Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä kerätä omaisuutta, jos ei ole lapsia?

Vierailija
01.05.2025 |

Kaikki perintö menee kuitenkin valtiolle.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan haisemaan ja elän vähän mukavammin kun säästelen jotakin hautaan asti.

Sulle on kerrottu jo monta kertaa ettei tarkoitus ole säästää "hautaan asti". Vaan elää mukavammin vanhempana. Silloin kun sinä vielä raadat töissä kun muuten ei rahat riitä. Taidat olla aika yksinkertainen? 

Mitä jos nitkahdat ennen vanhuutta? Silloin olet säästänyt turhaan.

Mitä jos en? Mitä jos jätän karkkipussista puolet huomiseen ja tänään tippuu lentokone päähän? Eihän siitä tule mitään jos koko elämänsä elää pelossa ettei huomista tule. 

Vierailija
62/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, käytä rahasi itseesi. Sinkkuna ei ole mitään järkeä sitoa varallisuutta asuntoon tai muuhunkaan omaisuuteen.

Miten sinkkuus tähän liittyy, puhe oli lapsettomista? Lapseton voi olla parisuhteessa, ja yksin asuvalla voi olla lapsia (aikuisia tai lähivanhemman kanssa asuvia).

Ja kyllä mun asunto hyödyttää MINUA, ei kai lapsia tehneetkään asuntoon osta perinnöksi, vaan käyttöön, sillä hetkellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
64/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene valtiolle jos on  puoliso, sisaruksia, sisarten lapsia. Jos ei ole,  voi vaikka omalle srk tehdä testamentin, esim suvun haudanhoidot. Eräs kirkko remontoitiin testamentti varoin kun ei ollut perillisiä ja meidän srk on ruokailu testamentti varoin kerran vk.  Parempi kun valtiolle, perintövero kuitenkin isoissa perinnöissä maksetaan valtiolle. 

Vierailija
65/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräämisessä ei ole järkeä, itse käyn kaksi kertaa vuodessa Tgaimaassa kuukauden kerrallaan lahjoittamassa omaisuuttani pois kivoille tytöille, mielestäni se on parasta hyväntekeväisyyttä mitä hyvötuloinen mies voi tehdä.

Vierailija
66/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä, ellet keksi hyvää testamentin kohdetta etkä halua jättää mitään sisarustesi lapsille. Mutta ainahan voit käyttää kaikki rahasi itse.

Olen lapseton ja toisin kuin monet ikätoverini kehtaan kyllä kuolla perintöjä jättämättä. En omista yhtään mitään ja sen mikä minulta jää yli oman tarpeen annan eläessäni sisarusteni jälkikasvulle jolloin saan itsekin nauttia antamisen ilosta. Hautausmaalla ei kukaan enää rahaa ja omaisuutta tarvitse eikä hautakiviinkään ole tapana hakata vainajan kuolinhetken pankkitilin saldoa ja omaisuuden rahallista arvoa. 

Vierailija
67/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain testamenttilupauksillani houkuteltua pari sukulaislasta edunvalvojikseni sitten, kun sen aika koittaa. Viralliset paperit on jo tehty.

Vierailija
68/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettoman perivät hänen sisaruksensa. Tai näiden lapset. Ihan suvussa pysyy omaisuus, olkaa huoleti.

Vierailija
69/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman perivät hänen sisaruksensa. Tai näiden lapset. Ihan suvussa pysyy omaisuus, olkaa huoleti.

No ei välttämättä le sisaruksia eikä muitakaan läheisiä enää. Serkut eivät enää peri. 

Vierailija
70/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kerään omaisuutta eläkepäiviä ja vanhuutta ajatellen. Onpa sitten jotain millä maksaa eläminen. Eläkkeen varaan on nimittäin turha laskea mitään. 

Ja saattaahan sitä tarvita jo aiemminkin jos tulee sairautta tai työttömyyttä.

Ja jos käy niin, että lähtö tulee ennen kuin ehdin omaisuutta itseeni käyttää ja valtio kuittaa potin, niin eipä se minua siinä vaiheessa enää paljon harmita. 

Sama täällä. Tosin kerään pottia siihen, että voin jäädä omaehtoisesti pois työelämästä heti kun mahdollista. Se ikä voisi olla jossain kuudenkympin korvilla, eli kymmenen vuoden päästä. Kun on muuten velaton, niin rahaa elämiseen olen ajatellut sellaista 2000e/kk. Tämä vastaa suunnilleen sitä summaa, jonka tulen saamaan eläkkeenä käteen kuukaudessa.

Mutta aika näyttää miten asian kanssa käy, ja saahan sitä aina haaveilla.

Vierailija
71/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. 

Minä mietin, onko järkeä kerätä omaisuutta, koska lapseni ei tee lapsia. Jos tietäisin, että tulee lastenlapsia, niin tilanne olisi toinen. 

Vierailija
72/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaan paikalliselle vapaaseurakunnalle. 

Vierailija
73/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. Kerätkää ennemmin aarretta taivaaseen. 

Vierailija
74/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää jotain niin voi ne lahjoittaa vaikka naapurille

Vierailija
75/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä. 

Minä mietin, onko järkeä kerätä omaisuutta, koska lapseni ei tee lapsia. Jos tietäisin, että tulee lastenlapsia, niin tilanne olisi toinen. 

Lapsesi on sulle arvoton, jos ei tee sinulle lapsenlapsia? Ok. 

Vierailija
76/76 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisten näköalattomuutta ja itsekeskeisyyttä tässä asiassa. Minusta on nimenomaan mukava ajatus, että lapsettomana voin hyvillä mielin testamentata kaiken johonkin tärkeäksi kokemaani kohteeseen sen sijaan, että kuollessani rahani menisivät perikunnalle riideltäväksi. Aika usein on niin että jos perintö on merkittävä, myös perilliset ovat jo lähtökohtaisesti ihan tarpeeksi varakkaita, eivätkä sitä rahaa mihinkään tarvitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi