"Minkäs verran sä laitat mulle alennusta tästä kun nää maksaa niin paljon?"
"Kai sä nyt pyöristät alaspäin tän lopullisen hinnan?!"
"Saanko tän nyt sitten kaupantekijäisiksi?"
Rakkaat Pirkot ja Pertit, lakatkaa nolaamasta itseänne tällä tinkaamisella paikoissa, jotka EIVÄT ole:
a) kirpputoreja
b) jonkun yksinyrittäjän pikkupuljuja
Me myyjät ei päätetä hintoja. Missään.
Joka ikinen päivä nämä samat jutut.
T: kyllästynyt aspa eräästä ketjusta, joka on osa konsernia
P.S. Jos hinnat ei miellytä, olet vapaa ostamaan mistä tahansa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ihan realistisesti, ei ole mitään väärää tinkiä esim. huonekaluista, elektroniikasta, autoista tai asunnoista. Itsekin säästin tuhansia asuntokaupoissa, mutten kyllä jaksaisi alkaa tinkimään jostain 80€ paistinpannusta tmv. vaikkei siinäkään sinänsä mitään väärää ole. Se että joku ketju myy asiaa X ei tarkoita, etteikö hinnassa olisi ilmaa, kun olen itsekin ollut maahantuonnissa hommissa ja nähnyt sisäänosto ja myyntihintojen erot.
Tottakai niissä on ilmaa! Yrityksen on tarkoitus tuottaa, eikä myydä 0! Mutta pointtihan nyt oli se, että se Prisman tai Tokmannin tai vastaavan kassa tai hyllyttäjä tai osastonhoitaja ei ole siinä asemassa, että voisi itse lätkiä tuotteisiin alempia hintoja, kun asiakas niin pyytää. Hinta on tasan se, mikä ketjun pääkonttorista on kassajärjestelmään syötetty.
Lisätäänpä tähän vielä itseään "suurasiakkaina" pitävät, eli henkilöt, jotka kertovat ostavansa liikkeestä niin paljon, että ovat mielestäään oikeutettuja alennukseen. Ovat siis ihan keskivertoasiakkaita, joita ovat myös kaikki muutkin Sirpat, Pekat, Kaijat, Taunot, Pertit, Minnat ja Liisat ja myös se naapurin Rane. Kaikkia heitä varten on ne viikottaiset vaihtuvat tarjoukset ja ns. asiakaspäivät.
Olen töissä isännöitsijätoimistossa. Aika ajoin joku ilmoittaa, että toimistosta x saa isännöitsijäntodistuksen halvemmalla. No varmaan kannattaa sitten tilata sieltä 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihaa tinkaajia! Samoten näitä kun ei tartte kuittia koska "ei kelpaa verotukseen" tai jos ei hinta mee kerralla lapi niin "se on sitte varmaan ilmanen". Myöskin nää on kivoja kun sanoo ostotapahtuman jälkeen että "pieni lasku ja kaunis hymy". Prkl se hinta on just sen verta mitä ostit ja tollasille urpoille en todellakaan hymyile! Ja tätä s-tana 50 kertaa päivässä.
Vaihda alaa. Parempi jättää asiakaspalvelu niille, jotka tykkäävät siitä. Win-win.
En tiedä muuten yhtään ihmistä joka muutaman vuoden asiakaspalvelutyön jälkeen pitäisi työstään :D En siis oikeasti yhtään. Nämä siis niillä jotka tekevät pääosin myyjän töitä.
Sinähän pöljä olet. Olin myyntihommissa yli 30 vuotta ja joka päivä oli vähi
Ei vaan sinä olet pöljä jos kuvittelet oman kokemuksesi olevan yleistettävissä. Olet vähemmistöä, mutta onnea sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kauankin töissä ketjussa?? Esimerkkejä ketjuista joiden myymälässä hinta on tippunut tinkimällä: autoketju, elektroniikkaketju, hotelliketju, rengasliikeketju, työkaluketju jneketju.
Esimerkit ovat 2020-luvulta, paitsi työkaluketju josta ostin akun. Menin tiskille vanhan akun kanssa. Sanoin samanlainen paitsi ehjä.
Niitä firmojen nimiä yhä odotellaan ja muutenkin lisätietoja.
Minua erityisesti kiinnostaa hotelliketju, josta saa vinkumalla alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hinta yleensä tippuu tinkimällä. Pyydät myymäläpäällikön paikalle jos myyjällä ei ole mandaattia antaa alennusta.
Myymäläpäälliköillä on kiire. Eivät he ehdi paikalle aina kun joku Erkki tai Pirkko alkaa Lidlin jonossa riehua,että kahvi ja kukka-amppeli maksavat liikaa ja pitäis alennusta saada,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hinta yleensä tippuu tinkimällä. Pyydät myymäläpäällikön paikalle jos myyjällä ei ole mandaattia antaa alennusta.
Myymäläpäälliköillä on kiire. Eivät he ehdi paikalle aina kun joku Erkki tai Pirkko alkaa Lidlin jonossa riehua,että kahvi ja kukka-amppeli maksavat liikaa ja pitäis alennusta saada,
No tämä. Siis mitä nämä nuijat oikein kelailee? Miksei ne ymmärrä olevansa noloja edes kun se selitetään heille auki?
Nuoret ja nuoret aikuiset ei tätä tee.
Ne on aina nuo 50+ -ikäiset.
Miksi?
-itsekin myyjä
Kävimme Suur Kirpparilla . T-paita, valkoinen (käytetty, koska kirppari) 20euroa.
Kesämekko (käytetty)40e.
Voi ny hemmetti teidän kanssanne ihmiset ! Eiks kirppari ole tyyliin 0,20 senttiä pikkuleluista, kuten yksi nuori myi pöydästä tyyliin : saa tarjota.
Oon ex hoitajana (lonkkamän) ja kassana oppinut parissa päivässä että
Hoitotyössä vaikein asiakas on aina omainen
Ja kassalla vaikein asiakas on se köyhin
Kummatkin on tietämättömiä ja tarpeeksi hävyttömiä valittamaan muille itsestäänselvistä asioista
Vierailija kirjoitti:
Oon ex hoitajana (lonkkamän) ja kassana oppinut parissa päivässä että
Hoitotyössä vaikein asiakas on aina omainen
Ja kassalla vaikein asiakas on se köyhin
Kummatkin on tietämättömiä ja tarpeeksi hävyttömiä valittamaan muille itsestäänselvistä asioista
Mulla taas asiakkaista toisenlainen kokemus :D pahimpia vänkääjiä on ne, joilla näyttää olevan rahaa. Nämä siis tinkaavat eniten.
Elektroniikkaliikkeissä kun ostaa yli 1000 euron tuotteen, voi helposti saada hinnasta pois 100e, joskus ylikin. Jos sanot että ei ihan ole varaa tuotteeseen (esim juurikin tuo 100 euroa jää puuttumaan) niin kummasti se 100 euroa vähennetään heti hinnasta.
Olen myös saanut ilmaista tavaraa. Esimerkiksi sain kerran ulkoisen kovalevyn (arvo 139 euroa) ilmaiseksi tietokoneen ostoksen yhteydessä kun sanoin että tarvitsen ehdottomasti varmuuskopioinnin eikä minulla ole varaa kovalevyyn enkä voi ostaa tietokonetta ellen saa tietokoneen tiedostoja varmuuskopioitua. Sanoin myös että vanhanaikainen HDD (todellisuudessa liian halpa ja huono) ei kelpaa raskaiden raakavideoiden varmuuskopiointiin kun sanoin myös että olen videotuottaja. Heti tuli se haluamani SSD ja hinta 0 euroa.
Jos siis uhkailet että jää ostos tekemättä, varmasti tulee joko alennus tai ilmaista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikkaliikkeissä kun ostaa yli 1000 euron tuotteen, voi helposti saada hinnasta pois 100e, joskus ylikin. Jos sanot että ei ihan ole varaa tuotteeseen (esim juurikin tuo 100 euroa jää puuttumaan) niin kummasti se 100 euroa vähennetään heti hinnasta.
Olen myös saanut ilmaista tavaraa. Esimerkiksi sain kerran ulkoisen kovalevyn (arvo 139 euroa) ilmaiseksi tietokoneen ostoksen yhteydessä kun sanoin että tarvitsen ehdottomasti varmuuskopioinnin eikä minulla ole varaa kovalevyyn enkä voi ostaa tietokonetta ellen saa tietokoneen tiedostoja varmuuskopioitua. Sanoin myös että vanhanaikainen HDD (todellisuudessa liian halpa ja huono) ei kelpaa raskaiden raakavideoiden varmuuskopiointiin kun sanoin myös että olen videotuottaja. Heti tuli se haluamani SSD ja hinta 0 euroa.
Jos siis uhkailet että jää ostos tekemättä, varmasti tulee joko alennus tai ilmaista tavaraa.
Ja mikä liike oli tämä?
Entä vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kauankin töissä ketjussa?? Esimerkkejä ketjuista joiden myymälässä hinta on tippunut tinkimällä: autoketju, elektroniikkaketju, hotelliketju, rengasliikeketju, työkaluketju jneketju.
Esimerkit ovat 2020-luvulta, paitsi työkaluketju josta ostin akun. Menin tiskille vanhan akun kanssa. Sanoin samanlainen paitsi ehjä.
Niitä firmojen nimiä yhä odotellaan ja muutenkin lisätietoja.
Minua erityisesti kiinnostaa hotelliketju, josta saa vinkumalla alennusta.
Vähemmän yllättäen tarinaniskijät katosivat emmekä saaneet yhtään nimeä eetteriin.
Pitkäripaisessa tulee aina tingittyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä liike oli tämä?
Entä vuosi?
En kerro. Suomessa on sen verran vähän näitä liikkeitä, joten saatte veikata. Ja mennä kokeilemaan! ;)
Huutista näille, jotka maksaa liikaa. Se on taviksille. Näissä on tyyliin satanen pari ilmaa ainakin, jonka saa tingittyä pois jos pelaa kortit oikein, esimerkiksi uhkailemalla että kävelee liikkeestä pois sen jälkeen kun on kuluttanut ainakin 20-30 minuuttia myyjän aikaa. Joko otetaan suoraan siitä hinnasta pois sitä ilmaa tai sitten saa ilmaista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä liike oli tämä?
Entä vuosi?
En kerro. Suomessa on sen verran vähän näitä liikkeitä, joten saatte veikata. Ja mennä kokeilemaan! ;)
Huutista näille, jotka maksaa liikaa. Se on taviksille. Näissä on tyyliin satanen pari ilmaa ainakin, jonka saa tingittyä pois jos pelaa kortit oikein, esimerkiksi uhkailemalla että kävelee liikkeestä pois sen jälkeen kun on kuluttanut ainakin 20-30 minuuttia myyjän aikaa. Joko otetaan suoraan siitä hinnasta pois sitä ilmaa tai sitten saa ilmaista tavaraa.
Huutista p a s k a n puhujalle ja vatipäälle, joka luulee että myymälöiden hinnoissa on vain ilmaa. Huutista jokaiselle mäntille joka ei ymmärrä mitään toimitila- tai henkilöstökuluista, muista kuluista nyt puhumattakaan.
Huutista kerjääjälle, jolla ei ole varaa hinkuamiinsa asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä liike oli tämä?
Entä vuosi?
Huutista p a s k a n puhujalle ja vatipäälle, joka luulee että myymälöiden hinnoissa on vain ilmaa. Huutista jokaiselle mäntille joka ei ymmärrä mitään toimitila- tai henkilöstökuluista, muista kuluista nyt puhumattakaan.
Noh, noh. Minulla on varaa vaikka mihin. Mutta miksi maksaa satasia ylimääräistä kun voi saada satasia pois hinnasta tai ilmaista tavaraa? Ei varakkuus tarkoita sitä, että tarvitsee toimia hölmösti.
Luetunymmärtämisessä on selvästi vikaa. Minä en sanonut, että hinnoissa on VAIN ilmaa. Mutta niissä on ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä liike oli tämä?
Entä vuosi?
Huutista p a s k a n puhujalle ja vatipäälle, joka luulee että myymälöiden hinnoissa on vain ilmaa. Huutista jokaiselle mäntille joka ei ymmärrä mitään toimitila- tai henkilöstökuluista, muista
No niin, lopetahan valehtelu.