Mitä syödä vappuna? Inhoan nakkeja ja perunasalaattia
Kommentit (126)
Savulohi, salaatti: ananas, viinirypäle, kurkku, paprika, tomaatti, tikkuporkkana. Patongin pala oheen
Näin meillä :)
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttumassa takaisin vegaaniksi. Olin jo 30-V vegaani.
keksin näillä vinkeillä että teen kasvisherkkuja eli tapaksia munakoisosta, paprikasta ja kesäkurpitsasta. Teen itse falafeleja. Ehkä salaattia. Se kyllä yököttää. Minitomaatteja, kurkkukuutioita ja shalottisipulia. Ehkä pitaleipää. Tsatsikin teen itse. Ja hummuksen.
teinit saa grillata omaa kanaa ja syödä sitä kasvisten ja pitaleivän kanssa.Saatan tehdä muutamat veneperunat /bataatit.
olen saikulla niin minulla on huomenna koko päivä aikaa tehdä ruokia.
ap
Älä nyt huomenna niitä vielä tee, vappu on torstaina.
No minä ajattelin että huomenna illalla jo juhlittaisiin. Tietysti voisihan sen jättää torstaillekin.
ap
Meillä on tyypillinen sillilounas. Ensin kyllä aamulla mennään Ullanlinnanmäelle kuuntelemaan Ylioppilaskunnan laulajia ja sen jälkeen Ursulaan kuoharille.
Lounaalla tosiaan on sillikaviaaria, skagenia, graavia kirjolohta, perunoita, parsaa hollandaisen kanssa, mansikka - vesimelonisalaattia, leipää. Jälkkäriksi Väykän munkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä proteiinia haluaisit. Entä lisuke. Sienisalaattia? Ei ole pakko olla salaattia. Kurkkua.
Tämä on niin random. Jotain proteiinia ja KURKKUA.
Vain Suomessa. Muualla siitä kurkusta tehdään jotain, ainakin jos on juhla.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön mitä huvittaa, en ikinä syö perunasalaattia kerran maistoin en tykännyt. Nakkejakaan tuskin tarvitsen, mutta jospa söis tämänpäiväisestä lasagnea.
Oletko tietoinen, että perunasalaattia voi tehdä suunnilleen sadoilla resepteillä?
Kaikki kaupan perunasalaatit ovat kuraa. Itse tehty on hyvää.
Minä teen vappuaattona pizzaa, vapunpäivänä lasagnea, perjantaina fetapinaattipastaa, lauantaista en vielä tiedä. Niin ja huomenna päivällä syödään tämänpäiväistä tomaattikeittoa patongin kanssa. Lisäksi tietenkin munkkeja ja tippaleipiä.
Me syömme sitä, mitä kohtuuhintaan löydetään. Vappu tai ei, ihan sama. Ruokaa pöytään, tänään kanaa ja riisiä, samoin huomenna jämät vähän muunneltuna.
Vierailija kirjoitti:
Nachopelti, namskis.
Ihan paras! Vegenachopelti cuacamolella, pähkinöillä, pavuilla, linsseillä... vegenachopeltiä kyllä kokeilen
Juhlien ja pyhien ruoat ovat vain perinteitä, joista voi myös poiketa. 😂 Oman vapunkaan ei sis tarvitse mitenkään muistuttaa vappuperinteitä, ei ruoan tai muunkaan puolesta. Menu on siis täysin avoin.
Itse en esim. tykkää munkeista, enkä semmoisia tietenkään syö jonkun vappuperinteen pitämisen takia vappuna. Minulla on vappuherkkuna suklaakeksejä, fazupaloja ja jäätelöä.
En myöskään mitään nakkeja ja perunasalaattia syö vappuna, minä pidän niitä uuden vuoden perinneruokina, enkä vappuruokina. Vappuna haluan, että pääruoassakin on jo esimakua kesästä eli mm. grilliruokaa yms. on tarjolla, kuten noissa em. herkuissa on tarjolla keäsistä herkkua eli jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttumassa takaisin vegaaniksi. Olin jo 30-V vegaani.
keksin näillä vinkeillä että teen kasvisherkkuja eli tapaksia munakoisosta, paprikasta ja kesäkurpitsasta. Teen itse falafeleja. Ehkä salaattia. Se kyllä yököttää. Minitomaatteja, kurkkukuutioita ja shalottisipulia. Ehkä pitaleipää. Tsatsikin teen itse. Ja hummuksen.
teinit saa grillata omaa kanaa ja syödä sitä kasvisten ja pitaleivän kanssa.Saatan tehdä muutamat veneperunat /bataatit.
olen saikulla niin minulla on huomenna koko päivä aikaa tehdä ruokia.
ap
Vappuaatto - suomalaisten ensimmäinen sulien kelien kännijuhla - on kylläkin jo keskiviikkona. Ja vapunpäivä eli virallinen paraatipäivä, ja monen krapulapäivä, on torstaina.
Jos et vielä ole sattunut huomaamaan, niin Suomessa aatot ovat niitä varsinaisia juhlapäiviä; vappuaatto, juhannusaatto, jouluaatto, uuden vuoden aatto.
Minulla on maailman tylsin ja halvin vappuruoka: soijarouhebolognesea täysjyväspagetilla. En vietä vappua, joten ei tuo haittaa. En edes muistanut että huomenna on vappuaatto. Tein kyseistä ruokaa tänään ison satsin, joten täytyy nyt syödä se pois seuraavina päivinä. Olisi kyllä rahaa ostaa jotain hienompaakin, mutta miksi turhaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No minä ajattelin että huomenna illalla jo juhlittaisiin. Tietysti voisihan sen jättää torstaillekin.
ap
Huomenna on ihan tavallinen arkipäivä, vappu on 1.5.
Ajattelin, että grillataan tai savustetaan lohi. Lisäksi on tex-mex munakasrulla ja avokadomousse, jokin salaatti, ruissipsejä katkarapu- ja savuporotäytteellä. Donitseja ja sipsinmurinaa lapselle makeaksi, eiköhän näillä pärjätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Huomenna on ihan tavallinen arkipäivä, vappu on 1.5.
Niin on. Mutta vappuaattoiltana nimenomaan juhlitaan, juodaan, syödään, lakitetaan joku patsas jne. Vapunpäivänä sitten kärsitään juhlinnan seurauksia ja käydään katsomassa jotain marsseja ja kulkueita.
Minä syön mitä huvittaa, en ikinä syö perunasalaattia kerran maistoin en tykännyt. Nakkejakaan tuskin tarvitsen, mutta jospa söis tämänpäiväisestä lasagnea.