Kynsisienestä eroon
Hei, millaisia vinkkejä teillä on kynsisienen kukistamiseen? Mulla sellainen tilanne, että en ole edes ihan varma, onko mulla sientä mutta jalkasientä on ollut ja isovarpaan kynnet vähän kellertävät. Päissä myös sellaista kuivaa/liuskoittumista, terkkarissa hoitaja sanoi että näyttäis kynsisieneltä. Labra kuitenkin negatiivinen.. en halua ottaa riskiä että pahenee, niin olisiko jotain enneltaehkäisevää hoitoa vinkata? Tai mitä siihen laittaa kun ei ole vielä sillä tavalla niin vaurioitunut.
Kommentit (74)
Mullakin kynsisieni ja en tiedä millä saisi pois. Apteekista antoivat jotain voidetta mitä levitettiin ja sitten kynttä piti raaputtaa pois ja pitää laastaria kynnessä, myös liottaa. Oli aivan surkea!!! Kynsisieni kynnen alla ja mitenkään en saanut kynttä kokonaan juurineen raaputettua pois. Jos olisi vinkkejä? Kynsisieni ei ole isovarpaassa vaan pienemmässä kynnessä.
Vierailija kirjoitti:
Votkaa päälle niin häviää
SISÄISESTI !
Vierailija kirjoitti:
Kynsisieni lähtee ainoastaan lääkekuurilla. Mitkään poppaskonstit eivät valitettavasti auta. Pyydä ottamaan uusi näyte, niin saisit kuurin!
Ja ei lähde välttämättä silläkään. Lisäksi ovat aika myrkkyä koko muulle kropalle.
Nalox saattaa auttaa oireisiin, tehdä kynnestä vähän paremman, mutta ei se kyllä paranna vaivaa.
Käsidesikin tehoaa sieniin.
Minä heitin akan pellolle niin lähti sieni kuin kuppa töölööstä
- Lääkekynsilakkaa päivittäin. Esim. tioconazol.
- Suihkussa jalkojen pesu saippualla. Jalkojen käsittelyn jälkeen (esim. lakkauksen jälkeen) käsien pesu huolellisesti saippualla. Kynsisaksien pesu ja kuivaus käytön jälkeen.
- Sukkien pesu 60 asteessa. Sukkien vaihto päivittäin.
- Kenkien vaihtaminen uusiin. Kenkien käyttäminen vuoropäivin, jotta ehtivät kuivumaan kunnolla välissä.
- Suihkusandaalien käyttö.
Omenaviinietikka sanoi yksi jalkahoitaja.
Puolituntia päivässä nuotiossa tanssimista 6kk ajan
-Kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Mullakin kynsisieni ja en tiedä millä saisi pois. Apteekista antoivat jotain voidetta mitä levitettiin ja sitten kynttä piti raaputtaa pois ja pitää laastaria kynnessä, myös liottaa. Oli aivan surkea!!! Kynsisieni kynnen alla ja mitenkään en saanut kynttä kokonaan juurineen raaputettua pois. Jos olisi vinkkejä? Kynsisieni ei ole isovarpaassa vaan pienemmässä kynnessä.
Lääkekynsilakka ohjeen mukaan (8h välein). Huolellinen jalkojen kuivaus pesun jälkeen. Kynsien leikkaus. Kynsisaksien pesu. Sukkien pesu 60 asteessa. Kenkien vaihto ja tuuletus. Ei märkiä kenkiä eikä sukkia. Ei mitään laastareilla hautomista.
Ja odottaminen. Kynsisieni parenee, mutta hitaasti. Voi vaatia hoitoa (lääkelakkaa) esim. puoli vuotta. Sukkien pesu 60 asteessa, suihkusandaalit, kuivat jalat ja kengät ym. hyvä hygienia myös paranemisen jälkeen estää uusiutumista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut 30 vuotta ..ei niistä tarvi välittää
Estää monet kirurgiset operaatiot. Ensin annetaan lääkekuuri ja leikkaus siirtyy monta kuukautta. Jos kuuri ei ole auttanut, uusi kuuri ja leikkaus siirtyy taas. Systeemissä voi mennä likemmäs vuosi, ennen kuin voidaan operoida. Siinä vaiheessa sinäkin tuumaat, että olisi pitänyt välittää.
Vierailija kirjoitti:
Pihkavoide
Ei sovi kaikille. Esim. hartsiallergia estää tuon käytön. Jos käyttää, tulee uusia hankaluuksia itse voiteesta, vaikka alkuperäinen vaiva kaikkoaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Votkaa päälle niin häviää
Auttaa kuuulemma jalkasieneen, tuskin kynsisieneen kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kynsisientä saatlääkkeet, jolla lähtee kai sen voi syödä vaikka labra olis negatiivinenkin ei se millään kristallihoidolla parane
Moni muukin asia voi aiheuttaa kynnen kellastumista ja paksuuntumista. Typerää hoitaa sienenä, jos muu syy.
Seleeniä apteekista, niin on kynsille ravinnetta. Pihkalakalla saa kynnen tukehtumaan ja sitten sairas osa lähtee taivuttamalla irti. Mutta se on pitkäaikainen juttu. Voi kestää vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estää monet kirurgiset operaatiot. Ensin annetaan lääkekuuri ja leikkaus siirtyy monta kuukautta. Jos kuuri ei ole auttanut, uusi kuuri ja leikkaus siirtyy taas. Systeemissä voi mennä likemmäs vuosi, ennen kuin voidaan operoida. Siinä vaiheessa sinäkin tuumaat, että olisi pitänyt välittää.
Tai sitten vaan poistetaan kirurgisesti saastuneet kynnet. Laserillakin pääsee sienestä nopeasti eroon. Mitään mukavia keinoja sen enempää kuin halpaa nää ei ole mutta tehoaa nopeammin ja varmemmin.
Apteekista kynnelle siveltävä lääke"lakka".
Kynsilakka putelissa. Maksaa 40-50 eukkoa
Kyä lähtee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tästä lisää. Minulle on tehty leikkaus munuaiseen, ehkä tehdään maksaankin. Enkö siis voi hakea kynsisieneen lääkettä? Sienen sietäminenkö parempi vaihtoehto?
Joo kuussa muka käyty 60-luvulla mutta kynsisientä ei saada vielä arnonvuonna 2025 kuriin
Miten kynsisieni ja leikkaukset liittyvät toisiinsa? Miksi estäisi kirurgisia operaatioita?
Etikkaa kynsille, annetaan olla pari minuuttia ja sitten ruokasoodaa päälle. Aamuin illoin. Kestää kauan, mutta kun sienellä ei ole kunnon kasvuolosuhdetta, se häipyy.