Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä sinulle alkoi tulla kolotuksia ja kremppaa?

Vierailija
01.05.2025 |

Olen pian 40. Tuntuu, että joka päivä kolottaa jostain. Milloin niska, milloin selkä. Ihan hyväkuntoinen olen ja liikun säännöllisesti. Silti päivittäin johonkin koskee. Onko tämä normaalia?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 50 v

Vierailija
2/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sun liikunta on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Joillekin tulee jo aiemmin hormonimuutoksia tms. Sitä yrittää keksiä miten krempat saa pois ja osa ei tunnu menevän.

Vierailija
4/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 23v,132kg..

Vierailija
5/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sali ja lenkki

Vierailija
6/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40 v oli kolotuksia, kun lapsiperhearki oli raskaimmillaan. Yli 50 v ei ole koskaan kolotellut.

Vierailija
7/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on nuori, silloin pitäisi olla hehkeä ja huippukunnossa.

Vierailija
8/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sali ja lenkki

Otapa ohjelmaan liikkuvuusharjoittelua myös. Jäykkä rintaranka aiheuttaa kipua sekä selkään että niskaan.

Vierailija
9/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 alkoi. Ensin perimenopaussia, joka meni ohi hormoneilla, mutta nyt on nivelrikko-oireiluakin.

Vierailija
10/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sali ja lenkki

Otapa ohjelmaan liikkuvuusharjoittelua myös. Jäykkä rintaranka aiheuttaa kipua sekä selkään että niskaan.

Ok, kiitos vinkistä. Ap

Vierailija
11/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä. M51

Vierailija
12/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysynyt saman kysymyksen jo aiemmin.

Vierailija
13/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana alkoi tuntua siellä ja täällä kolotuksia ja silmät alkoi kuivumaan hurjasti. Eikä nuo oireet ole vähenemään päin vaan jatkuvasti saa nykyään olla sopeutumassa ja tottumassa johonkin uuteen tuntemukseen, koska mikään ei enää mene ohi ja katoa kokonaan. Ei ajan kanssa, ei levolla, ei lääkkeellä eikä liikkeellä.

Ikääntyminen on aivan hanurista.

Vierailija
14/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v. Silloin tuli muitakin terveysongelmia mm. vakava sairastuminen. Vanhenin (myös ulkoisesti) niiden takia huomattavasti. Nelikymppisenä olin vielä huippukunnossa ja viisikymppisenä voin vielä hyvin. 

Vierailija
15/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 43 ja ei ole mitään.

Ihmettelen kun samanikäiset ystävät valittaa ties mistä, närästys, lihaskivut, jäykkyys, selkäkivut, migreeni jne.

En ole mikään erityisen urheilullinen, mutta kevyttä arkiliikuntaa on paljon, touhuan ja puuhailen melkein koko ajan. Mulla ei ole autoa ja kävelen tai pyöräilen. Olen hoikka ja samassa painossa kuin lukioikäisenä.

N43

Vierailija
16/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä meni töissä nostaessa.  Napsahti pahasti .  Kuvissa näkyi nikamasiirtymä.  Jo 30 vuotiaana sanoi Naps.  Ergonomia ei auta vaan yksin ei saa nostaa eikä äkkiliikkeitä. Hyvässä kunnossa lihakset toki suojelee selkäluita mutta asennosta paljon riippuu. Sitten kyllä karkkien aiheuttamia ongelmia hampaissa ja verensokeri vähän heiluu. Pari kertaa verenpaineet pilvissä mutta vähä kofeiininen juomaruoka tasasi.  Aika terve noin muuten. 

Vierailija
17/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v alkoivat endokivut ja niitä kesti 30 vuotta

Vierailija
18/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaana alkoi tuntua siellä ja täällä kolotuksia ja silmät alkoi kuivumaan hurjasti. Eikä nuo oireet ole vähenemään päin vaan jatkuvasti saa nykyään olla sopeutumassa ja tottumassa johonkin uuteen tuntemukseen, koska mikään ei enää mene ohi ja katoa kokonaan. Ei ajan kanssa, ei levolla, ei lääkkeellä eikä liikkeellä.

Ikääntyminen on aivan hanurista.

Tee jotain terveydellesi. Ei tuo ole normaalia edes vanhemmilla.

Vierailija
19/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole 70 v ja kolotukset eivät vaivaa, mistä olen tosi tyytyväinen. (Sairastelin paljon lapsena ja nuorena.)

Vierailija
20/79 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 43 ja ei ole mitään.

Ihmettelen kun samanikäiset ystävät valittaa ties mistä, närästys, lihaskivut, jäykkyys, selkäkivut, migreeni jne.

En ole mikään erityisen urheilullinen, mutta kevyttä arkiliikuntaa on paljon, touhuan ja puuhailen melkein koko ajan. Mulla ei ole autoa ja kävelen tai pyöräilen. Olen hoikka ja samassa painossa kuin lukioikäisenä.

N43

Sama :D En edes tiedä mitä on nivelkivut, joista moni valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi