Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa.. mitä teen töiden suhteen?

Vierailija
18.03.2007 |

Olen ollut monta vuotta pätkätöissä aiemmin, mutta nyt olen saanut vakituisen työpaikan vihdoin. Pari vuotta on nyt siellä kulunut.

Kuitenkin aikaisemmin viihdyin näissä työpaikoissa, missä mulla oli vain pätkätöitä. Ainut huono asia oli se, että tiesin aina työvuorot vain muutaman viikon eteenpäin, eikä voinut siis suunnitella elämää paljoa eteenpäin eikä lomia ollut.

Mutta... tässä nykyisessä vakituisessa työssä en viihdy sitten yhtään. Joka aamu menen suoraan sanottuna väkisin töihin, ja mietin aamusta iltaan, että vihaan tätä työpaikkaa, miten pääsisin täältä pois jne. Kuitenkin kaikki nyt puhuvat, että on se hyvä että sullakin on vihdoin vakityö, ja nyt varmaan olet niin onnellinen jne. Vaikka mua vaan vituttaa joka hetki.

Tiedän varmuudella, että töitä riittäisi ihan taukoamatta, vaikka nyt irtisanoisin itseni. Mutta sitten olisin taas se pätkätyöläinen.

Mitä tekisitte mun tilanteessa? Olen vielä nuori, mulla ei ole perhettä eikä suunnitelmissakaan lähiaikoina. Voisin siis tehdä pätkätöitäkin ja vuorotöitä ihan hyvin. Ja pääsisin takaisin näihin mukaviin paikkoihin missä olen aiemmin työskennellyt. Ainut huono puoli olisi sitten se, että en tiedä saisinko vuosikausiin uutta vakituista paikkaa mistään, vaikka töitä riittäisikin. Mutta onko sitten parempi olla onnellisena mukavassa työpaikassa pätkätyöläisenä, ja odotella, että sieltä joskus sitten aukeaisi se vakipaikka, vai olla vittuuntuneena vakituisessa paikassa päivästä toiseen...?? Lomia ei olisi, mutta sitten olisi vain pakko pitää omaa lomaa, kun enää en suostu vuosikausia tekemään töitä ilman lomia.

On tämä vaikeaa...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanokaa nyt jotain, kun oon miettinyt tätä jo pääni puhki monta kuukautta aamusta iltaan ja yölläkin =(

Vierailija
2/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin syön vaikka kapeampaa leipää. jos työtä on tiedossa ja se pätkätyö tuntui paremmalta, ota ja lähde. Voithan hakea saman alan vakituisia paikkoja jostain muualta, jos kyse on siitä, että nykyinen työpaikka on paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, jos olet 100% varma, että et viihdy nyk. tehtävissäsi ja mikään sitä ei muuta, harkitsisin muuta. Eikö mitään vaihtoehtoa löydy näiden välistä ja oletko varma että aika ei ole kullannut muistoja edellisistä työpaikoista ja tiedätkö että edelliset työpaikat ovat ns. pysyneet yhtä kivoina, ihmisethän vaihtuu ja organisaatio uudistuksia tehdään jne....

Vierailija
4/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että niitä paljon mukavampia paikkoja on, koska kavereitani on niissä töissä. Heiltä kuulen päivittäin miten mukavaa työnteko on. Samalla kun itse olen raivon vallassa ja täysin kypsä omaan työhöni.

Vierailija
5/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtehtävät? Tyotoverit/työpaikan ilmapiiri? Huono johtaminen?

Vaikea tuosta on päästä jyvälle, mitä pitäisi tehdä, kun et yhtään erittele, mistä tyytymättömyytesi johtuu. Mikä niissä aiemmissa paikoissa oli paremmin?

Vierailija
6/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakin on nyt hyvä ja vakityö ollut yli 8 vuotta. Viimeiset kolme vuotta olen vihannut työtäni ja tiedän 100% varmaksi, että en sovi tälle alalle. Haluaisin vaihtaa ammattia, mutta helpommin sanottu kuin tehty, kun menot/lainat on sen mukaan, että tulee palkka joka kuukausi.

Vierailija
7/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se vakituisuus ole juuri se mikä mättää?

Vierailija
8/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä vai kaikki?