Oletko saanut isompaa perintöä? Tai onko sellaista odotettavissa?
Miten se on vaikuttanut valintoihisi tai suunnitelmiisi?
Itse saan jossain välissä ehkä 150 tuhannen perinnön ja muutama kaveri tuntuu kateelliselta asiasta ja kuittailee, että hyvähän sulla on kun on rahaa tulossa tekemättä mitään. Itse en kyllä sen varaan ole laskenut, sillä mistä sitä tietää vaikka kuolisin ennen perinnön jättäjää?
Kommentit (36)
Noin € 700 000 on tulossa. En perusta elämääni siihen tai sen odotteluun. Elän omaa elämääni.
En, enkä tule perimään omaisuutta. Vanhemmat ovat varattomia eläkeläisiä. Työeläke on pieni. Sisaruksilla ei ole omaisuutta tai säästöjä. Ei ole mullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tarkoitat isommalla perinnöllä?
No jos tänä vuonna ansaitsen palkkatyöstä jonkun 40 tuhatta nettona, niin sanotaan nyt vaikka että enemmän kuin 2x nettovuositulojen verran.
Ap
En ole varsinaiset ISOA perintöä saamassa, mutta vanhemieni omaisuus lienee miljoonan paikkeilla, vähän reilu. Ei, en ole syntynyt kultalusikka suussa, isäni on kansakoulun käynyt yrittäjä, eikä yritys todellakaan ollut menestynyt kun oli lapsi. Vasta aikuistuttuani alkoi menestymään. Toivottavasti vanhempani elävät vielä kauan, ja tuhlaavat omiin juttuihinsa mahdollisimman paljon tuosta. Perintöä tulee sitten, jos tulee. En ole rahan perään.
Vierailija kirjoitti:
Kavereille kannattaakin aina kehuskella saamistaan perinnöistä.
Tarviiko sitä edes kehuskella? Kyllä ne osaavat laskea yhtee 1+1 kun molemmat vanhemmat ovat kuolleet, eikä sisaruksia ole.
1972
Vierailija kirjoitti:
Jos isolla perinnöllä tarkoitetaan muuttotappiokunnassa sijaitsevia asuinkelvottomia ja korjauskelvottomia kiinteistöjä niin kyllä.
Ei tarkoiteta. Iso perintö = paljon euroja.
Isoin saanani perintö on se, että olen kasvanut käyttämään omia ajivojani, olen saanut käydä ylioppilaaksi - juu, yrittäen omaksua tarjotun opin. Nykyään huomaan ympärilläni niin paljon tyyppejä, joilla kaiketi on varakkuutta, mutta aivojen käyttökyky olematon tai ei o väliä miten käyttää ja käyttäytyy, tai sitten se pää on kusta täynnä.
Sain sellaisen vähän yli 80 tuhatta. Mulle pienituloisena se oli ihan järjetön mälli. Pelasti paljon elämääni, sain maksettua asuntolainan lopun pois ja jäi vähän hätärahaakin tilille, kun aiemmin elin kädestä suuhun, itseni sairaaksi stressanneena.
Eli syvä kiitos äidilleni.
Olen saanut noin 400 000 metsineen kaikkineen. Toisen testamentin toteutumista odottelen.
V i t t u kun saisikin perintöä...muut kyllä vetää vähän sieltä sun täältä..mutta omalle kohdalle ei kyllä natsaa...kuolleet sukulaiset "natkuja"i d i o o t t e j a ja äitikin elää varmaan yli 100-vuotiaaksi.. eli omalta kohdalta on peli menetetty.
Olen perinyt ehkä jotain noin 200000, kenen mielestä se sitten on paljon ja kenen ei.. On vaikuttanut niin, että nyt 33-vuotiaana voin olla täysin velaton. Rahaa saa käytettyä enemmän säästöihin, sijoituksiin ja elämyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos isolla perinnöllä tarkoitetaan muuttotappiokunnassa sijaitsevia asuinkelvottomia ja korjauskelvottomia kiinteistöjä niin kyllä.
Tämmönen pommi tulossa itsellekin 😂😂😂
Hyvin pyyhkii ainakin palstalaisilla. Maksukyvyttömiä ei siis ole. Huvittavia jorinoita nämä.
Vierailija kirjoitti:
V i t t u kun saisikin perintöä...muut kyllä vetää vähän sieltä sun täältä..mutta omalle kohdalle ei kyllä natsaa...kuolleet sukulaiset "natkuja"i d i o o t t e j a ja äitikin elää varmaan yli 100-vuotiaaksi.. eli omalta kohdalta on peli menetetty.
Ymmärrän. Olin itsekin ihan kusessa ennen perintöä, kun palkka ihan surkee ja kaikki sen kuin kallistuu koko ajan. En varmaan olisi tullut enää kovinkaan pitkään toimeen.