Tukiperheistä pulaa
Lopetimme kolmisen vuotta sitten tukiperheenä, kun lasten äiti yritti sanella meille miten meillä eletään. Ollaan hyvä perhe ja 3 lasta nuoria aikuisia jo.
Nyt kuulin taas tuttavalta ihan pienten lasten tukisuhteen loppuvan, kun heidän äiti vaatisi sinne tukiperheeseen lapsiaan ihan koko ajan. Mitä mahdottomuuksia nämä nykyajan äidit oikein on vaatimassa? Tietysti jos joku on oikein rikas, niin hän voi vaatia lapsilleen vaikka kuinka hoitoa jos maksaa siitä hyvin. Mutta yhteiskunta maksaa lystin ja nämä ei ole tyytyväisiä!
Kommentit (4)
Voisin alkaa tukiperheeksi jos saisin esim tonnin per lapsi kuukaudessa. Nykytuilla ei elä. Ja kyllä, olen hakenut töitä hyvin aktiivisesti.-työtön
Vierailija kirjoitti:
Voisin alkaa tukiperheeksi jos saisin esim tonnin per lapsi kuukaudessa. Nykytuilla ei elä. Ja kyllä, olen hakenut töitä hyvin aktiivisesti.-työtön
Paljonko niistä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niistä maksetaan.
Riippuu palveluntarjoajasta, mutta hyväntekeväisyyttä tukiperheenä toimiminen on. Palkkiota ja kulukorvausta saa muutamia kymppejä per päivä.
Hei,
Olette tehneet uskomattoman arvokasta työtä ja siitä kuuluu teille kiitos! Pitäisikö tukiperheistä informoida enemmän, että tämä jatkuisi? Tiedän sopimuksista jonkun verran, mutta en kaikkea. Olisiko joku info-ohjelma televisiossa (tai netissä) hyvä? Pitäisikö mainostaa, samalla kertoen selkeästi rajat? Ettei tapahtuisi tuollaista, että lapsia yritetään sitten työntää tukiperheeseen jatkuvasti?
Täällä on - aloituksista päätellen - suuri määrä työttömiä, tuilla eläviä, mielenterveysongelmista kärsiviä, yksinhuoltajia, että toivoisin heiltäkin kommentteja. Kiitos.