Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti normaalia käytöstä aikuiselta ihmiseltä laittaa itsestään joka päivä uutta kuvaa sosiaalisessa mediassa?

Vierailija
01.05.2025 |

Tuntuu, että sellaista pidetään nykyään ihan normaalina käytöksenä.

Mitä sellaisella toiminnalla haetaan? Minusta hieman outoa. Ymmärrän kyllä, että joskus laittaa tai että haluaa päivittää someen jotain, mutta että koko ajan omasta naamasta tai vartalosta pitää laittaa kuvaa joka tuutista ulos.

Ja välillä esimerkiksi instagramissa johonkin yhteen julkaisuun jotkut saattavat laittaa monta kuvaa jotka kaikki melkein samanlaisia. Ja nämä kuvat henkilöstä itsestään, ei mitään erilaisia maisemakuvia vaikka. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

T. Sanna

Vierailija
22/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko seurata seurata, jos ei pidä. Algoritmin voi kouluttaa uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa itsetunnon ongelmista, hakee hyväksyntää. Saattaa olla mielenterveyden ongemia, joihin ei muuten osaa hakea apua ja helpotusta.

Vierailija
24/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä oudompaa on postata itsestään joka päivä joku filtterin läpi tullut siloteltu kuva.

Eräs tuttu jakaa joka päivä itsestään siloteltuja kuvia missä vartalo on hivenen kapeampi, nenä pienempi, iho sileämpi jne. Ikäänkuin tutut eivät tajuaisi että kuvat on muokattu rankasti

Itse päivitän profiilikuvan ehkä kerran vuodessa enkä muokkaa sitä yhtään.

Miten saa edes otettua luvan, joka näyttäisi normaalilta? Ainakin jos ottaa etukameralla niin on niin teennäinen ai-kuva, etten edes kohtais laittaa sellaista profiilikuvaksi, kun tiedän varsin hyvin etten näytä siltä. 😂 Siksi oma profiilikuva on kaukaa otettu eikä naamakuva.

Vierailija
25/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoista, ja sitten naisten maailmassa vielä kuuluu käydä kavereiden päivittäisiin kuviin kommentoimassa että upeus, ihanuus, olet niin kaunis jne. Joka vatun päivä. Noloa.

Vierailija
26/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään jatkuvasti kuvia jakavat kerjäävät kehuja. Lapsellista ja säälittäväähän tuo on. Heillä ei ilmeisesti ole irl-ystäviä jotka ylistävät tarpeeksi, tai ovat narsistisen huomionkipeitä.

Vierailija
27/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Joku mielenterveyden haaste on. 

Vierailija
28/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen persoonallisuus?

Vierailija
29/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on r e t ardille miettimistä

Vierailija
30/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus ei ymmärrä muitakaan nykyajan asioita. Kritisoida kyllä osaa. 

Idiotismi tai vähä-älyisyys tai kusipäisyys tai muut vastaavat piirteet eivät katso ikää, eikä asialla ole mitään tekemistä iän kanssa.

Vierailija
31/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko normaalia kun sosiaalinen media on muutenkin täynnä turhaa roskaa, mutta enpä itse jaksaisi moista tyhjäpäistä toimintaa harrastaa. 

Koko some alusta loppuun pelkkää paskaa. Kertoo nykyihmisten henkisestä tyhjyydestä. 

Vierailija
32/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti laittaa ittestään koko ajan kuvia. 

Vierailija
33/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä paljon somea, mutta minusta tuntuu että 99% (ei siis ihan jokainen) tuolla laittaa vain itsesään omia juttuja ja kaikki aika somessa menee niiden omien juttujen kirjoittamiseen ja kuvien laittamiseen, ottamiseen ja käsitteleyyn...

Joten kuka niitä kenenkään toisen juttuja tai kuvia lukee tai katsoo, kun jokaisen aika menee niiden omien juttujen laittamiseen?

Vierailija
34/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi puolituttu, jonka elämä on aika haastavaa ja hän postaa päivittäin selfietä. Ei filtteröityjä tai lavastettuja, mutta ilmeisesti niillä yrittää antaa kuvan, että katsokaa, kuinka kivalta näytän näissä toimistovaatteissa ja kuinka reipas olen näissä harrastuksissani, kun elämä on oikeasti aika kuluttavaa huonon parisuhteen (on itse kertonut) ja lasten nepsyongelmien takia. 

Jos hän tarvitsee somea henkisen hyvinvoinnin takia, niin suosittelisin jotain mielenkiintoisempaa sisältöä, ei ketään kiinnosta niitä omakuvia katsella. Päivittäisi vaikka jotain arjen ja luonnon havaintoja tms. 

Vierailija
35/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni harrastaa vaatteita ja päivittää koko ajan kuvia erilaisista asukokonaisuuksista. Eli on siinä niin kuin tavallaan vaihtuvaa sisältöä, mutta

Vierailija
36/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että joku voi olla rakastunut omaan naamaansa. Mutta on outoa olettaa, että kaikki muutkin olisivat.

Vierailija
37/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa: joko narsistinen tai sitten huomionhakuinen persoonallisuushäiriö. Kannattaisi varmaan käydä psykiatrin juttusilla.

Vierailija
38/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tekee tätä. Kuvateksteinä on usein, että laitan näitä kuvia nyt kymmenen kerralla, kun olen niin kaunis näissä kuvissa.

Vierailija
39/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että sitä tekee kirkkoherra? Oma lärvi JOKA PÄIVÄ someen. Minä minä minä. 

Vierailija
40/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että ihmiset jotka tuuttaavat näitä kuvia, näkisivät näitä ketjuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän