IS: Kaisa Juuson avustaja haukkui tukien nostajat: Olette luusereita ja köyhyytenne ansainneet
Kommentit (691)
Vihervasemmisto nuolee muslimien persettä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä kitisijöitä täälläkin yli 20 vuotta ollut työttömänä eikä edes koulutusta ole saanut aikaan, 20 vuoteen mahtuu monta nousukauttakin. Minä en ole ikinä onnistunut.
Mistä tiedät noin tarkkaan heidän asiat? Tunnetko heidät henkilökohtaisesti vai miten?
EROTTAVA sekä ministerin että avustajan.
Onko tällä henkilöllä vihan hallinnan keinot hallinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, kaverilla on siis itsellään takana rankka työttömyys- ja ulosottojakso. Kukaan ei joudu ulosottoon ilman omaa tyhmyyttä, ei kukaan ja nyt me muut maksamme tämän herran velat verorahoista.
No et sinäkään taida olla penaalin terävin kynä. Ulosottoon voi joutua kuule ilman sitä omaa tyhmyyttä. Ja ihan ammattini puolesta tämän sanon.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aika kovettunut työttömien haukkumiseen, mutta kun luin nuo kommentit, tuli itku. Että joku vihaa minua noin paljon, tietämättä minusta mitään, tietämättä kuinka kärsin työttömyydestä ja kuinka olen hakenut töitä. Muutenkin ollut raskas päivä.
Et ole yksin. Itsellä ei ole viikon päästä enää mitään jäljellä. En tiedä yhtään mitä seuraa meidän perheelle.
On tuo jossain määrin oikeassa. Minä tunnen yhden työttömän, joka ei ota tarjottua työtä vastaan, koska siinä on ikävät työvuorot. Ei ehdi viettämään kesää ja ottamaan aurinkoa jos joutuu olemaan töissä. Menee kesä hukkaan.
Juu, ei noita noin ajattelevia paljon ole, siinä tää heppu erehtyy. Mutta on niitä ja heille pitäis jotenkin kertoa, että töihin mennään jos niitä tarjotaan. Vaikka se hieman "hankaloittaisi" elämää ja kesänviettoa. Veronmaksajien velvollisuus, kun ei ole maksaa elämistä, jos töitä on tarjottu mutta et ota niitä vastaan. Perusteluksi ei riitä se että en mä halua mennä töihin, kun en sitten ehdi ottamaan aurinkoa ja festareillekin pitäis ehtiä. Vapaa-aikaa vietetään työvuorojen välissä. Harva meistä on koko ajan töissä, vapaapäiviäkin on ja silloin otetaan aurinkoa ja käydään festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Onnea Mikolle työnhakuun ensi vaalien jälkeen...
Avustaja. Ei tarvi kauden loppuun tehvässä olla. Potkut heti.
Missä näitä elämäntapatyöttömiä on niin pirusti, joilla aina ratsastetaan, kun työttömien oloja halutaan kurjistaa entisestään?
Tämä on todella raskasta ja olen kyllä tehnyt kaikkeni työllistyäkseni. On myös hyvät koulutukset ja ura takana, mutta en kelpaa töihin, ja en ole todellakaan hakenut vain johtajapaikkoja. Meillä on paritalo, ja toisen puolikkaan molemmat uraihmiset ovat myös nyt työttömänä. Asumistukea ei saa, koska et saa omistaa mitään. Asunnot ei kuitenkaan mene kaupaksi, ja pitäisi elellä vuokralla, että saisi tukea asumiseen. Ihmettelen, miksi ei ole olemassa edes minimiä, että pärjäisi? Työttömyystuesta vietiin lapsikorotukset, kiitos hallitus.
Tekisin mitä tahansa, että saisin töitä ja sama juttu kaikilla tuntemillani työttömillä.
Miten voi tuntea vihaa jotain sellaista kohtaa, joka menettää niin paljon? Meillä on säästöjä, mutta vähitellen alan olla tosi huolissani siitä, että mitä teemme kun nekin kaikki on käytetty? Ei kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa, ahdistavaa ja surullista. Ja muille hallituspuolueille tämä kaikki on ilmeisen ok.
Ellei olisi, kommentoisivat jotain. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä henkilöllä vihan hallinnan keinot hallinnassa?
Hah. Esiintymistaidot ja korrektin viestinnän taidot. Ymmärrys siitä missä asemassa asioitaan julki tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, kaverilla on siis itsellään takana rankka työttömyys- ja ulosottojakso. Kukaan ei joudu ulosottoon ilman omaa tyhmyyttä, ei kukaan ja nyt me muut maksamme tämän herran velat verorahoista.
No et sinäkään taida olla penaalin terävin kynä. Ulosottoon voi joutua kuule ilman sitä omaa tyhmyyttä. Ja ihan ammattini puolesta tämän sanon.
Voi joutua. Tässä tuskin on siitä kyse. Luulisi että sen verran olisi juuri Juuson kohdalla kellot kilkattanut että tarvii pätevän avustajan.
Mä tunsin myös kerran yhden työssäkäyvän ihmisen, joka oli tosi ilkeä. Mielestäni ansioveroa pitäisi korottaa, kun työssäkäyvät on ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomat ei tavoittanut Talsoa tai Kaisa Juusoa kommentoimaan lukuisista yrityksistä huolimatta.
Nämä fasistit lymyää vaan siellä X:ssä, ikinä ei saada kommentteja.
Persut ovat kärkkäitä arvostelemaan muita, mutta heistä ei saisi puhua ikinä.
90 % kaikesta arvostelusta poliittisesta arvostelusta mediasaa kohdistuu persuihin. 9 % kokoomukseen. Ehkä syystäkin, mutta on täysin naiivia sanoa että ei saisi arvostella persujen mielestä.
Sama kuin väittäisit, että trumppia ei kritisoida lainkaan mediassa.
Lahtarit pelaa pelinsä viisaasti. Persujen piikkiin... koskaha ne herää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomat ei tavoittanut Talsoa tai Kaisa Juusoa kommentoimaan lukuisista yrityksistä huolimatta.
Nämä fasistit lymyää vaan siellä X:ssä, ikinä ei saada kommentteja.
Persut ovat kärkkäitä arvostelemaan muita, mutta heistä ei saisi puhua ikinä.
90 % kaikesta arvostelusta poliittisesta arvostelusta mediasaa kohdistuu persuihin. 9 % kokoomukseen. Ehkä syystäkin, mutta on täysin naiivia sanoa että ei saisi arvostella persujen mielestä.
Sama kuin väittäisit, että trumppia ei kritisoida lainkaan mediassa.
Lahtarit pelaa pelinsä viisaasti. Persujen piikkiin... koskaha ne herää?
muistetaan seuraavissa vaaleissa. Urpopaska ei uskalla sanoa että junttaa väkisin tunnin junan läpi vaikka Suomessa kuollaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Sanavalinta oli aika huono. Mutta tottahan se on että miksi meidän muiden, siis aiheellisesti tukien saajien pitää kärsiä näiden ideologisesti työttömien ideologiasta, laiskuudesta ja työhaluttomuudesta? Itse jäin 2 kk sitten myös työttömäksi, eli olen myös tukien saaja, mutta haen aktiivisesti kokoajan töitä.
Ja lue tämä kirjoitus ihan ajatuksella ennenkuin kommentoit tähän yhtään mitään.
Luuletko että olet ainoa työtön joka hakee töitä aktiivisesti? Näitä ns ideologisista työttömiä on vain pieni murto-osa työttömistä. Kukaan normijärkinen ei elä mieluummin noin 600€/kk persnetto, kuin että kävisi töissä ja saisi palkkaa. Itse myös epäilen että suurimmalla osalla niistä, jotka kertovat olevansa ideologisista syistä työttömiä, kyse on psykologisesta selviytymiskeinosta. Ollaan haettu töitä, mutta kun ei mihinkään kelpaa, niin mieluummin selittää itselleen ja lähipiirilleen että on "valinnut" työttömyyden. Nakertaa näet itsetuntoa vähemmän, jos kääntää olosuhteiden pakon valinnaksi. Ymmärrän tätä logiikkaa, vaikka itse en olekaan valmis samalla tavalla luovuttamaan. Ainakaan vielä.
On vain ajan kysymys milloin joku vähävarainen päätyy lopulliseen ratkaisuun jonkun ministerin suhteen valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavalinta oli aika huono. Mutta tottahan se on että miksi meidän muiden, siis aiheellisesti tukien saajien pitää kärsiä näiden ideologisesti työttömien ideologiasta, laiskuudesta ja työhaluttomuudesta? Itse jäin 2 kk sitten myös työttömäksi, eli olen myös tukien saaja, mutta haen aktiivisesti kokoajan töitä.
Ja lue tämä kirjoitus ihan ajatuksella ennenkuin kommentoit tähän yhtään mitään.
Minä olen ollut työtön. Hain viimeistä työpaikkaa vielä muutama päivä ennen töiden alkamista. Koska työkkärin mukaan oli pakko hakea töitä, vaikka olin jo allekirjoittanut työsopimuksen. Sain oikein tekstarin jossa muistutettiin että muistahan täyttää työnhakuvelvoitteesi. Se jos mikä on harvinaisen typerää. Täysin turha hakemus, koska en mitenkään olisi voinut ottaa enää töitä vastaan. Tuli haastettelukuts
Miksi hait ? Jos olit oikeasti menossa töihin niin onko väliä jos tuki katkeaa ? Kun se katkeaa heti kun aloitat työn
Määräaikainen työ, pelkäsin et jos en hae ja saan sanktion niin se odottaa mua sit jos jään taas työttömäksi. Haluan pitää ns. rekisterin puhtaana. Ei huvita yhtään tapella työkkärin kanssa. Kun on valmiiksi matalapalkka-alalla niin ei ole varaa menettää yhtään työttömyystukea.
Miksi hait ? Jos olit oikeasti menossa töihin niin onko väliä jos tuki katkeaa ? Kun se katkeaa heti kun aloitat työn