Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsisienestä eroon

Vierailija
02.05.2025 |

Hei, millaisia vinkkejä teillä on kynsisienen kukistamiseen? Mulla sellainen tilanne, että en ole edes ihan varma, onko mulla sientä mutta jalkasientä on ollut ja isovarpaan kynnet vähän kellertävät. Päissä myös sellaista kuivaa/liuskoittumista, terkkarissa hoitaja sanoi että näyttäis kynsisieneltä. Labra kuitenkin negatiivinen.. en halua ottaa riskiä että pahenee, niin olisiko jotain enneltaehkäisevää hoitoa vinkata? Tai mitä siihen laittaa kun ei ole vielä sillä tavalla niin vaurioitunut. 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut 30 vuotta ..ei niistä tarvi välittää 

Vierailija
2/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni lähtee ainoastaan lääkekuurilla. Mitkään poppaskonstit eivät valitettavasti auta. Pyydä ottamaan uusi näyte, niin saisit kuurin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa jossain ehdotettiin, kuulemma auttaa.

Vierailija
4/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkavoide

Vierailija
5/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea tree oil

Vierailija
6/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kynsi paranee kuurilla nopeasti erittäin helposti. Muut varpaat eivät välttämättä millään.

Vierailija
7/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kynsisientä saatlääkkeet, jolla lähtee kai sen voi syödä vaikka labra olis negatiivinenkin ei se millään kristallihoidolla parane 

Vierailija
8/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikein mikään auta. Kaikenlaista kokeillut ja sitkeästi on ja pysyy. Olen hionut kynnen useasti jopa kokonaan pois, jotta aineet vaikuttaisi paremmin. Ei auta.

Vierailija
9/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk lääke, koska varpaankynnet kasvaa paljon hitaammin kuin sormien 

Vierailija
10/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Votkaa päälle niin häviää

Vierailija
11/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tea tree oil

Tämä. Itse pääsin eroon kynsisienestä teepuuöljyllä. Joka päivä hieroin kolme, neljä tippaa joka kynteen, jossa sientä.  Kolme kuukautta siinä meni, mutta eroon pääsin. Annoin kuivua ja sukat jalkaan. Pitää muuten pestä sukat 60 asteessa ja desinfioida tai uusia kaikki kengät. Suihkutilat ja vessa pitää desinfioida. Tsemppiä! 

Vierailija
12/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tea tree oil

Tämä. Itse pääsin eroon kynsisienestä teepuuöljyllä. Joka päivä hieroin kolme, neljä tippaa joka kynteen, jossa sientä.  Kolme kuukautta siinä meni, mutta eroon pääsin. Annoin kuivua ja sukat jalkaan. Pitää muuten pestä sukat 60 asteessa ja desinfioida tai uusia kaikki kengät. Suihkutilat ja vessa pitää desinfioida. Tsemppiä! 

Minulla ei auttanut. 

Vierailija
13/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tea tree oil

Mäkin sain sienen pois teepuu öljyllä. Ja rasvasin jalkoja happamalla voiteella. Käytin L 300 voidetta. 

Vierailija
14/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tea tree oil

Minulla ei auttanut. 

Käytitkö tarpeeksi pitkään? 

Vierailija
15/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut muu kuin tablettikuuri. Kaikki muu oli ihan turhaa. 

Vierailija
16/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa teepuuöljyä? Merkki? 

Vierailija
17/74 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen oikein mikään auta. Kaikenlaista kokeillut ja sitkeästi on ja pysyy. Olen hionut kynnen useasti jopa kokonaan pois, jotta aineet vaikuttaisi paremmin. Ei auta.

Kynnen läpi ei imeydy mikään. Sieni on kynnen alla. 

Vierailija
18/74 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Eli se ei auta, jos laitan esim teepuuöljyä näin alkuvaiheessa kynnen päälle? Kynsi on tosi siistin näköinen vielä, ja siksi olisi kiva hoitaa jo ennalta ehkäisevästi. 

Vierailija
19/74 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut muu kuin kynsien liuotus pois ja lääkekuuri. Sen jälkeen ei ole uusinut. Tästä on nyt varmaan jo 15 vuotta aikaa.

Vierailija
20/74 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikäärmesalva, kynnen alle sieniosaan muutaman kerran viikossa. Sitä ennen tietysti pesu, kuivaus, pehmeää osaa poistetaan niin paljon kuin mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi