Kynsisienestä eroon
Hei, millaisia vinkkejä teillä on kynsisienen kukistamiseen? Mulla sellainen tilanne, että en ole edes ihan varma, onko mulla sientä mutta jalkasientä on ollut ja isovarpaan kynnet vähän kellertävät. Päissä myös sellaista kuivaa/liuskoittumista, terkkarissa hoitaja sanoi että näyttäis kynsisieneltä. Labra kuitenkin negatiivinen.. en halua ottaa riskiä että pahenee, niin olisiko jotain enneltaehkäisevää hoitoa vinkata? Tai mitä siihen laittaa kun ei ole vielä sillä tavalla niin vaurioitunut.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut 30 vuotta ..ei niistä tarvi välittää
Estää monet kirurgiset operaatiot. Ensin annetaan lääkekuuri ja leikkaus siirtyy monta kuukautta. Jos kuuri ei ole auttanut, uusi kuuri ja leikkaus siirtyy taas. Systeemissä voi mennä likemmäs vuosi, ennen kuin voidaan operoida. Siinä vaiheessa sinäkin tuumaat, että olisi pitänyt välittää.
Tai sitten vaan poistetaan kirurgisesti saastuneet kynnet. Laserillakin pääsee sienestä nopeasti eroon. Mitään mukavia keinoja sen enempää kuin halpaa nää ei ole mutta tehoaa nopeammin ja varmemmin.
Eli vaatii joka tapauksessa lääkärissä käyntiä. Ei hoitajat irrottele kynsiä.
Mulla tuntuisi auttavan etikka. Aamuin illloin kynsiin sitä. Ei nopea keino, mutta katsotaan kuinka käy. Olen lätrännyt sitä nyt kohta kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista kynnelle siveltävä lääke"lakka".
Kynsilakka putelissa. Maksaa 40-50 eukkoa
Kyä lähtee
Lähtee kosmeettisesti hetkeksi. Sieni itsessään jää elimistöön ja kohtapuoliin se aktivoituu uudestaan. Lääkelakkatehtaan bisnestä tuo on, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut 30 vuotta ..ei niistä tarvi välittää
Estää monet kirurgiset operaatiot. Ensin annetaan lääkekuuri ja leikkaus siirtyy monta kuukautta. Jos kuuri ei ole auttanut, uusi kuuri ja leikkaus siirtyy taas. Systeemissä voi mennä likemmäs vuosi, ennen kuin voidaan operoida. Siinä vaiheessa sinäkin tuumaat, että olisi pitänyt välittää.
Kerrotko tästä lisää. Minulle on tehty leikkaus munuaiseen, ehkä tehdään maksaankin. Enkö siis voi hakea kynsisieneen lääkettä? Sienen sietäminenkö parempi vaihtoehto?
No, joka tapauksessa sulla on ensin lääkärireissu ennen leikkausta, kysele häneltä. Siippa meni polven tekonivelleikkaukseen ja alustavalla lääkärikäynnillä löivät ensi töikseen sienilääkereseptin kouraan saatesanoilla, että kynsi hoitoon ensin, ennen kuin yritetäänkään leikata. Tottakai tutkivat myös varpaanvälitkin tarkoin, ettei vaan olisi muutakin sientä. Onneksi ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kynsisieni ja leikkaukset liittyvät toisiinsa? Miksi estäisi kirurgisia operaatioita?
Sitä minäkin ihmettelen?
Laittakaapa aivonne töihin ilman tekoälyä. Ymmärrättekö sanan infektio? Sienitartunta on lääketieteessä sieni-infektio. Onko tuo älypuhelin vienyt teidän normaalin älyn jo kokonaan?
Leikkauksissa kyllä kysellään ihon ja kynsien kunto. Miksi? Olen ymmärtänyt, että taudit tarttuvat helpommin rikkinäiseen ihoon, mutta onko tähän jokin muu syy.
Laitoin työterveyteen viestiä, että kynsisieni vaivannut. Kirjoitti suoraan 3kk Terbinafin kuurin. Ei tarvinnut läträtä mitään voiteita tms. ja sieni hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kynsisieni ja leikkaukset liittyvät toisiinsa? Miksi estäisi kirurgisia operaatioita?
Sitä minäkin ihmettelen?
Laittakaapa aivonne töihin ilman tekoälyä. Ymmärrättekö sanan infektio? Sienitartunta on lääketieteessä sieni-infektio. Onko tuo älypuhelin vienyt teidän normaalin älyn jo kokonaan?
Voihan ihmisellä olla infektioita ja silti leikkaus tehdään. Miksi kynsisieni olisi erityinen riski?
Minulla auttoi laser. Kun kynsi mustui ja irtosi, tilalle kasvoi uusi sienetön kynsi. Söin kyllä luontaistuote Kandi fortea samanaikaisesti, varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Etikkaa jossain ehdotettiin, kuulemma auttaa.
Etikka auttanut iholla, en tiedä kynnestä. Pitää jaksaa hoitaa aika pitkään kun kynsi kasvaa niin hitaasti.
Yksi kynsi irtosi lähes kokonaan sählätessä, joten oli oiva tilaisuus hoitaa. Tehosi, ja revin sitten muutkin epäterveet kynnet. Onneksi kynteni eivät ole kovin kummoisesti kiinni vaan jokainen on irronnut osittain tai kokonaan jossain vaiheessa eivätkä ole sen jälkeen olleet entisellään.
Olen syönyt kalliin lääkekuurin, kynsiä on jopa poistettu aikanaan, ja kokeillut vaikka mitä litkuja, eikä pysy poissa. Nykyään käyn jalkahoitajalla, joka tekee niistä siistin näköiset. Tykkään kulkea sandaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen?
Voihan ihmisellä olla infektioita ja silti leikkaus tehdään. Miksi kynsisieni olisi erityinen riski?
Ei tehdä muita kuin akuuttileikkauksia. Suunnitellut leikkaukset vaativat lähes aina kaikkien, siis kaikkien infektioiden hoidon ennen leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa
Hirttikö levy vai luistiko hihna?
Sitä minäkin ihmettelen?