Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä kerätä omaisuutta, jos ei ole lapsia?

Vierailija
01.05.2025 |

Kaikki perintö menee kuitenkin valtiolle.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ihmiset huomioon, ettei testamentti välttämättä toteudu. En uskaltaisi jättää mitään testamentin varaan, vaan lahjoittaisin jo eläissäni kenelle haluan varat jättää. Olen ihan varma, ettei kukaan usko tätä, testamentin mitätöimistä. Mutta enempää en voi tehdä, kuin varoittaa. Ja kyse ei siis ole muotoseikoista. 

Vierailija
42/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi kukaan kerryttäisi omaisuutta lapsia varten? Omaisuutta kerrytetään omaa elämää varten. Ettei tarvitse kärvistelllä pienillä tuloillla eläkkeellä. Tai jos menetät työn jostain syystä. Tai sairastut pitkäaikaissairauteen. Tai ihan vain erilaisiin elämyksiin, joita voi elämänsä aikana kokea. Tai vaikka tehdäkseen hyvää heikommassa asemassa oleville.

No ihan sen takia, kun olen lapset itsekkäästi tähän maailmaan saattanut. Pientä hyvistä sitten tästä itsekkyydestä. 

Lapset osaavat kerryttää oman omaisuutensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa ihmiset huomioon, ettei testamentti välttämättä toteudu. En uskaltaisi jättää mitään testamentin varaan, vaan lahjoittaisin jo eläissäni kenelle haluan varat jättää. Olen ihan varma, ettei kukaan usko tätä, testamentin mitätöimistä. Mutta enempää en voi tehdä, kuin varoittaa. Ja kyse ei siis ole muotoseikoista. 

Ei testamenttia voi mitätöidä, jos se on oikeaoppisesti tehty. Sori siitä.

Vierailija
44/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milläs sä sitten elät, jos lahjoitat kaikki rahasi pois jo eläessäsi? 

Vierailija
45/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentti kannattaa antaa oman pankin asiakirjasäilytykseen. Sieltä se sitten löytyy kun tiliä aletaan tarkastelemaan.

Vierailija
46/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sukulainen voi löytää testamentin pöytälaatikosta ja polttaa sen, jos ei itse ole edunsaaja.

Vierailija
47/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ruottissa sun vanhemmat peris sut.

Jos heitä ei ole niin sun sisarukset.

Jos heitä ei ole niin heidän lapset?

Onko näin suomessakin?

Kyllä on. Ja sitten omaisuuden voi myös testamentata jollekin taholle tai henkilölle.

Vierailija
48/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. 

Vierailija
49/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sukulainen voi löytää testamentin pöytälaatikosta ja polttaa sen, jos ei itse ole edunsaaja.

No minä olen lähettänyt kopion edunsaajille ja testamentti on tallessa pankkilokerossa muiden tärkeiden papereiden kanssa .

Vierailija
50/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Rahasta on eniten iloa nuorena.

Vierailija
51/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testamenttiä ei säilytetä pöytälaatikossa Eemi hyvä. Se pannaan pankin asiakirjasäilytykseen tai tallelokeroon. Sen voi antaa säilytettäväksi jopa edunsaajalle, niin varppina löytyy häneltä, jolle omaisuus on testamentattu.

Vierailija
52/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska kukaan täysipäinen ei säilytä testamenttia pöytälaatikossa. 

Vierailija
53/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taisi tarkoittaa isompaa omaisuutta, joka jäisi eläkeiän ja mahdollisten saiarasteluitten jälkeenkin vielä ylimääräisenä.

Mistä tiedät kuinka vanhaksi elät ja mihin sairastut? On paljon turvallisempaa että omaisuutta on liikaa, kuin liian vähän, jos sattuukin elämään vanhaksi tai sairastuu johonkin jonka hoitoon tarvitsee varoja. Jos tähtäisi siihen ettei varmasti jää mitään, silloinhan pitäisi koko ajan elää kädestä suuhun ja ensimmäinen pieni vastoinkäyminen ajaisi asumaan kadulle. 

Vierailija
54/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään syytä, miksi ei olisi järkeä? Elämä on keskimäärin mukavampaa varakkaana kuin varattomana. Itse kerrytän omaisuutta nimenomaan siksi, että voi tehdä mitä haluan miettimättä, onko minulla siihen varaa. Testamentti takaa sen, että perintöni ei mene valtiolle. 

Joutuu kokemaan stressiä hankkiessa sitä omaisuutta. Stressi ei ole hyvä asia.

Minua stressaa köyhyys huomattavasti enemmän kuin se että säästän ja sijoitan osan tuloistani. Olen ollut köyhä, joten tiedän miltä se tuntuu. 

Vierailija
55/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan haisemaan ja elän vähän mukavammin kun säästelen jotakin hautaan asti.

Sulle on kerrottu jo monta kertaa ettei tarkoitus ole säästää "hautaan asti". Vaan elää mukavammin vanhempana. Silloin kun sinä vielä raadat töissä kun muuten ei rahat riitä. Taidat olla aika yksinkertainen? 

Vierailija
56/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan haisemaan ja elän vähän mukavammin kun säästelen jotakin hautaan asti.

Sulle on kerrottu jo monta kertaa ettei tarkoitus ole säästää "hautaan asti". Vaan elää mukavammin vanhempana. Silloin kun sinä vielä raadat töissä kun muuten ei rahat riitä. Taidat olla aika yksinkertainen? 

Mitä jos nitkahdat ennen vanhuutta? Silloin olet säästänyt turhaan.

Vierailija
57/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testamenttaan kaiken omaisuuteni Luonnonperintösäätiölle. 

Vierailija
58/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä rahasta on vanhukselle kummasti iloa tulevaisuudessa, kun hoivapalveluja saa enää omalla rahalla. Tämä tulee koskemaan jokaista milleniaalia ja sitä nuorempaa. 

Vierailija
59/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, käytä rahasi itseesi. Sinkkuna ei ole mitään järkeä sitoa varallisuutta asuntoon tai muuhunkaan omaisuuteen.

Vierailija
60/76 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä rahasta on vanhukselle kummasti iloa tulevaisuudessa, kun hoivapalveluja saa enää omalla rahalla. Tämä tulee koskemaan jokaista milleniaalia ja sitä nuorempaa. 

Siinä vaiheessa kun hoivapalveluita oikeasti tarvitsee, on elämänlaatu joka tapauksessa surkeaa. Rahat kannattaa käyttää silloin kun niistä voi nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi