Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelemme usein, uusi suhde. Mitä tehdä??

Vierailija
30.04.2025 |

Riitelemme isosti noin kerran viikossa, sillä tavalla että riita ei välttämättä heti ratkea, vaan venyy seuraavaan päivään. Muuten emme riitele mistään, koskaan ja arvomme ovat hyvin samanlaiset. Arki on ihanaa ja vietämme paljon aikaa yhdessä.

Muuten suhde on ihan mahtava ja rakastan häntä aivan valtavasti. Puhumme paljon ja tuntuu että riidoista seuraa aina jotain kehitystä. Mutta myöskin, niissä toistuu sama asia joka vaikuttaa siihen itse asiaan myös negatiivisesti, eli riita itsessään pahentaa asiaa.

Mitä tekisit? Olemme olleet yhdessä vuoden.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero.

Miksi? Jos se hyvä on 100 x parempaa kuin se huono.

Tästä se itsensä kusettaminen yleensä alkaa. Joka viikolle on jotain mielipahaa, mutta sitä sinnikkäästi väittää itselleen, että sitä hyvää on kuitenkin enemmän.

Seuraavalle päivälle venyvä raju riita on paljon pahaa, jota ei hyvällä heti kumoa. Jos riitelette rajusti yhden päivän joka viikko, se ei ole normaalia. Kyseessä on myrkyllinen suhde joka kannattaa laittaa poikki vielä kun ei ole liian syvällä tuossa. Olen ollut itse samanlaisessa suhteessa ja sitten terveessä, oikeasti hyvässä suhteessa. Tässä nykyisessä, kymmenen vuotta tähän mennessä kestäneessä hyvässä suhteessa on mennyt nyt se kymmenen vuotta riitelemättä.

Vierailija
22/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa paneminen tuntemattomien kanssa.

Tutustua ihmisiin kunnolla jatkossa ennen kuin alat panemaan.

Mielellään avioliittoon ennen panemisia.

Julkisilla paikoilla on hyvä tutustua miehiin, siitä huomaa tapahtuuko heidän päässään yhtään mitään päivänvaloa kestävää. Yleensä ei, ja siksi välttelevät julkisia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pidä mennä nukkumaan ilman että asioita ole selvitetty. Eikä lähteä kotoota, ikinä ei tiedä milloin noutaja tulee ja sitten harmittaa jos on vihoissa erottu.

Vierailija
24/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä te kerran viikossa saatte ison riidan aikaiseksi?

Esim siitä että mies on sanonut tekevänsä jotain, se on hänen henkilökohtainen asia, mutta vaikutta meihin kumpaankin ja esim kesän suunnitelmiin.

Hän ei kuitenkaan ole tehnyt sitä ja minusta tuntuu pahalta se että aina luvataan, mutta se ei tapahdu. Mistä muusta sitten tehdään niin että vaan lupaillaan.

Ja mies on kyllä muuten todella luotettava. Minulla on traumaa siitä että on valehdeltu.

Nyt ei ole kyse raha-asioista tms. Olemme kumpikin töissä ja talous on ok.

Ei kuulosta hyvältä, tulee vaan pahenemaan valitettavasti.

Vierailija
25/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis.. Mies lupaa tyyliin kavereilleen jotain ja sinä sitten suutut jos ei toteudukaan? Ymmärsinkö oikein? 

Ei todellakaan, en tiedä mistä tämän otit.

Vierailija
26/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim siitä että mies on sanonut tekevänsä jotain, se on hänen henkilökohtainen asia, mutta vaikutta meihin kumpaankin ja esim kesän suunnitelmiin.

Hän ei kuitenkaan ole tehnyt sitä ja minusta tuntuu pahalta se että aina luvataan, mutta se ei tapahdu. Mistä muusta sitten tehdään niin että vaan lupaillaan.

Ja mies on kyllä muuten todella luotettava. Minulla on traumaa siitä että on valehdeltu.

Eli mies on saamaton nahjus ja sinä nalkutat?

Vierailija
27/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä, tulee vaan pahenemaan valitettavasti.

Toisaalta taas hän on erittäin aikaansaava. Täytyykin olla, hänellä on oma yritys.

Vierailija
28/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "muuten ihana mies, mutta" -aloituksia.

Vierailija
29/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroasin heti jos tulisi riita. Kaksi aikuista kyllä voi elää riitelemättä. En ole riidellyt vaimoni kanssa 14 vuoden suhteen aikana kertaakaan. Kyllä voi asua ja elää yhdessä ja puhua kaikesta huutamatta ja riitelemättä.

Ei tuokaan kovin vakaata ole jos muka 14 vuotta aina oltu samaa mieltä ja ero tulisi jos ei kerran ole.

Riitely on eri asia kuin huutoriitely. On aika erikoista, jos koskaan ei synny kunnon erimielisyyttä, harvemmin on molemmat silloin rehellisiä. Ei niitä riitoja silti huutamalla tarvitse hoitaa, eihän sitä jaksaisi. Eikä joka viikko. 

Vierailija
30/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen tästä minun mieheni. Yhdessä 12 v. Mies on ihmisenä luotettava, mutta ne puheet:

Hän on jo 10 vuotta sanonut, että nyt alkaa kuntoilu. Ollaan 3-4 kertaa ilmoittauduttu kuntosalille tai aloitettu kävely. Kumpaakin tehty muutaman kerran, kunnes töissä menee pidempään/on flunssainen olo. Parasta oli, että maksoi 10 kk salin jäsenyyttä ilman, että kävi siellä kertaakaan ennen kuin uskoi.

7 vuotta kahdesti vuodessa sanonut, että nyt maha lähtee. Arvaa, onko lähtenyt? 10 vuotta sanonut, että lopettaa nikotiinipussien käytön.  Vuosia puhunut säästämisestä. Joo varmaan.

Joo, olen pettynyt siihen, että on paljon puheita. Sehän on tavallaan valehtelua ilman, että itse tajuaa sitä.  Ajattelen kuitenkin, että hän vain on tuollainen. Sanominen ei auta mitään, riitely vielä vähemmän. Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tämä (ellen halua erota, ja sitä en halua. Isossa kuvassa pieniä murheita)

Vierailija
31/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on saamaton nahjus ja sinä nalkutat?

Hyvin erikoinen logiikka tässä, mies siis ei tee ja saamattomuus on huono asia, mutta silti siitä huomauttaminen on turhaa nalkutusta.

Ei, hän ei ole saamaton.

Vierailija
32/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen provo, riidellään kerran viikossa mutta mitään syytä ei ole, kyllä suuret riidat kerran viikossa on eron aihe. Mikään kommentti ei kelpaa, ei se sitä tai tätä ole. 

Vierailija
33/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroasin heti jos tulisi riita. Kaksi aikuista kyllä voi elää riitelemättä. En ole riidellyt vaimoni kanssa 14 vuoden suhteen aikana kertaakaan. Kyllä voi asua ja elää yhdessä ja puhua kaikesta huutamatta ja riitelemättä.

Ei tuokaan kovin vakaata ole jos muka 14 vuotta aina oltu samaa mieltä ja ero tulisi jos ei kerran ole.

Riitely on eri asia kuin huutoriitely. On aika erikoista, jos koskaan ei synny kunnon erimielisyyttä, harvemmin on molemmat silloin rehellisiä. Ei niitä riitoja silti huutamalla tarvitse hoitaa, eihän sitä jaksaisi. Eikä joka viikko. 

Emme ole aina samaa mieltä. Voin kunnioittaa vaimoni mielipidettä miten se näkee asiat.

Vierailija
34/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin kuluttavaa, jos riitelyä ei saada poikki. Se syö suhdetta sisältä päin.

Vierailija
35/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me huudeta. Puhutaan vaan.

ap

Vierailija
36/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvin kuluttavaa, jos riitelyä ei saada poikki. Se syö suhdetta sisältä päin.

Niin haluaisin lopettaa sen. Mutta tavallaan meillä menee ristiin ne asiat jotka triggeröi. En tiedä miten lopettaa riitely :(

Vierailija
37/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me huudeta. Puhutaan vaan.

ap

Miten ette sitten saa sovittua ennen nukkumaanmenoa?

Minäkin alan epäillä mikään ei kelpaa -trolliksi. 

Vierailija
38/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuule naimisiin vain ja lapsia. 

Herätys.

Vierailija
39/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ensimmäinen avioliittoni alkoi noin. Vasta eron jälkeen ymmärsin riitelyssä tapahtuneen kuvion: mies yritti kontrolloida minua, johon minä taistelin vastaan. Mitä enemmän hän painosti ja hyökkäsi, sitä enemmän minä suutuin.

Itselläni tuli sama mieleen, itsellänikin oli edellisessä parisuhteessa noin.

Riidat alkoivat, kun toinen oli yksipuolisesti muuttanut suunnitelmia eikä ymmärtänyt, mikä asiassa oli ongelma. Saattoi arvostella ulkonäköäni ja pukeutumistani (hyväntahtoisesti aina vain toki....), sekä ottamalla kantaa raha-asioihini ilman, että asia hänelle kuului. Kaikkea pientä kommenttia jatkuvasti, miten minä olin häntä huonompi.

Ero oli paras ratkaisu.

Vierailija
40/55 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me riideltiin alkuun varmaan pari vuotta jatkuvasti, sitten se loppui. 20 vuotta yhdessä, suhde parempi kuin olisin voinut toivoakaan.

Että ihan teistä kiinni, turha kuunnella niitä jotka eroaa yhdestä poikkipuolisesta sanasta. Miten suuri yhteenkuuluvuuden tunne, liittyykö riitelyyn väkivallan pelkoa, vallankäyttöä...moni asia vaikuttaa. Kannattaa myös miettiä, voiko itse kehittyä ja vaikuttaa asiaan. Puhukaa silloin kun ette riitele, miettikää mistä riidat johtuu ja mitä voisi tehdä toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän