Langaton näppäimistöni syö paristoja, taas piti vaihtaa. Missä vika?
Kyseessä Microsoftin langaton näppis. Otin sen käyttöön muutama kuukausi sitten. Ekat paristot meni nopeasti, mutta ne oli valmistajan tarjoamat, näppiksen mukana tulleet, niin ajattelin että ehkä olivat heppoiset.
Ostin sitten Vartan Longlife paristoja, ne kului vielä nopeammin. Paristoja saa vaihtaa muutaman viikon välein. Näppis lakkaa toimimasta ja välkyttää punaista virtavaloa vaatien paristojen vaihtoa. Näppiksessä on on/off kytkin, jonka napsautan aina pois päältä, kun en käytä sitä. Valmistajan mukaan paristojen pitäisi kestää 9-18kk. Missä voi olla vika? Harmittaa todella paljon, koska se on muuten kätevä ja hyvä käyttää.
Kommentit (50)
Minulla on Applen langaton näppis ja tähän uuteen en ole vielä vaihtanut paristoja kertaakaan. Edelliseen vaihdoin koko sen käyttöajan aikana vain muutaman kerran.
Onko näppäimistö vihreän virran näppäimistö? Silloin pitää käyttää vain vihreitä paristoja.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso kone näppäimistön alla.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Onko näppäimistö vihreän virran näppäimistö? Silloin pitää käyttää vain vihreitä paristoja.
Mikä vihreä virta?
Vierailija kirjoitti:
Vika taitaa olla siinä että siitä puuttuu johto, joka syöttää virtaa siihen. OIKEASTI KUKA HÖLMÖ OSTAA LANGATTOMAN NÄPPÄIMISTÖN!!!?!
Minullakin on langaton kahvinkeitin ja langaton TV. Kokoaika saa vaihtaa pattereita !
Kannattaa ruveta käyttämään langatonta latausta. Ctrl+alt+del päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hanki pari sarjaa akkuja ja laturi niin pääset vähemmällä. Noissa perusparistoissa on se ongelma, että ne voivat olla pitkään hyllyssä ja niiden kapasiteetti laskee. Kerran kauppuaan kanssa testattiin sarja paristoja, puolet ei toimimut
Tarkoitat varmaan ladattavia paristoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis ensimmäinen kerta kun käytät näppäimistöä? Ehkä se kuuluu vain asiaan että se on patterisyöppö. Minulla on myös langaton hiiri joka syö pattereita älytöntä tahtia kun taas toisessa kestää pidempään.
Joo, mietin tätäkin, että jos vien sen takaisin ja vaihtavat uuteen ja siinä on sitten sama homma? Tuotearvosteluissa ei kellään muulla vaikuta olevan tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä palstan kaikki elektroniikkanörtit?
Odotit peräti muutaman minuutin aloituksesta, hätähousu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika taitaa olla siinä että siitä puuttuu johto, joka syöttää virtaa siihen. OIKEASTI KUKA HÖLMÖ OSTAA LANGATTOMAN NÄPPÄIMISTÖN!!!?!
Minullakin on langaton kahvinkeitin ja langaton TV. Kokoaika saa vaihtaa pattereita !
Langaton pyykinpesukone ja astianpesukone ne vasta kuluttaakin pattereita. Mutta onneksi sähkölasku pysyy pienenä.
Vika on siinä kun on langaton näppis, osta suosiolla langallinen -ei pattereita ja niiden jatkuvaa vaihtamista ja ostamista varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vika on siinä kun on langaton näppis, osta suosiolla langallinen -ei pattereita ja niiden jatkuvaa vaihtamista ja ostamista varastoon.
Langaton on paljon kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki pari sarjaa akkuja ja laturi niin pääset vähemmällä. Noissa perusparistoissa on se ongelma, että ne voivat olla pitkään hyllyssä ja niiden kapasiteetti laskee. Kerran kauppuaan kanssa testattiin sarja paristoja, puolet ei toimimut
Tarkoitat varmaan ladattavia paristoja?
Ne on oikeasti akkuja, paristoja ei voi ladata
Onko se vastaanotin kuinka kaukana siitä näppäimistöstä? Mulla on varmaa 10 vuotta vanha Microsoftin langaton näppäimistö ja en edes muista milloin olen viimeksi paristot vaihtanut, varmaan jotain pari vuotta aina kestää vaikka on jokapäiväisessä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustatko laivastolla?
Mitä tämä tarkoittaa ja mihin liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Applen langaton näppis ja tähän uuteen en ole vielä vaihtanut paristoja kertaakaan. Edelliseen vaihdoin koko sen käyttöajan aikana vain muutaman kerran.
Itsellänikin oli joskus langaton hiiri enkä tainnut koskaan vaihtaa siihen paristoja ja valmistajan paristot kesti vuosikausia.
Sen takia ihmetytti kovasti, kun paristojen vaihdon merkkivalo syttyi muutaman viikon jälkeen ja sitten taas ja taas. Kokeilin kanssa laittaa ne samat paristot uudelleen, josko se valo oli viallinen, mutta ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Onko se vastaanotin kuinka kaukana siitä näppäimistöstä? Mulla on varmaa 10 vuotta vanha Microsoftin langaton näppäimistö ja en edes muista milloin olen viimeksi paristot vaihtanut, varmaan jotain pari vuotta aina kestää vaikka on jokapäiväisessä käytössä.
Ihan vieressä, ehkä 15cm on väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vieressä, ehkä 15cm on väliä?
Kyllä sitten on jotain vikaa siinä näppäimistössä, palauta ja vaihda se.
Niinhän se toki on. Täytyy sitten ryhtyä etsimään kuittia ja kiltisti viedä se takaisin ja ryhtyä pohtimaan, mikä tuon tilalle. Aikaa ja vaivaa taas menee hukkaan. Ei kukaan halua reklamaatioita tehdä.
Siksi yritin kartoittaa ensin, voiko vika jossain muussa kuin laitteessa.