Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nenä kutisee niin että järki lähtee. Mikä juttu? Auttakaa

Vierailija
29.04.2025 |

Mulla alkoi flunssan oireet muutamia päiviä sitten. Oli päänsärkyä ja aivastelua, ei kuumetta kuitenkaan eli normaalisti kävin töissä (työnantajan ohje). Nyt päänsärky on hävinnyt, mutta tilalla on infernaalinen nenän kutina. Mitä ihmettä tämä on?

Kutisee niin etten saa oltua ja aivastelen huutoaivastuksia. En ole millekään allerginen, mutta otin jo Zyrtekiäkin varoiksi. Ei vaikutusta.

Otin myös huuliherpeslääkkeen, sillä niistämisen jälkitautina on usein ollut herpes nenän limakalvolla ja kutina oli sen tapaista kovaa kutinaa. Mutta ei vaikutusta tälläkään, vaikka ennen on kyllä pvän aikana kutina lakannut.

Niistän kuin hullu ja vesi valuu silmistä ja tuntuu kuin olisi kirppuja juoksemassa sierainten sisällä. Ihan kauhea olo ja sietämätön kutina. Mitä ihmettä tämä voi olla?!? Ei ole koskaan ollut tällaista että meinaa hulluksi tulla nenän kutinan vuoksi. Apua!! 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
22/23 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako siitepöly tällaista infernaalista kutinaa sieraimissa? En ole millekään allerginen vai voiko allergia puhjeta vielä 50v:na 😳?

Kai allergia voi puhjeta 50v. Itsellä alkoi 35-vuotiaana. Yhtäkkiä vain keväällä silmiä kutisi ihan sietämättömästi, joten ajoin kesken työpäivän lähimpään apteekkiin hakemaan allergialääkettä, kun arvasin että nyt tämä on siitepölyallergiaa. Auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako siitepöly tällaista infernaalista kutinaa sieraimissa? En ole millekään allerginen vai voiko allergia puhjeta vielä 50v:na 😳?

Allergia voi puhjeta millon vain, mutta sulla on onneksi ihan vain flunssa 🙏 Itse sairastin taudin pari viikkoa sitten, kuten myös poikani. Meillä oli molemmilla aivan jäätävä kutina nenissä, eikä se lähtenyt millään. Mulla kutisi oikea sierain ja pojalla molemmat. Hirveää aivastelua koko ajan ja vesi juoksi silmistä. Sitten se meni ohi