Onko järkeä kerätä omaisuutta, jos ei ole lapsia?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, käytä rahasi itseesi. Sinkkuna ei ole mitään järkeä sitoa varallisuutta asuntoon tai muuhunkaan omaisuuteen.
Miten sinkkuus tähän liittyy, puhe oli lapsettomista? Lapseton voi olla parisuhteessa, ja yksin asuvalla voi olla lapsia (aikuisia tai lähivanhemman kanssa asuvia).
Ja kyllä mun asunto hyödyttää MINUA, ei kai lapsia tehneetkään asuntoon osta perinnöksi, vaan käyttöön, sillä hetkellä.
Ei mene valtiolle jos on puoliso, sisaruksia, sisarten lapsia. Jos ei ole, voi vaikka omalle srk tehdä testamentin, esim suvun haudanhoidot. Eräs kirkko remontoitiin testamentti varoin kun ei ollut perillisiä ja meidän srk on ruokailu testamentti varoin kerran vk. Parempi kun valtiolle, perintövero kuitenkin isoissa perinnöissä maksetaan valtiolle.
Keräämisessä ei ole järkeä, itse käyn kaksi kertaa vuodessa Tgaimaassa kuukauden kerrallaan lahjoittamassa omaisuuttani pois kivoille tytöille, mielestäni se on parasta hyväntekeväisyyttä mitä hyvötuloinen mies voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä, ellet keksi hyvää testamentin kohdetta etkä halua jättää mitään sisarustesi lapsille. Mutta ainahan voit käyttää kaikki rahasi itse.
Olen lapseton ja toisin kuin monet ikätoverini kehtaan kyllä kuolla perintöjä jättämättä. En omista yhtään mitään ja sen mikä minulta jää yli oman tarpeen annan eläessäni sisarusteni jälkikasvulle jolloin saan itsekin nauttia antamisen ilosta. Hautausmaalla ei kukaan enää rahaa ja omaisuutta tarvitse eikä hautakiviinkään ole tapana hakata vainajan kuolinhetken pankkitilin saldoa ja omaisuuden rahallista arvoa.
Sain testamenttilupauksillani houkuteltua pari sukulaislasta edunvalvojikseni sitten, kun sen aika koittaa. Viralliset paperit on jo tehty.
Lapsettoman perivät hänen sisaruksensa. Tai näiden lapset. Ihan suvussa pysyy omaisuus, olkaa huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman perivät hänen sisaruksensa. Tai näiden lapset. Ihan suvussa pysyy omaisuus, olkaa huoleti.
No ei välttämättä le sisaruksia eikä muitakaan läheisiä enää. Serkut eivät enää peri.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kerään omaisuutta eläkepäiviä ja vanhuutta ajatellen. Onpa sitten jotain millä maksaa eläminen. Eläkkeen varaan on nimittäin turha laskea mitään.
Ja saattaahan sitä tarvita jo aiemminkin jos tulee sairautta tai työttömyyttä.
Ja jos käy niin, että lähtö tulee ennen kuin ehdin omaisuutta itseeni käyttää ja valtio kuittaa potin, niin eipä se minua siinä vaiheessa enää paljon harmita.
Sama täällä. Tosin kerään pottia siihen, että voin jäädä omaehtoisesti pois työelämästä heti kun mahdollista. Se ikä voisi olla jossain kuudenkympin korvilla, eli kymmenen vuoden päästä. Kun on muuten velaton, niin rahaa elämiseen olen ajatellut sellaista 2000e/kk. Tämä vastaa suunnilleen sitä summaa, jonka tulen saamaan eläkkeenä käteen kuukaudessa.
Mutta aika näyttää miten asian kanssa käy, ja saahan sitä aina haaveilla.
Ei ole järkeä.
Minä mietin, onko järkeä kerätä omaisuutta, koska lapseni ei tee lapsia. Jos tietäisin, että tulee lastenlapsia, niin tilanne olisi toinen.
Testamenttaan paikalliselle vapaaseurakunnalle.
Ei ole järkeä. Kerätkää ennemmin aarretta taivaaseen.
Jos jää jotain niin voi ne lahjoittaa vaikka naapurille
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä.
Minä mietin, onko järkeä kerätä omaisuutta, koska lapseni ei tee lapsia. Jos tietäisin, että tulee lastenlapsia, niin tilanne olisi toinen.
Lapsesi on sulle arvoton, jos ei tee sinulle lapsenlapsia? Ok.
Ihmettelen ihmisten näköalattomuutta ja itsekeskeisyyttä tässä asiassa. Minusta on nimenomaan mukava ajatus, että lapsettomana voin hyvillä mielin testamentata kaiken johonkin tärkeäksi kokemaani kohteeseen sen sijaan, että kuollessani rahani menisivät perikunnalle riideltäväksi. Aika usein on niin että jos perintö on merkittävä, myös perilliset ovat jo lähtökohtaisesti ihan tarpeeksi varakkaita, eivätkä sitä rahaa mihinkään tarvitse.
Mitä jos en? Mitä jos jätän karkkipussista puolet huomiseen ja tänään tippuu lentokone päähän? Eihän siitä tule mitään jos koko elämänsä elää pelossa ettei huomista tule.