Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellopuhelimet ja älykellotkin kielletty

Vierailija
01.05.2025 |

Koulujen uudessa kännykkäkieltolaissa! Mitä mieltä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet?

Vierailija
2/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä koska ainakin lapsen koulussa porukka lunttaa niiden Apple watchien avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä vie lapsen huomion opetuksesta, pitääkin kieltää.

Vierailija
4/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä jääkö kielto kuolleeksi kirjaimeksi.

Vierailija
5/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan elokuuta ja sitä kun vanhemmat alkaa tekemään rikosilmoituksia opettajista

Vierailija
6/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin itse ala-asteella, opettaja otti opetusta häiritsevän esineen pois ja sait sen lukukauden loputtua takaisin, jos silloinkaan.

Oli se sitten linkkuveitsi, isältä pöllitty tupakka tai jättikokoinen pyyhekumi.

Kolmen alakoululaisen isänä tämä olisi edelleen hyvä käytäntö. Jos puhelinta tms räplätään tunnilla, se takavarikoidaan ja saat sen puolen vuoden päästä takaisin, jos se löytyy jostain.

Pari kertaa kun uusimman iPhonen tällä lailla menettää, ehkä sitä oppii.

M42

Vierailija
7/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen  huomion viedä mikä vain. Toisetkin oppilaat syystä tai toisesta. Kielletään muut oppilaat luokassa  eli jokaista opetetaan yksitellen.

Työllistävä vaikutus kun jokaiselle palkataan oma opettaja ja sitten pitäis opettaa pienessä huoneessa mihin mahtuu vain  opettaja ja oppilas ja tuolit ja pöydät ja liitutaulu. Ajatuksetkin voi viedä huomion pois opetuksesta. Kielletään ajatteleminen tunneilla.

Vierailija
8/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin itse ala-asteella, opettaja otti opetusta häiritsevän esineen pois ja sait sen lukukauden loputtua takaisin, jos silloinkaan.

Oli se sitten linkkuveitsi, isältä pöllitty tupakka tai jättikokoinen pyyhekumi.

Kolmen alakoululaisen isänä tämä olisi edelleen hyvä käytäntö. Jos puhelinta tms räplätään tunnilla, se takavarikoidaan ja saat sen puolen vuoden päästä takaisin, jos se löytyy jostain.

M42

Tänä päivänä vanhemmat tekisivät tuosta rikosilmoituksen ja kantelun rehtorille ja opettaja voisi menettää työnsä välittömästi

Vierailija
9/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42

Luuletko, että nykyisten pikkukoululaisten nuoret vanhemmat älyävät koko pyyhekumijuttua?

Vierailija
10/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellomyyjät hieroskelee käsiään, koska kohta pitää ostaa penskoille rannekellot että tietävät ajan :D

Vierailija
11/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42

Sinä et edes linkkiveistä osaa käyttää

Vierailija
12/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää. Toisilla oppilailla kun on jokin hyvä syy pitää älylaitetta, mm. verensokerin seuranta, on vässykän opettajan annettava muillekin lupa. Ja S2:lla se on automaattisesti, koska sorto ja riisto.

Vierailija
13/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa on suunnitteilla julkisiin kouluihin bell-to-bell kieltoja kännyköille eli kieltävät koko koulupäivän ajaksi useammassa osavaltiossa. Sama tännekin niin palaa työrauha luokkiin ja loppuu se turha kuvaaminenkin.

Vierailija
14/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää. Toisilla oppilailla kun on jokin hyvä syy pitää älylaitetta, mm. verensokerin seuranta, on vässykän opettajan annettava muillekin lupa. Ja S2:lla se on automaattisesti, koska sorto ja riisto.

näin se on, kohta koko luokka on täynnä diabeetikkoja 

Vierailija
15/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin se on, kohta koko luokka on täynnä diabeetikkoja 

Olisihan se hyvä lääkärin testata kaikki luokan läskipallerot. Nykyisiin läskiperseisiin tenaviin kun saattaa se tyyppi 2 iskeä jo ala-asteiässä.

Vierailija
16/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellomyyjät hieroskelee käsiään, koska kohta pitää ostaa penskoille rannekellot että tietävät ajan :D

Koulussa on kelloja varmaankin ihan riittävästi ?

Vierailija
17/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen  huomion viedä mikä vain. Toisetkin oppilaat syystä tai toisesta. Kielletään muut oppilaat luokassa  eli jokaista opetetaan yksitellen.

Työllistävä vaikutus kun jokaiselle palkataan oma opettaja ja sitten pitäis opettaa pienessä huoneessa mihin mahtuu vain  opettaja ja oppilas ja tuolit ja pöydät ja liitutaulu. Ajatuksetkin voi viedä huomion pois opetuksesta. Kielletään ajatteleminen tunneilla.

Kaltaisesi typeryys pitäisi kieltää.

Ennemmin sallittaisiin vaikka natsismi kuin tuollainen.

Vierailija
18/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Luuletko, että nykyisten pikkukoululaisten nuoret vanhemmat älyävät koko pyyhekumijuttua?

Oppimisen paikka heillekin. Ihan oikein.

Vierailija
19/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna keppi ja kivi oli kouluissa olemassa huipputekninen keksintö nimeltä seinäkello. Siitä näkee useampi ihminen ajan yhdestä näyttötaulusta.

Vierailija
20/53 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Sinä et edes linkkiveistä osaa käyttää

80 luvun lapsena meillä oli veistoa ja puutöitä ihan jo esikoulussa. Nykyajan pershedelmillle ei uskalla edes kertsihaarukkaa antaa kun tökkivät toisiaan ja tekevät nöyryytysvideon someen.

M42