Onko Šušhî PAKKO tehdä aina riisiin, meillä ajateltiin rippijuhliin Šüšhï- buffé jossa šüšhït rakennettu lämpimälle perunapohjalle
Elikkäs ajateltiin rohkeasti lähteä kokeilemaan uusia pohjia šüšhïlle paistetusta-, keitetystä- ja ranskalaisesta perunasta.
Esim lohenpala keitetyllä perunanpuolikaalle, makkarasiivu ranskanperunan päälle, aurajuustonokare paistinperunan päälle? Muita täytteitä perunašüšhïlle katkaravut, metukka, edam- savujuusto, ihan voinnokare.
Millaisia ajatuksia herättää perunašüšhï- tuntuisiko että on jotain uutta ja erikoista vai pitäisittekö tarjoilua liiankin modernina makuunne, hienostelunakin kenties jopa vaikka isäntäperhe muutenkin tunnettaisiin uudistusmielisinä ja nykyaikaisena?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko porkkanoista tehty perunamuusi perunamuusia?
Miksi riisitön sushi olisi sushia?
Tarjolle voi laittaa myös perinteisesti karjalanpaistia ja muusia modernilla tavalla, eli jauhelihakastike ja spagettia.
Karjalan spaghetissa on se läskisoosi perunasuikalespaghetin päällä
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhaminassa oli aikoinaan Smushi-ravintola, jossa ei käytetty riisiä vaan tummaa leipää.
Suomessa on iät ajat syöty graavilohta ja - siikaa tumman leivän päällä. Jotkut laittaa ruisleivän päälle jopa mansikoita.
Eli nämä nyt on näitä kansallisia variaatioita samasta aiheesta. Sen mukaan mitä aineksia on käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kaupassa sellaisia riisipiirakoita, joissa on riisin tilalla mussia!
Aika villiä. Oletteko kokeilleet? Miltä maistui?
Ai perunapiirakoita, ei mikään uusi juttu. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kaupassa sellaisia riisipiirakoita, joissa on riisin tilalla mussia!
Aika villiä. Oletteko kokeilleet? Miltä maistui?
Ai perunapiirakoita, ei mikään uusi juttu. En tykkää.
Lanttupiirakka on herkkua. Puolukkapiirakka oli ihan syötävää.
Itse näkisin päällä renkaan makkaraa ketsuppi- ja sinappisilmällä. Paksu muusi jähmettyy kylmänä hyvin pohjaksi, kun ei ole pussista jauheena noukittu.
Raakaa kalaa ja matoja kehoon, heippa kuspiäää
Onhan porkkanasta tehty lohikin kala. Iljettävä ruokarasismia, varmaan mämmiä et syö ruskean värin vuoksi, rasisti!