Vasemmiston uusi päähänpisto: menestyminen johtuu vain tuurista.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011203391.html
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011189824.html (kommentit)
Mikä tässä on taustalla? Yritetään perustella omaa saamattomuutta ja laiskuutta, kun ei muka kannata parantaa omaa tilannettaan, koska kaikki johtuu vain tuurista?
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Joo tuurilla tein niin paljon töitä lukiossa ja luin pääsykokeisiin ja sisarukseni myös
työllä pärjää eikä tuurilla
Ei lukio ole mikään saavutus nykypäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestys ei ole tuurista kiinni vaan yksilön omasta ahkeuudesta ja sinnikkyydestä kiinni. Vasemmiston luuserit syyttävät aina tilanteestaan muita, mutta eivät koskaan itseään.
Ja tuurista. Minulla on useammankin työpaikan saamisessa ollut tuuria. Työpaikassa pysyminen on sitten ollut omasta tekemisestä kiinni yt herkällä alalla.
Niin. Mitä tulee työpaikan saamiseen, se oli kahdesti nimenomaan tuurista kiinni. Olin pysäkillä odottamassa bussia, kun opiskeluajoilta tuttu opettaja osui paikalle, ja kysyi kuulumisia. Kerroin, ja sain siltä seisomalta työpaina, tosin määräaikaisen. Toisen kerran bussissa viereeni isthati lukioaikainen opettaja, joka kyseli kuulumisia. Sain siltä istumalta sijaisuuden. Olin kahdesti oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se menestyminen voisi muka johtua tuurista? Ihan vahingossa pääsi opiskelemaan? Jonkun menestyvän yrityksen rekrytoija tuli kotoa hakemaan vastuulliseen asemaan? Ihan sattumalta sai 5000 euron palkan?
En ymmärrä. Tuurilla kun ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Se on tuuria kenen lapseksi syntyy, syntyykö narkin vai hyecintin
Mikä estää narkin lasta opiskelemasta ja pyrkimästä eteenpäin elämässään? Ja ennen kuin alat selitellä asiaa, niin kerron, että olen päihdeperheestä lähtöisin oleva yliopistokoulutuksen käynyt ihminen vastuullisessa työssä.
No niin, kuuntelemme selittelysi nyt.
Tuleeko sitä selitystä vai ei? Tuon takia et menesty, koska et osaa seistä sanojesi takana. Il
Narkkiperheen kaikki varat menevät aineisiin, joten lapsi oppii vain selviytymään päivästä toiseen, ilman suunnitelmaa tulevasta. Kuka hänelle muuta voisi opettaa? Sinäkö uhrautuisit vieraan lapsen opettajaksi? Et takuulla. Haluaisit mieluummin kampittaa alhaisen narkin lasta vielä enemmän ja sulkea pois hänen mahdollisuuksiaan.
Mistä se sun mielestä kertoo, ettei kaikista tule menestyjiä vaikka yrittäisivätkin kovaa ja tekisivät kaikkensa?
Yrittäjän menestys on 95% kovaa työtä ja 5% helvetin hyvää tsägää. Ja ilman tuota viittä prosenttia, et breikkaa.
Terv: kohtuullisen menestynyt yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Joo tuurilla tein niin paljon töitä lukiossa ja luin pääsykokeisiin ja sisarukseni myös
Minä voitan: pääsin tuurilla yliopistoon.
Nopein tie menestykseen on tuuri, mutta silloinkin menestyksen ylläpitoon on tehtävä töitä tai muuten menestys katoaa yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Näitä tähdenlentoja näkee jatkuvasti, jotka lulee, että yhden tempun osaaminen takaa menestyksen vuosikausiksi.
Jos haluaa pysyvää menestystä niin pitää olla valmis tekemään töitä sen eteen ja olla kekseliäs, ja ennen kaikkea tarttua tilaisuuksiin, sillä kukaan ei tule kotoa hakemaan. Ihmisillä on erilaiset lähtökohdat, mutta huonoistakin lähtökohdista voi ponnistaa huipulle jos osaa hyväksikäyttää omia vahvuuksiaan eikä keskity vain omiin heikkouksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se vaikuttaa nykyaikana kun pelkällä lukion paperilla mennään, vaikka lukio osaaminen ei mittaa yliopistossa tarvittavia taitoja
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän menestys on 95% kovaa työtä ja 5% helvetin hyvää tsägää. Ja ilman tuota viittä prosenttia, et breikkaa.
Terv: kohtuullisen menestynyt yrittäjä
En kiellä, että kovaa työtä vaaditaan, mutta prosenttien suhteet voivat toisella olla juurikin toisinpäin. Kuinka voitaisiinkan laskea tarkat prosentit onnistumiselle?
Teoreettinen fysiikka ei tue ajatusta siitä että voi itse kontrolloida kauheasti asioita vaikka ei sovi kyllä välttämättä arkijärkeen, mutta tästä on ollut paljon tieteellistä keskustelua. Ihminen ainakin helposti liioittelee kykyään kontrolloida itseään tai ympäristöään. Varmaan etenkin silloin jos kaikki on sujunut juuri kuten on itse suunnitellut. Ihminen ei voi asettua todellisuuden ulkopuolelle ja sieltä käsin jotenkin kontrolloida kaikkea. Ihminen ei ole erillinen osa muusta todellisuudesta. Ei meidän psyyke tai järkikään ole sitä.
Kaikki ei pärjää opiskelussa. Kyse ei ole laiskuudesta tai siitä ettei yrittäisi. Voi olla laaja-alaisia oppimis vaikeuksia. Esim lukihäiriöt, keskittymisvaikeudet, muistin ongelmat, traumat jne. Kuka vielä luulee että menestys johtuisi vain itsestä? Luoja on voinut antaa joillekin kykyjä menestyä, mutta ei välttämättä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se menestyminen voisi muka johtua tuurista? Ihan vahingossa pääsi opiskelemaan? Jonkun menestyvän yrityksen rekrytoija tuli kotoa hakemaan vastuulliseen asemaan? Ihan sattumalta sai 5000 euron palkan?
Jos olisit sattunut syntymään tyhmäksi tai vammaiseksi? Saisitko silloin 5000e kuussa palkkaa?
Tuskin. Mutta ei 5000e kuussa ole mikään ihmisoikeus, vaikka ilmeisesti vasemmisto niin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
No, ihan jo se on tuuria, että et synytynyt vaikka heikkolahjaiseksi. Tutkimusten mukaan työllistymisesi olisi hyvin vaikeaa yhtään mihinkään työhön. Vai oletko sinä saanut valita ÄO:si?
Miksi aina menestys = akateemisuus? Otetaan vaikka Auri Kananen, joka menstyi siivoamisella. En usko, että on opiskellut siivoamista missään yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pääsin opiskelemaan viidenneltä varasijalta. Eli vähintään yhdellä sisäänpäässeellä - luultavimmin viidellä, kävi parempi onni toisen opiskelupaikan kanssa.
Ymmärrän, että varsinaisella onnella on asian kanssa vähän tekemistä, mutta se parhaiten kuvaa tapahtumien ketjua, joka täytyi tapahtua, että minä pääsin opiskelemaan viidenneltä varasijalta ja siten valmistuin ammattiin, jota sain harjoittaa kolmetoista vuotta kahden eri yrityksen palveluksessa.
Sitten yrityksen tulot hiipuivat, minusta riippumattomista syistä. Epäonnekseni minut irtisanottiin, lähinnä kai siksi, että olin nuorin, viimeisenä taloon tullut, perheetön ja muualta kotoisin. Muut yrityksen omistajat, työntekijät ja esimies olivat tunteneet toisensa yli vuosikymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit sattunut syntymään tyhmäksi tai vammaiseksi? Saisitko silloin 5000e kuussa palkkaa?
Tuskin. Mutta ei 5000e kuussa ole mikään ihmisoikeus, vaikka ilmeisesti vasemmisto niin ajattelee.
Onko sinulla lähdettä heittää? Missä vasemmisto sanoo että 5000€/kk on ihmisoikeus?
t. Ei vassari
En ole supermenestyjä mutta kyllä minä ainakin tunnistan että nykyinen melko hyvä elämäntilanteeni johtuu osittain tuurista. Sain opintojeni loppuvaiheessa hyvän harjoittelupaikan koska sisareni oli ennen ollut samassa paikassa töissä ja vinkkasi minusta entiselle esimiehelleen. Tein hyvää työtä mutta tuuria oli myös siinä että harjoitteluni osui sellaiseen aikaan, että eräs vakkari jäi äitiyslomalle ja minulle tarjottiin harjoittelun jälkeen sijaisuutta. Kun taas se harjoittelija joka tuli taloon minun jälkeeni olisi myös halunnut jatkaa ja oli mahtava tyyppi ja hyvä työntekijä, mutta silloin ei ollut rahaa palkata ylimääräisiä eikä ketään ollut jäämässä poiskaan. Olin tähän henkilöön jonkin aikaa yhteydessä harjoittelunsa jälkeen ja hänellä oli vaikeuksia löytää uutta aloittelevan asiantuntijan paikkaa, joutui palaamaan ns. hanttihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Kerrotko vielä miten tuuri ja ahkeruus sulkee toisensa pois?
Makoilen sohvalla somessa ja ei oo tuuri iskenyt
Antakaa mulle keskiluokan elintaso
No tavallaan se johtuu tuurista koska kukaan ei voi valita millaiseen perheeseen syntyy. Jatkossa myös tuurista koska aika paljon on kiinni ketä tuntee kun työpaikkoja haetaan. Sattumalta voi päästä hyvään työpaikkaan joten siinäkin on tuurista kiinni miten käy. En tiedä onko se kiinni vasemmistolaisuudesta tai oikeistolaisuudesta mutta tuurista se ainakin on kiinni.