Moniko uskovainen on rukouksien kautta parantunut tai kokenut, että elämä on muuttunut paremmaksi
Kommentit (61)
Naivismini romahdettua, alussa, olin Nietzscheläinen. Myöhemmin kasvoin ulos agnostikoksi. Kriisien saavuttua, väistämättömästi, alkoi hengelllistyminen.
Sinä ja sun rukoukset, mene hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Rukous auttaa moneen vaivaan
Niin, miten?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rukoillut monessa vaikeassa elämäntilanteessa. Jo se, että olen saanut luovuttaa asiani itseäni suuremman käsiin, on huojentanut oloa huomattavasti. Pidemmän ajan kuluttua olen huomannut, että asiatkin ovat yleensä menneet parempaan suuntaan.
Useimmin ne muuttuvat parempaan suuntaan. En rukoile, enkä usko
Rukoilu on ihan järjenvastaista touhua. Sehän on yritys muuttaa kaikkitietävän ennalta tekemää suunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Yksin rukoilu onkin. Mutta kahden tai useamman kimpparukoukset Jumala on sanonut toteuttavansa aina.
Käsittääkseni Suomessa ryhmärukoiltiin paljonkin, ettei eduskunta hyväksyisi avioliittolain uudistusta, mutta kuinkas kävi?
Paholainen oli jumalaa vahvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin rukoilu onkin. Mutta kahden tai useamman kimpparukoukset Jumala on sanonut toteuttavansa aina.
Käsittääkseni Suomessa ryhmärukoiltiin paljonkin, ettei eduskunta hyväksyisi avioliittolain uudistusta, mutta kuinkas kävi?
Kuten on aina ollut. Kuten tulee aina olemaan. Hail Satan! nataSevoLI!
Mitä enemmän olen rukoillut, sitä enemmän olen pettynyt. Nyt en enää rukoile ja odota vastauksia. On helpottunut olo, kun ei tarvitse aina koota mielenterveyden rippeitä pettymysten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei mahtanut paholaiselle mitään? Ihme nyrkillätapettava koko jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilepa sitten ystäviesi kanssa, että Ukraina saa solmittua rauhan!
Kyse onkin siitä että uskis on muita parempi ihminen!
Terveystilastoista ei näy, että kristityt paranisivat vaivoistaan sen paremmin kuin muutkaan. Jos näkyisi, niin luulevaiset olisivat sankoin joukoin julistamassa rukoilun toimivuutta niihin vedoten..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rukoillut monessa vaikeassa elämäntilanteessa. Jo se, että olen saanut luovuttaa asiani itseäni suuremman käsiin, on huojentanut oloa huomattavasti. Pidemmän ajan kuluttua olen huomannut, että asiatkin ovat yleensä menneet parempaan suuntaan.
Niin niillä on tapana mennä, parempaan suuntaan ja ihan rukoilematta
Tämä on rukouksen idea: rukoileminen helpottaa oloa. Rukous voi toisinaan edesauttaa psyykkistä työtä ongelman ratkaisemiseksi. Tällöinkin rukous auttaa. Rukous ei kuitenkaan voi muuttaa fysikaalista todellisuutta eikä se ole todiste Jumalasta.