Miksi mies haluaa olla huonossa parisuhteessa?
Sitä on tutkittukin, että mies ei edes huomaa parisuhteen olevan huono ja yllättyy, kun nainen haluaa erota. Moni mies lisäksi vastustaa eroa, vaikka suhde olisi kuinka huono, siinä ei olisi yhtään seksiä tai läheisyyttä, ei mitään yhteistä aikaa, ei enää tunteita, lapsetkin jo muuttaneet omilleen. Haluaisin ymmärtää.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti suhde ei ole miehen makuun sitten niin huono että haluaisi erota. Tai pitää sinua itsestäänselvyytenä.
-
Voiko joku 50+ mies todella haluta elää koko loppuelämänsä ilman seksiä ja läheisyyttä?
Ei todellakaan.
M52
Miehet roikkuu p@skassakin suhteessa niin kauan kuin on a)seksiä b)kodinhoito jne palveluita c) ei ole parempaa naista tarjolla.
Hyvin moni on kykenemätön olemaan yksin ja on jopa onnellisempi kuolleessa parisuhteessa - kunhan vaan on se parisuhde status.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yleensä taipumus korjata asioita. Naiset haluavat hankkia uuden.
Mutta kun mies ei halua korjata mitään. Vaikka olen kertonut, mihin asioihin olen niin tyytymätön, että harkitsen eroa ja minkä pitäisi muuttua, niin mies ei korvaansa lotkauta, eikä tee mitään muutosta.
Tämä. Kerroin missä on ongelma. Ei kelvannut syyksi (???). Miehen mielestä ongelmani oli todennäköisesti se, ettemme käy teatterissa yhdessä. Tästä päätelmästään huolimatta mies jatkoi vanhaan malliin, ja oletti että järjestän kyllä ne teatteriliput (mitä en edes halunnut). Mitenkään minua vaivaavat syyt eivät voineet olla hänen käytöksessään, ja vähätteli niitä. Ihmetteli kun erosin, ja raivosi että olisin ihan hyvin voinut pyytää häntä sinne teatteriin.
Ihmettelen tätä samaa. Erään harrastekaverini iskä on tosi mukava mies. Hän kokkaa, siivoaa, remppaa taloa ja kyselee, että miten menee. Hänen vaimonsa saattaa haukkua hänet ihan vieraiden nähden, miten tämä ei osaa mitään. Ei edes kahvia keittää. Kuitenkin tuo kyseinen mies laittaa töidensä jälkeen aina ruuat perheelleen.
käytännön edut kuten ruoka- ja siivouspalvelut pelaa. Parisuhde tuo myös miehelle statusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä samaa. Erään harrastekaverini iskä on tosi mukava mies. Hän kokkaa, siivoaa, remppaa taloa ja kyselee, että miten menee. Hänen vaimonsa saattaa haukkua hänet ihan vieraiden nähden, miten tämä ei osaa mitään. Ei edes kahvia keittää. Kuitenkin tuo kyseinen mies laittaa töidensä jälkeen aina ruuat perheelleen.
Niin. Jotkut tykkää alistua.
Mies voi kertoa toiselle naiselle, että seksiä, läheisyyttä yms ei enää ole. Ei pitäisi heti uskoa näitä sepityksiä.
Vierailija kirjoitti:
PYH
Vierailija kirjoitti:
käytännön edut kuten ruoka- ja siivouspalvelut pelaa. Parisuhde tuo myös miehelle statusta.
Joo tämä status. Ex aina naureskeli sinkkukavereilleen ja piti heitä vähän säälittävinä. Ihmetteli ääneen miten he eivät olleet saaneet järjestettyä elämäänsä kuten hän. Meillä meni päin helvettiä, mutta silti mies halusi pitää väkisin kiinni "hyvästä statusvaimosta", tilavasta asunnosta ja muista eduista. Joutui kuitenkin halveksimakseen sinkuksi, eikä ole saanut järjestettyä elämäänsä uudelleen. Enlä ihmettele, mitäänhän hän ei tehnyt edes parisuhteen eteen, tärkeämpää oli kulissi.
Kaikkien tutkimusten mukaan mies saa parisuhteesta paljon enemmän hyötyjä kuin nainen. Miksi siis erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mies ei halua korjata mitään. Vaikka olen kertonut, mihin asioihin olen niin tyytymätön, että harkitsen eroa ja minkä pitäisi muuttua, niin mies ei korvaansa lotkauta, eikä tee mitään muutosta.
Tämä. Kerroin missä on ongelma. Ei kelvannut syyksi (???). Miehen mielestä ongelmani oli todennäköisesti se, ettemme käy teatterissa yhdessä. Tästä päätelmästään huolimatta mies jatkoi vanhaan malliin, ja oletti että järjestän kyllä ne teatteriliput (mitä en edes halunnut). Mitenkään minua vaivaavat syyt eivät voineet olla hänen käytöksessään, ja vähätteli niitä. Ihmetteli kun erosin, ja raivosi että olisin ihan hyvin voinut pyytää häntä sinne teatteriin.
Minunkaan ex-mieheni mielestä en voinut olla oikeasti tyytymätön parisuhteemme työn- ja kulujenjakoon, vaan syyn olisi pitänyt olla tunnetason yhteydessä ja huonossa kommunikaatiossa sekä siinä, etten tiennyt, miten hänen luonnetyypin ihmisen kanssa tulee toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, ettei millään usko mitä toinen avoimesti kertoo, vaan epäillään syyn olevan aina jossain muussa? Ovatko nämä miehet itse niin umpikieroja, jotka eivät koskaan sano mitä ajattelevat? Meillä syy ei voinut olla miehen sohvalla makoilu ja ilkeily, vaan olin kuulemma ihastunut työkaveriini - en ollut.
Samasta syystä kuin kuka tahansa jää mihin tahansa epäedulliseen tilanteeseen, monesti varma paska on epävarmuutta "turvallisempi" tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Sketsitkin perustuvat naisen ainaiseen valitukseen miehelleen.
Miehet aivopestään uskomaan että se on normaali olotila?
Enemmänkin niin, että sekä miehet että naiset ovat aivopesty uskomaan, että valitus ja toisen tunteisiin reagoimattomuus ovat normaaliin heteroparisuhteen dynamiikka. Nyt naiset ovat sitten alkaneet toipumaan tästä aivopesusta, mutta miehet lähinnä vain yllättyvät.
Älä jaksa. Tässä ketjussa ihmetellään sitä, miksi mies haluaa pysyä huonossa suhteessa, jossa nimenomaan se mies itse ei ole halunnut seksiä vuosiin.