Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnätkö, että katsot/ olet katsonut huonoa kumppania, koska pelkäät ettet saa parempaakaan?

Vierailija
29.04.2025 |

Tämä minulla tulee usein mieleen kun ihmiset ovat huonoissa suhteissa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkä uskalleta olla yksin

Vierailija
2/41 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nuorena oli sellainen viurusilmä kun luulin etten parempaa saa. Sen jälkeen löytyi elämäni nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt roikkua joskus huonossa naisessa juuri tuosta syystä. Totta oli sinänsä, ettei parempiakaan ole enää tällä iällä ollut tarjolla. Toisen kierroksen käytettyä tavaraa rasitteilla tarjottuna.

4/41 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä typerämpi syy: romantikkona uskoin siihen että sen kanssa yritetään jonka on valinnut. Niitä vuosia ei takaisin saa.

Vierailija
5/41 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta en voi jättää, koska ei pärjää muuten. Olen tavallaan vastuussa hänestä... Loppuelämäni. Kysymys on rahasta. Hän on persaukinen, ei saa enää iän takia töitä, pieni eläke tiedossa vuosien päästä. Hänellä ei ole omaisuutta. Minä tavallaan jättäisin hänet sosiaalituille tyhjän päälle, jos jättäisin. Toisaalta olen katkera siitä, että olen yksin vastuussa kaikesta ja joudun koko ajan pihistämään omista menoistani, vaikka teen paljon töitä ja olen systemaattisesti hoitanut asiani niin, että voisin elää huoletonta elämää. 

Vierailija
6/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Mulla oli vielä typerämpi syy: romantikkona uskoin siihen että sen kanssa yritetään jonka on valinnut. Niitä vuosia ei takaisin saa.

No ei tuo huono periaate sinänsä ole. Toki jos suhteessa on jotain aidosti suuria ongelmia, niin sitten ei välttämättä kannata roikkua sen valitun kanssa määränsä pitempään. Mutta itse ainakin olen joutunut tekemään kompromisseja parisuhteissa itseni kanssa ja kysymään itseltäni, että kuinka suuri miinus tämä todellisuudessa on, ja onko seuraavassa taas mahdollisesti joku muu asia vialla.

Vierailija
7/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Mulla taitaa olla sama vika. Niitä vuosia vaan kuluu tässä, aina vaan hullummaksi menee, mutta jotenkin kuitenkin haluaisin uskoa et tää homma toimisi vielä

Vierailija
8/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta en voi jättää, koska ei pärjää muuten. Olen tavallaan vastuussa hänestä... Loppuelämäni. Kysymys on rahasta. Hän on persaukinen, ei saa enää iän takia töitä, pieni eläke tiedossa vuosien päästä. Hänellä ei ole omaisuutta. Minä tavallaan jättäisin hänet sosiaalituille tyhjän päälle, jos jättäisin. Toisaalta olen katkera siitä, että olen yksin vastuussa kaikesta ja joudun koko ajan pihistämään omista menoistani, vaikka teen paljon töitä ja olen systemaattisesti hoitanut asiani niin, että voisin elää huoletonta elämää. 

No eihän tuosta tule mitään, ei sinulla ole mitään velvollisuutta pitää hänestä taloudellisesti huolta, jos se on ainoa syy pysyä yhdessä. Eläkkeellä mukaan lukien muut tuet pärjää kyllä, kunhan muuttaa edullisempaan asuntoon.

Vierailija
9/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena. Oli aika kamalia ne tyypit.

Vierailija
10/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Sama täällä. Ikävuodet 20-51. Ensin luulìn, että toinen muuttuu ajan kanssa. Sitten syntyivät lapset. Sitten kun lapset olivat muuttaneet kotoa, päätin, että minunkin on jo vihdoin aika alkaa elää omaa elämääni ja etsiä onnea siihen.

Vierailija
11/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Paitsi ettei meillä ollut kyse pelkästä persaukisuudesta, vaan että olin käytännössä holhoaja naiselle, joka ei oikein itse olisi pärjännyt arjen kanssa. Lopulta hän löysi töistään uuden holhoajan ja muutti tämän luokse. Minulla ei ollut rohkeutta jättää häntä pärjäämään yksin, mutta kärsin siitä vuosia ja uhrasin elämästäni parikymmentä parasta vuotta.

Vierailija
12/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja vielä 2 kertaa. En vaan osannut lähteä. Tyydyin ihan pas...kaan. Lopulta kyllä rohkaistuin, mutta ihan liian kauan siihen meni. 50 vuotiaana olin niin itsevarma, että kumppani oli täysin tyrmistynyt kun jätin hänet. En välittänyt vaikka olen yksin. Parisuhde ei ollut mikään paremmuuden mitta. 

Vierailija
13/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän. Hän ei varsinaisesti ole huono kumppani, mutta minulle vääränlainen. En vaan usko oikeanlaista löytyvänkään, joten tässä ollaan nyt vielä jonkun aikaa.

Vierailija
14/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, mitä hel...ttiä. Höpö höpö, et ole vastuussa mistään rahattomasta. Valtio hoitaa. Jos ei kykene hakemaan apua, niin voivoi.

Vierailija
15/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Sama täällä. Ikävuodet 20-51. Ensin luulìn, että toinen muuttuu ajan kanssa. Sitten syntyivät lapset. Sitten kun lapset olivat muuttaneet kotoa, päätin, että minunkin on jo vihdoin aika alkaa elää omaa elämääni ja etsiä onnea siihen.

Meitähän riittäisi täällä kerhon perustamiseen. Tuon olisin voinut kirjoittaa itsekin. Onneksi suhteesta jäi ihanat lapset, että sinänsä en osaa katuakaan. 

Vierailija
16/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmisillä on aina pakko olla joku. Pakko saada joku. Eikö itse pärjää vai mikä homma. Epätoivoista. 

Vierailija
17/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jokin miesten juttu tuo. Naiset eroavat ollakseen yksin eikä siksi, että jossain voisi olla parempi. Vastaavasti suhteessa pysytään, koska sitä vielä yritetään korjata tai koska lasten kanssa eroaminen on monella tapaa ikävää ja hankalaa. Siihenkään ei liity kolmannet osapuolet mitenkään.

Vierailija
18/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Tämä on varmasti yleisempää kuin tuo ettei saisi ketään muuta. Moni haaveilee elävänsä yksin, mutta kokee ettei voi jättää huonoa kumppania syystä X. 

Vierailija
19/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta et ole systemaattisesti hoitanut asioitasi niin, että voisit elää huoletonta elämää. Huomaatko yhden virheen?

Vierailija
20/41 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Meitähän riittäisi täällä kerhon perustamiseen. Tuon olisin voinut kirjoittaa itsekin. Onneksi suhteesta jäi ihanat lapset, että sinänsä en osaa katuakaan. 

Joo. Omituisten otusten kerho. Ja epäitsekkäiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä