Onko tavallista jos 41v nainen käyttää ainoastaan siteitä?
Olen nähnyt äidilläni vain tamponeja ennen etelän matkaa gai kylpylälomaa
Kommentit (27)
En ole eläissäni mitään muuta käyttänytkään ja onneksi enää en tarvitse niitäkään.
Mä käytin parikymppiseksi aina pelkästään siteitä, koska pelkäsin TSS:ää. Sitten tuli tilanne että menkat alkoi yllättäen etuajassa eikä muuta suojaa sillä hetkellä ollut tarjolla kuin tamponeja. Oli pakko laittaa tamponi ja ai että mikä autuas vapauden tunne siitä tulikaan. Se tamponi tuntui niin hyvältä siteeseen verrattuna, ei edes huomannut mitenkään sen olemassa oloa. Siisti ja helppokäyttöinen ja ennenkaikkea huomaamaton. Sen jälkeen en ole siteisiin enää koskenut vaan siirryin vakituisesti tamponien käyttäjäksi. Ja mitä siihen TSS:ään tulee niin sen voi saada kuka tahansa mistä tahansa. Myös miehet jotka ei taatusti tamponia koskaan käytä. Ihan yhtä turvallinen suoja se on kuin siteetkin kun vaan huolehtii hygieniasta. Ja siis itseasiassa suojana paljon varmempi, koska siteiden kanssa tuli aina ohivuotoa, tamponien kanssa ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin parikymppiseksi aina pelkästään siteitä, koska pelkäsin TSS:ää. Sitten tuli tilanne että menkat alkoi yllättäen etuajassa eikä muuta suojaa sillä hetkellä ollut tarjolla kuin tamponeja. Oli pakko laittaa tamponi ja ai että mikä autuas vapauden tunne siitä tulikaan. Se tamponi tuntui niin hyvältä siteeseen verrattuna, ei edes huomannut mitenkään sen olemassa oloa. Siisti ja helppokäyttöinen ja ennenkaikkea huomaamaton. Sen jälkeen en ole siteisiin enää koskenut vaan siirryin vakituisesti tamponien käyttäjäksi. Ja mitä siihen TSS:ään tulee niin sen voi saada kuka tahansa mistä tahansa. Myös miehet jotka ei taatusti tamponia koskaan käytä. Ihan yhtä turvallinen suoja se on kuin siteetkin kun vaan huolehtii hygieniasta. Ja siis itseasiassa suojana paljon varmempi, koska siteiden kanssa tuli aina ohivuotoa, tamponien kanssa ei koskaan.
Mitä teet sen narun kanssa jos esim oot alasti naisten suihku- tai saunaosastolla tms?
Nuorempana saatoin käyttää tamponejakin mutta en pahemmin sen jälkeen kun unohdin yhden sisääni, olikohan 1-2 viikkoa ennen kuin huomasin. Nykyään käytän siteitä, kestositeitä ja kuukautishousuja.
Miksi ihmiset ovat näin epävarmoja, että kysyvät jollain palstalla jatkuvasti että voiko tehdä niin ja näin, onko tämä ok, herranen aika käytä siteitä jos haluat!! Itse en ole tähän ikään (39) muuta käyttänytkään, koska vihaan tamponeja ja kuukautiskuppi on minusta hankala. Jokainen tekee tavallaan ja turha siihen on muilta lupaa kysellä.
12-16 side
17-34 tamponi
35-49 side
50- tena