Minkä ikäisenä aloit juomaan kahvia kunnolla?
Ja piditkö heti kahvin mausta? Itse vihaisn kahvin makua aina lapsen ja teininä, mutta parikymppisenä aloin kuitenkin juomaan... :)
Kommentit (29)
14 vuotiaana maidon kanssa. Kakskymppisenä jätin maidon pois ja sen jälkeen olen juonut ihan vaan mustana.
Tais olla siinä 12 ja 13 ikävuoden välillä. Oli "pakko" kun kouluaamuisin piti nousta ylös kuudelta että ehti bussiin. Kunnolla vaa sokeria kuppiin ni kyllä se alas meni. Pari vuotta vanhempana aloin juomaan kahvini mustana.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo vastata, 55 vuotiaana, eli kolme vuotta sitten. Sitä ennen en ollut juonut kahvia käytännössä lainkaan. Nykyään juon joka aamu mukillisen, mutta siihen se jää, siis ainoastaan aamuisin, ei muuten.
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, että mitä ihmettä tässä kommentissani oli oikein pielessä, kun tätäkin tarvi alapeukuttaa. Täällä pyörii kyllä todella omituista porukkaa :)
Mikä on kunnolla?
35-vuotiaana tapasin mieheni, joka keittää aamukahvia. Aloin myös juoda aamukahvia joka aamu. Tykkään vahvasta tummapaahtoisesta kahvista ja laitan mukiin puolet maitoa. Olen testannut myös pullamössöä, tykkään, vaikka ei siis mitenkään kuulu lapsuuteeni. Yleensä juon vain aamukahvin. Joskus harvoin juhlissa tai kylässä voin juoda päivälläkin kupillisen, vaaleapaahtoinen menee paremmin mustana, ja santsikupista kieltäydyn.
En ihan vielä, kunnolla. Jo varhaisnuoruudessani Turussa ollessa sanottiin aina luotettavalta taholta, että niin kauan kuin laittaa kahviin jotain valkoista niin on se kahvia lapsille, jotka opettelevat kahvia juomaan oikeasti.
Mä olen ollut alle kouluikäinen, 5-6-vuotias kun isomummo opetti keittämään pannukahvin puuhellalla. Kahvi ryystettiin sitten tassilta sokeripala suussa.
Kerran yläasteaikana hyppytunnin vakikahvipaikassa oli kerma loppu, ei ollut aikaa odottaa että myyjä olisi hakenut lisää kermaa viereisestä kaupasta joten join mustana ja siihen loppuikin kerman käyttö kokonaan.
N50
Olin 30 v. ja pienen vauvan äiti. Lapseni ei koskaan halunnut nukahtaa, joten minun piti jotenkin myös pysyä hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuppi pysyi kädessä eli olisiko jotain 2-3 vuotiaana. Aluksi paljon sokeria ja maitoa. Sokeri jäi pois teini-iässä, maitoa käytän edelleen.
Heh.. aivan.. sokeriahan käyttävät vain lapset xD
Kovimmista kovimmat aikuiset jättää vedenkin pois ja syö pussista puruja lusikalla. Ootko joku lapsi kun lantraat kahvisi veteen.
Täytyy sanoa, että tämän kommentin tarkoitus menee minulta täysin ohi. Ottaako sinua päähän se, että meistä 60+ ikäisistä moni on aloittanut kahvin juonnin pieninä lapsina vai mikä? Sellainen maailma oli siihen aikaan, voita ja läskiä (yök) syötiin ja kahvia juotiin.
Työelämässä kolmekymppisenä vasta. Nyt kuluukin kahvia runsaasti.
-m42-