Olipa kiva löytö Kokkikartanon eineslihapullat ei yhtään lisäainetta ja lihapitoisuus 87%
maistuukin kuin kotonatehdyt pullerot tämän jälkeen atrian ja hkn pallerot jää kyllä hyllyyn happanemaan
Kommentit (44)
Voitko poistaa tämän,
T: Herra Snellman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun itse tekemissä lihapullissa on lihan osuus 100%.
ei ole mahdollista
On toki mahdollista, mutta oksettavan makuista.
Miksi tunkea kermaa? Miksi maitotuotteilla pilata? Sen kerran kun syön lihaa, ois oiva, että raudan imeytymistä ei estetä maidolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietekään ole. 😂 Vaikka vääntäisit pelkästä jauhelihasta, niin rasvanosuus on vakio.
Vai onko sun lihapullat sisäfileestä veisteltyjä pyöryköitä, niissäkin on kudoksensa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihapullat saa olla mitään pihvistä leikattuja palleroita. Lihanpullat ovat arkiruokaa ja ne pitää olla "jatkettuja".
Kyllä, mutta laadukkailla raaka-aineilla, ei broilerilla, soijalla ja herneillä kuten halpapullat.
Kokkis on kyllä jees. Tomaatti-jauhelihakeitto on hyvä.
Broileri, soija ja herne ovat kaikki terveellisempiä kuin naudan- ja sianliha.
Vierailija kirjoitti:
Voitko poistaa tämän,
T: Herra Snellman
Kokkikartano käyttää Snellmanin lihaa.
Lihaksi nyt voidaan laskea melkein mitä vain ruhon osaa. Noissa kokkikartanon pullissakaan tuskin on edes 50% oikeata lihaa. Jos nyt lihaa yleensä syö, niin kannattaa ostaa kokolihaa palana ja jauhaa se itse jauhelihaksi. Silloin tietää varmasti mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat ne pysymään kasassa ja pehmeinä?
En ymmärrä näitä että miksi lihapullissa tai makkaroissa se lihapitoisuus pitää olla lähes 100 prosenttia että se olis "kunnollista". Jos haluatte lihaa niin syökää lihaa! Tuotteissa jotka sisältää lihaa niin tietysti on muutakin. Muutenhan se olisi pelkkää lihaa.
Onko ne pierupullia eli haisevat pierulta kun paketin avaa ja perse laulaa hoosiaannaa syömisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Lisäät mausteet,sipulin korppujauhon ja nesteen, niin ei voi olla lihapitoisuus 100%. Kukaan ei tee lihapullia niin, että pyörittää vain jauhelihan, ja paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne pierupullia eli haisevat pierulta kun paketin avaa ja perse laulaa hoosiaannaa syömisen jälkeen?
Se haju on suojakaasu, joka laitetaan pakkaukseen pakkausvaiheessa. Auttaa tuotteen säilyvyydessä. Jos tulee mahavaivoja syömisen jälkeen, niin silloin joku ruuan aineosa ei sovi sinulle. Esim laktoosi, tai viljaruotteet tai sitten sinulla voi olla örtyvän suolen oireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihajalosteet haisevat 'pierulta', se johtuu pakkauksessa käytettävästä suojakaasusta, joka ehkäisee ruoan pilaantumista eli mikrobien kasvua.
Meillä tykätään enemmän Kivikylän palvarin lihapullista mutta se on makuasia.
Niissä on ihan liikaa kovaa rasvaa. Älä syö niitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tykätään enemmän Kivikylän palvarin lihapullista mutta se on makuasia.
Joo, niitä minä menen nyt lämmittämään itselleni lounaaksi:) Lihapitoisuus 88% ja eikä sisällä soijaa, palmuöljyä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole mahdollista
Miksi ei?
Ensinnäkään ne eivät pysyisi kasassa ja toiseksi (vaikka pysyisivätkin kasassa) niin aina lihassa on vettäkin jäljellä joten 100 prosenttiin lihapitoisuudessa on mahdotonta päästä.
Kyllä ainakin mulla on pysynyt hyvin kasassa. En halua tunkea mitään turhaa korppujauhoa, munaa, kermaa tms. lihapulliini.
Kokkikartanolla oli silloin alussa ihan hyviä eineksiä mutta laatu on huonontunut selvästi. Esim.pinaattikeitto oli alussa paksua ja ihanaa, nyt samaa litkua kuin Saarioistenkin.
Kaalilaatikko ei maistu kaalilaatikolle vaain paprika-chilimössölle. Pekonipastassa ei ole pekonia edes nimeksi, mausta puhumattakaan. Etc.etc.
Hinta-laatusuhde eivät kohtaa Kokkikartanon eineksissä.
Kakkikortono