia. Luulevaiset eivät kykene asiaa pohtimaan kun niille tulee siitä henkistä pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis olekaan kaikkivoipa. On vain kaikkitietävä. Raamatussa sanotaan toisin. Oletko kerettiläinen?
Sinulla on vapaa tahto valita, miten elämäsi elät, mihin aikasi käytät. Ei Jumala sinua pakota, tämä on vapaa tahto. Ennalta tietää, mitä tulet tekemään, muttei ennalta määrää, saat itse valita. Valinnoilla on aina seuraukset ja niitä et tietysti voi valita.
Ulosteenmarjat ! TK-lekurin suosittelemat pari buranaakin autta enemmän. Jaloviina parhaiten.
Kannattaako ateismi ensinkään? Monelle se aiheuttaa ahdistumista ja vihaisia tekoja kun kuullaan rukoiluista, Jumalasta, hengellisestä elämästä.
Tässä jotain syitä miksi monet uskovat ei parane on
a) eivät todellisuudessa usko Jeesukseen tai eivät tule Hänen tykö vaivoineen koska todellisuudessa
b) eivät usko että Jeesus edelleen parantaa koska eivät todellisuudessa usko kohtaa a,
että Jeesus on fyysisesti ylösnoussut Elävä Jumala ja jokaisen elämä on Hänen käsissään.
Jokaisen elämä. Ihan jokaisen. Elämä. On Jeesuksen eli Pojan kautta Isä Jumalan käsissä.
c) uskovat siten enemmän lääkäreitä, näiden pahoja raportteja ja ennusteisiin ja lääkkeisiin eli PHARMAKEAAN, kuin kohtaan a, eli Elävään Jumalaan
d) eivätkä tämän vuoksi todella tule katumukseen, ymmärrä syntejään, kadu niitä, käänny niistä jotta he parantuisivat
eli eivät sydämestään kadu ja käänny, laita verauskuvallista säkkivaatetta ylleen, ripottele päälleen tuhkaa,
lopeta irtosuhteita, lopeta himoitsemista, lopeta ja kadu epäjumalanpalvontaa kuten horoskooppeja, joogailua etc., lopeta masturbointia, anna anteeksi kaikille jotka ovat heitä vastaan rikkoneet, eivät kanna hyvää hedelmää
e) eivätkä usko että Jeesus ajoi ulos demoneita eivätkä ainakaan usko että se olisi tätä päivää ja edelleen mahdollista ja hae apua demonien häätämiseen ja sen vuoksi eivät häädä ulos vaivojaan, eivätkä näin ollen parane ellei Jumala kaikesta huolimatta salli sitä heille
f) ja joissain tapauksissa on Jumalan armollinen tahto ottaa heidät jo kotiin taivaaseen, joskus jonkun vielä pahemman edeltä. Tuntemattomat on Herran tiet.
Ei mulla ainakaan elämä muuttunut ja rukouksiin tullut vastauksia. En tiedä mitä teen väärin. Olen luovuttanut vuosia sitten.