Onko järkeä kerätä omaisuutta, jos ei ole lapsia?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä, miksi ei olisi järkeä? Elämä on keskimäärin mukavampaa varakkaana kuin varattomana. Itse kerrytän omaisuutta nimenomaan siksi, että voi tehdä mitä haluan miettimättä, onko minulla siihen varaa. Testamentti takaa sen, että perintöni ei mene valtiolle.
Joutuu kokemaan stressiä hankkiessa sitä omaisuutta. Stressi ei ole hyvä asia.
Minä säästän ja sijoitan siksi että olisi puskuria kun tulot on pienet kuten. Nyt työttömänä .
Jollain 600 euron työmarkkinatuella kun ei oikein pärjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kiertää maailmaa, käydä Suomessa kylpylöissä, nainen jos on niin kauneushoitolat. hieronta, kasvo- jalka hoidot, ehkä nk kauneusleikkaus jos yläluomi riippuu. Käydä syömässä hienoissa paikoissa. Käydä vaikka Milanossa oopperassa. Hemmottelulomia. Testamentata vaikka jos asuu esim Hgissä niin HUSille. tai yms
Kyllä mieskin voi käydä kauneushoitolassa, hieronnassa jne. Ei ole naisten yksinoikeus.
Miehet käy muutenkin thai"hieronnoissa" ja "hoitoloissa".
Itse ajattelin viimeisillä hetkillä nostaa kaiken käteiseksi, ja polttaa poroksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä, miksi ei olisi järkeä? Elämä on keskimäärin mukavampaa varakkaana kuin varattomana. Itse kerrytän omaisuutta nimenomaan siksi, että voi tehdä mitä haluan miettimättä, onko minulla siihen varaa. Testamentti takaa sen, että perintöni ei mene valtiolle.
Ei omaisuuden hankkiminen ole stressaavaa. Päinvastoin. Se lievittää stressiä, kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä, mitä voi ostaa ja mitä ei.
Itse laitan haisemaan ja elän vähän mukavammin kun säästelen jotakin hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin viimeisillä hetkillä nostaa kaiken käteiseksi, ja polttaa poroksi
Mistäs ajattelit tietää, koska ne viimeiset hetket ovat? Meinaatko tehdä im?
Miksi kukaan kerryttäisi omaisuutta lapsia varten? Omaisuutta kerrytetään omaa elämää varten. Ettei tarvitse kärvistelllä pienillä tuloillla eläkkeellä. Tai jos menetät työn jostain syystä. Tai sairastut pitkäaikaissairauteen. Tai ihan vain erilaisiin elämyksiin, joita voi elämänsä aikana kokea. Tai vaikka tehdäkseen hyvää heikommassa asemassa oleville.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos viimeinen hetkesi onkin jo minuutin päästä`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin päin, että raha rauhoittaa. Sinähän et siitä mitään tiedä. Stressi tulee tyhjätaskuna kun ei ole varaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Varallisuuden kartuttaminen on järkevää myös ihan itselle ja turvatakseen oman elämänsä vanhuuden/aikaisen eläköitymisen/sairauden varalta. Helpottaa kummasti kun vaikkapa elämää helpottavia palveluita voi ostaa säästöillä tai terveyspalveluita yksityiseltä sairastuessasi.
jos mammonaa vielä on elämän loppuhetkillä, voi miettiä olisiko joku itselle merkityksellinen kohde tai henkilö testamentin saajaksi.
Sairaanhoito elämän loppuaikoina Suomessa tulee todella kalliiksi, siihen kannattaa säästää. Vain vähävaraiset saavat ilmaista hoitoa.
Vaihtoehto lahjoittaa/ testamentata kaikki omaisuus itselle tärkeään hyväntekeväisyyskohteeseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti enemmän kokee stressiä ilman omaisuutta. Hinnat nousevat kohisten ja yhtä suurempi osa ihmisistä joutuu stressaamaan jopa perusasioiden hankkimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos viimeinen hetkesi onkin jo minuutin päästä`?
Olen tehnyt testamentin. Edunsaaja on naapurin Eemi. Jos en ehti polttaa, niin fyrkat ja muu omaisuus menee Eemille.
Joo eläkepäiviä varten olen kerännyt, jotta voin jatkaa samanlaista elämäntyyliä kuten nytkin.
Vierailija kirjoitti: Miksi kukaan kerryttäisi omaisuutta lapsia varten? Omaisuutta kerrytetään omaa elämää varten. Ettei tarvitse kärvistelllä pienillä tuloillla eläkkeellä. Tai jos menetät työn jostain syystä. Tai sairastut pitkäaikaissairauteen. Tai ihan vain erilaisiin elämyksiin, joita voi elämänsä aikana kokea. Tai vaikka tehdäkseen hyvää heikommassa asemassa oleville.
No ihan sen takia, kun olen lapset itsekkäästi tähän maailmaan saattanut. Pientä hyvistä sitten tästä itsekkyydestä.
Täällä ruottissa sun vanhemmat peris sut.
Jos heitä ei ole niin sun sisarukset.
Jos heitä ei ole niin heidän lapset?
Onko näin suomessakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti enemmän kokee stressiä ilman omaisuutta. Hinnat nousevat kohisten ja yhtä suurempi osa ihmisistä joutuu stressaamaan jopa perusasioiden hankkimisesta.
Ei osta mitään muuta ruokaa alennusta ja viinaa Virosta. Hakee rahat fattasta.
Yksi hyvä syy kerryttää omaisuutta on terveydenhuolto. Helpottaa kummasti elämää, kun pääsee lääkäriin vaikka samana päivänä eikä tarvitse jonotella tk:n puhelinpalvelussa puolta vuotta. Sama hammashuollon kanssa. Lisäksi rahalla voi ostaa paljon terveyttä edistäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ruottissa sun vanhemmat peris sut.
Jos heitä ei ole niin sun sisarukset.
Jos heitä ei ole niin heidän lapset?
Onko näin suomessakin?
On. Perintökaari koskee myös lapsettomia.
Kun katselee hoivakotien hintatasoa, vähintäänkin niiden varalle kannattaa säästää kunnon potti.