Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies haluaa olla huonossa parisuhteessa?

Vierailija
01.05.2025 |

Sitä on tutkittukin, että mies ei edes huomaa parisuhteen olevan huono ja yllättyy, kun nainen haluaa erota. Moni mies lisäksi vastustaa eroa, vaikka suhde olisi kuinka huono, siinä ei olisi yhtään seksiä tai läheisyyttä, ei mitään yhteistä aikaa, ei enää tunteita, lapsetkin jo muuttaneet omilleen. Haluaisin ymmärtää. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisen seksin takia mies katsoo aika montaa juttua sormien läpi, jopa huonoa parisuhdetta. Mutta ilman seksiä hyväkin nainen on vain kaveri. Ja puolen tunnin seksistä moni mies on valmis maksamaan ammattilaiselle 200€, eli kuvaa hyvin, miten tärkeää seksi on miehille.  

Vasta exän alkoholisoituminen ja sen myötä tulleet mt-ongelmat saivat minut hakemaan eroa. Seksin puute olisi ajanut eroon paljon aiemmin.

Älä jaksa. Tässä ketjussa ihmetellään sitä, miksi mies haluaa pysyä huonossa suhteessa, jossa nimenomaan se mies itse ei ole halunnut seksiä vuosiin.

Vierailija
22/35 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suhde ei ole miehen makuun sitten niin huono että haluaisi erota. Tai pitää sinua itsestäänselvyytenä.

-

Voiko joku 50+ mies todella haluta elää koko loppuelämänsä ilman seksiä ja läheisyyttä?

Ei todellakaan.

M52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet roikkuu p@skassakin suhteessa niin kauan kuin on a)seksiä b)kodinhoito jne palveluita c) ei ole parempaa naista tarjolla.

Hyvin moni on kykenemätön olemaan yksin ja on jopa onnellisempi kuolleessa parisuhteessa - kunhan vaan on se parisuhde status.

Vierailija
24/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on yleensä taipumus korjata asioita. Naiset haluavat hankkia uuden.

Mutta kun mies ei halua korjata mitään. Vaikka olen kertonut, mihin asioihin olen niin tyytymätön, että harkitsen eroa ja minkä pitäisi muuttua, niin mies ei korvaansa lotkauta, eikä tee mitään muutosta.

Tämä. Kerroin missä on ongelma. Ei kelvannut syyksi (???). Miehen mielestä ongelmani oli todennäköisesti se, ettemme käy teatterissa yhdessä. Tästä päätelmästään huolimatta mies jatkoi vanhaan malliin, ja oletti että järjestän kyllä ne teatteriliput (mitä en edes halunnut). Mitenkään minua vaivaavat syyt eivät voineet olla hänen käytöksessään, ja vähätteli niitä. Ihmetteli kun erosin, ja raivosi että olisin ihan hyvin voinut pyytää häntä sinne teatteriin.

Vierailija
25/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä samaa. Erään harrastekaverini iskä on tosi mukava mies. Hän kokkaa, siivoaa, remppaa taloa ja kyselee, että miten menee. Hänen vaimonsa saattaa haukkua hänet ihan vieraiden nähden, miten tämä ei osaa mitään. Ei edes kahvia keittää. Kuitenkin tuo kyseinen mies laittaa töidensä jälkeen aina ruuat perheelleen.

Vierailija
26/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännön edut kuten ruoka- ja siivouspalvelut pelaa. Parisuhde tuo myös miehelle statusta.

Vierailija
27/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä samaa. Erään harrastekaverini iskä on tosi mukava mies. Hän kokkaa, siivoaa, remppaa taloa ja kyselee, että miten menee. Hänen vaimonsa saattaa haukkua hänet ihan vieraiden nähden, miten tämä ei osaa mitään. Ei edes kahvia keittää. Kuitenkin tuo kyseinen mies laittaa töidensä jälkeen aina ruuat perheelleen.

Niin. Jotkut tykkää alistua. 

Vierailija
28/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi kertoa toiselle naiselle, että seksiä, läheisyyttä yms ei enää ole. Ei pitäisi heti uskoa näitä sepityksiä.

Vierailija
29/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PYH

Vierailija
30/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytännön edut kuten ruoka- ja siivouspalvelut pelaa. Parisuhde tuo myös miehelle statusta.

Joo tämä status. Ex aina naureskeli sinkkukavereilleen ja piti heitä vähän säälittävinä. Ihmetteli ääneen miten he eivät olleet saaneet järjestettyä elämäänsä kuten hän. Meillä meni päin helvettiä, mutta silti mies halusi pitää väkisin kiinni "hyvästä statusvaimosta",  tilavasta asunnosta ja muista eduista. Joutui kuitenkin halveksimakseen sinkuksi, eikä ole saanut järjestettyä elämäänsä uudelleen. Enlä ihmettele, mitäänhän hän ei tehnyt edes parisuhteen eteen, tärkeämpää oli kulissi.

Vierailija
31/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tutkimusten mukaan mies saa parisuhteesta paljon enemmän hyötyjä kuin nainen. Miksi siis erota?

Vierailija
32/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun mies ei halua korjata mitään. Vaikka olen kertonut, mihin asioihin olen niin tyytymätön, että harkitsen eroa ja minkä pitäisi muuttua, niin mies ei korvaansa lotkauta, eikä tee mitään muutosta.

Tämä. Kerroin missä on ongelma. Ei kelvannut syyksi (???). Miehen mielestä ongelmani oli todennäköisesti se, ettemme käy teatterissa yhdessä. Tästä päätelmästään huolimatta mies jatkoi vanhaan malliin, ja oletti että järjestän kyllä ne teatteriliput (mitä en edes halunnut). Mitenkään minua vaivaavat syyt eivät voineet olla hänen käytöksessään, ja vähätteli niitä. Ihmetteli kun erosin, ja raivosi että olisin ihan hyvin voinut pyytää häntä sinne teatteriin.

Minunkaan ex-mieheni mielestä en voinut olla oikeasti tyytymätön parisuhteemme työn- ja kulujenjakoon, vaan syyn olisi pitänyt olla tunnetason yhteydessä ja huonossa kommunikaatiossa sekä siinä, etten tiennyt, miten hänen luonnetyypin ihmisen kanssa tulee toimia.

Vierailija
33/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, ettei millään usko mitä toinen avoimesti kertoo, vaan epäillään syyn olevan aina jossain muussa? Ovatko nämä miehet itse niin umpikieroja, jotka eivät koskaan sano mitä ajattelevat? Meillä syy ei voinut olla miehen sohvalla makoilu ja ilkeily, vaan olin kuulemma ihastunut työkaveriini - en ollut.

Vierailija
34/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin kuka tahansa jää mihin tahansa epäedulliseen tilanteeseen, monesti varma paska on epävarmuutta "turvallisempi" tilanne.

Vierailija
35/35 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sketsitkin perustuvat naisen ainaiseen valitukseen miehelleen.

Miehet aivopestään uskomaan että se on normaali olotila?

Enemmänkin niin, että sekä miehet että naiset ovat aivopesty uskomaan, että valitus ja toisen tunteisiin reagoimattomuus ovat normaaliin heteroparisuhteen dynamiikka. Nyt naiset ovat sitten alkaneet toipumaan tästä aivopesusta, mutta miehet lähinnä vain yllättyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi