Kauniin teinityttären äitinä olo on ihan hlvettiä
Koko ajan täytyy olla huolissaan. Hän ei saa olla rauhassa edes silloin kun liikkuu jossain minun seurassani, saati silloin kun on yksin.
Oma nuoruusaikani oli ahdistavaa samojen syiden takia, mutta tämä on jotain vielä pahempaa.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän mistä puhut. Omalla parikymppisellä tyttärelläni on sama ongelma. Helpottanut nyt hieman, kun liikkuu enemmän poikaystävän kanssa. Mutta eihän se näin saisi mennä. Kyllä nuoren naisen pitäisi saada liikkua yksinäänkin rauhassa ilman, että joku on koko ajan tuppautumassa seuraan ja pyytämässä puhelinnumeroa. Jotkut samalla alueella asuvat ovat olleet todella sitkeitä ja heistä on ollut vaikea päästä eroon (yrittävät seurata kotiin yms).
Sen ymmärrän jos jää seuraamaan tai ei usko kerrasta mutta mitä vikaa on siinä että julkisella paikalla lähestyy asiallisesti tutustumismielessä vai pitääkö pitäytyä jossain tinderissä tai baareissa??
Vaikka sinä olisit kiinnostunut jostain naisesta se ei tarkoita että nainen olisi kiinnostunut sinusta.
Jos haluaa selvittää onko nainen kiinnostunut. Miten se tulee tehdä, jos ei juttelemalla?
Naisten mielestä telepaattisesti ja automaattisesti, kuten kaikki muutkin asiat maailmassa. "Se pitää vaan tietää!"
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on kaunis teini? Laittautunut saadakseen huomiota? Vanhempana opiskelin naisvaltaisella alalla jossa oli paljon nuoria naisia eikä kukaan ollut viehättävämpi kuin naisystäväni tai eksäni niihin aikoihin. Jollain setämiehellä voi olla vain tarve tsempata, jostain luin että kauniita kehutaan vähemmän.
Nykyään miehiltä saavat instabeiben näköiset naiset/tytöt paljon huomiota. Tämän olen huomannut. On ripseä, huulta, kireitä trikoita yms.ni johan miehet juoksee perässä.
Maailma on muuttunut todella paljon mikäli tässä ketjussa ei ole provoilijoita. Ilmeisesti myös Helsinki on muuttunut, miten niin en tiedä koska olen ollut pitkään muualla. Olen itsekin kauniin teinin äiti mutta häneltä puuttuvat keinotekoiset ripset, kynnet, hiukset ja meikki. Vaatteet asialliset vaikka paita on välillä lyhyt tai toppi. Luonnonkaunis tyyppi, kantaa itsensä ryhdikkäästi. En ole huomannut ei-toivottuja lähestymisyrityksiä eikä hän niistä ole puhunut, me emme siis asu Helsingissä. Tyttö on vielä reippaasti alaikäinen.
Olen myös nähnyt eri paikoissa, ostareilla, laivalla, muuten vaan, arviolta 12 vee tyttöjä joista voisi sanoa että he jo nyt kerjäävät ikävyyksiä. Kyllä, nainen tai tyttö tai kuka vaan päättää itse omasta kehostaan eikä ei-toivottuja lähentelyitä pidä sietää. Enkä missään tapauksessa väitä että kenenkään lapsi tässä ketjussa kuuluu tähän ryhmään. Ajattelen kuitenkin että äitinä haluan näyttää lapselle tervettä mallia naisena olemisesta ja siihen ei todellakaan kuuluu tämä kiherrys ja keikuttelu Normalin käytävillä pakkelit naamassa alakoululaisena.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan rasittavaa olla komea mies tai kaunis nainen.
Varmaan sarkasmia, mutta komeana miehenä oleminen ei ainakaan ole rasittanut ellen sitten mene baariin, jolloin humalaiset vanhat naiset tulevat kähmimään. Eikä niitäkään tarvitse pelätä kuten naisen miehiä.
Muistuta ettei juo kahvia. Kahvin ostaminen tarkoittaa että haluaa seksiä pusikossa.
Täällä yksi kahden teinitytön äiti. Minulla on pari vinkkiä, joilla nämä tapaukset on saatu talttumaan. Vinkki yksi on käyttää korollisia kenkiä. Syynä se, että niillä voi "vahingossa" tallata tehokkaasti lähentelevän miehen jalkapyödän päälle. Kunnon osuma korosta aiheuttaa jalkaan sellaisen kivun, ettei tie mieli jatkaa.
Toinen vinkki on avata suora sosiaalisen median lähetys ja mainita siitä. Pelko somejulkisuudesta pysäyttää monet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama fiilis, kahden teinityttären kanssa. Jo pelkästään se että tuijotetaan tuntuu ahdistavalta, katsoa toki saa mutta paljon myös ihan avoimesti tuijotetaan eli kuolataan. Ja jostain syystä ne vanhemmat miehet tuijottaa eniten. Onko se siinä että nuorempi sukupolvi oppii kohtelemaan vastakkaista sukupuolta eri kunnioituksella kuin tämä vanhempi ukkosukupolvi.
Kyse on vain nuorten miesten epävarmuudesta. Itsekin katselin muualle nuorena, nyt vanhempana sinne minne huvittaa kun muiden mielipiteet ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon omasta nuoruudestani. Käytännössä isä kuljetti minua autolla kaikkialle, kun en saanut kävellä kadulla rauhassa. Se että tulee sanallisesti vonkaamaan ja uskoi ei -sanan oli vielä helppoa, mutta osa miehistä kävi suoraan käsiksi ja irti pääsemiseen tarvittiin tiukka potku haaruksiin tai avaimella silmään. Puhumattakaan että raahattiin pusikkoon, iskin yhtä miestä kivellä päähän että pääsin alta pois. Ymmärrän hyvin teinin äidin tuskan.
Osalla miehistä on käytöstavat ihan hukassa.
Nyt oli keksittyä tekstiä. Kirjoita romaani jossa nainen hypnotisoi kaikki miehet raiskaamaan, jotta voi satuttaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä lähestyjistä ei kuitenkaan tahdo pahaa. Niihin voi opetella suhtautumaan kevyemmin, jolloin ne voi jopa vaan kohentaa itsetuntoa ja piristää päivää. Itselläni oli aikanaan se, että ujona ahdistuin voimakkaasti miesten lähestymisistä, mutta äitini minua neuvoi, että ihmisiä ne vaan on, suurin osa varmaan ihan mukaviakin, että mitä jos kohtaisit ne vähän avoimemmin ja iloisemmin - silti, vaikka tekisit selväksi, ettet halua heidän kanssa mitään. Ja sehän helpotti elämää paljon, että opin torjumaan viehättävämmin, niin että kaikille jäi hyvä mieli tilanteesta.
Oma tyttäreni on yrittänyt tätä, mutta jotkut vain rohkaistuvat siitä, jos heille on ystävällinen. Siksi on nyt ottanut tylyn linjan, koska ahdistelu on oikeasti päivittäistä ja sitä tapahtuu kaikkialla: kadulla, kaupassa, julkisissa liikennevälineissä, kuntosalilla.
Kuntosalista tuli mieleen, että pukeutuuko siellä ja joka paikassa tiukkoihin trikoihin, jotka korostavat muotoja, vai väljiin vaatteisiin, tms?
Ei luonnollisia kauniita tyttöjä tuolla tavalla lähestytäkään.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin naisella hyvä ulkonäkö auttaa helpommin rikkaisiin naimisiin yms. mahdollisuuksiin, ja ei siitä miehellekään haittaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, Tää on ihan huippua!
Voit olla vaikka kuinka kusipää mutta silti sun seuraan halutaan.
Saat ihan uskomattomia asioita anteeksi kun olet hyvännäköinen.
Ja juu olen todella hyväksikäyttävä kamala ihminen! Te rumat mahdollistatte sen olemattomilla itsetunnoillanne.
Antakaa vihan sataa niskaani. Saan sormia napsauttamalla enemmän seksiä ja kavereita kuin te osaatte edes unelmoida.
Onneksi oma tyttäreni on ruma ja hyvinkin epäviehättävä. Minulla ei ole mitään murhetta koskaan.
Elo on mukavaa ja rentoa.
Usein tyttären kanssa on tätä meidän onneamme siunattu. Että onkin käynyt tuuri meillä.
Näin parikymppisen nuoren naisen isänä täytyy todeta, että mitä tyttären kaveripiiriä olen seurannut, on meikkaaminen ja vaatteilla koreilu/paljsstelu nykyään pääkaupunkiseudulla vähäisempää kuin muissa isoissa kaupungeissa. Esimerkiksi Tampereella tai Turussa tulee jonkun verran liikuttua työn puolesta mm. kauppakeskuksissa ja kyllä täytyy sanoa, että pks:lla nuoret tytöt ja naiset pukeutuvat mielestäni siististi ja kauneus on luonnollista. Noissa kahdessa muussa kaupungissa näkee sitten enemmän sellaista vuosituhannen vaihteessa ollutta "tiukkaa, niukkaa ja paljastavaa" pukeutumista. Ja ei, en kuolaa/tuijota teinejä, olen vain kiinnittänyt liikkuessani asiaan huomiota.
M50
Voithan sinä jankata itsellesi: tämä on helvettiä. Mitä mieltä tyttäresi on tästä tilanteestanne, josta olet luonut päässäsi teidän yhteisen helvettinne?
Voisit vaan myös elää kepeästi ja olla avoin erilaisille kokemuksille.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma tyttäreni on ruma ja hyvinkin epäviehättävä. Minulla ei ole mitään murhetta koskaan.
Elo on mukavaa ja rentoa.
Usein tyttären kanssa on tätä meidän onneamme siunattu. Että onkin käynyt tuuri meillä.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kahden teinitytön äiti. Minulla on pari vinkkiä, joilla nämä tapaukset on saatu talttumaan. Vinkki yksi on käyttää korollisia kenkiä. Syynä se, että niillä voi "vahingossa" tallata tehokkaasti lähentelevän miehen jalkapyödän päälle. Kunnon osuma korosta aiheuttaa jalkaan sellaisen kivun, ettei tie mieli jatkaa.
Toinen vinkki on avata suora sosiaalisen median lähetys ja mainita siitä. Pelko somejulkisuudesta pysäyttää monet.
Nämä ovat oikeasti todella hyviä vinkkejä. Ensimmäinen on meilläkin käytössä ja todettu toimivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Teininä toki otti itsetunnon päälle olla arkisen näköinen seinäruusu, mutta nyt jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, että saatiin rauhassa olla tyttöporukalla ilman kaksilahkeisten huomiota niin yöelämässä kuin uimarannalla. Siinä sai rauhassa jättää lapsuusiän taakse sitä tahtia kuin huvitti.
Aikuisena sitten löydettiin kumppanit, jotka halusivat olla kanssamme luonteidemme vuoksi. Jäi varmasti monta ahdistavaa ja ikätasoomme sopimatonta asiaa kokematta ihan vain siksi että ulkonäköä ei ollut
En oikein ymmärrä.
Toki lähestymiset ym ovat aivan eri asia, mutta jos ihminen on nätti, niin miksi sitä ei saisi katsella?
Muistan tuon omasta nuoruudestani. Käytännössä isä kuljetti minua autolla kaikkialle, kun en saanut kävellä kadulla rauhassa. Se että tulee sanallisesti vonkaamaan ja uskoi ei -sanan oli vielä helppoa, mutta osa miehistä kävi suoraan käsiksi ja irti pääsemiseen tarvittiin tiukka potku haaruksiin tai avaimella silmään. Puhumattakaan että raahattiin pusikkoon, iskin yhtä miestä kivellä päähän että pääsin alta pois. Ymmärrän hyvin teinin äidin tuskan.
Osalla miehistä on käytöstavat ihan hukassa.