Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako ketään muuta käyttää merkkivaatteita?

Vierailija
29.04.2025 |

Tuli joskus nuorempana ostettua jotain paitoja joissa on joku pieni logo rinnassa, tyyliin Polo tai Ralph Lauren. Nykyisin en enää kehtaa käyttää niitä koska assosioin ne niin vahvasti sellaisiin rikkaita larppaaviin pyrkyreihin. En viitsisi poiskaan heittää kun olivat aikoinaan aika arvokkaita, mutta nyt ne vaan pölyttyvät kaapissa. Mitään kirpparipöytää en jaksa alkaa säätämään. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita larppaava pyrkyri? Hmm... kai sekin on parannus pitkäaikaistyöttömän mt-ongelmaisen statukseen. Tosin en tiedä onko esimerkiksi Everlast tai vaikkapa OceanPacific koskaan olleetkaan mitään pyrkyrien merkkejä.

Vierailija
2/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen muistan että lapsena äiti osteli minulle ehkä kalliitakin vaatteita jotka eivät kuitenkaan olleet mitään tunnettua ja hyväksyttyä suurta merkkiä, vaan yleensä Sokoksen omia merkkejä tai yksinoikeuksia, joilla saattoi olla kovemmat hinnat kuin tunnetuilla merkkituotteilla, mutta kukaan ei arvostanut.  

Itse olin sitten jonkun verran merkkien perään ja ostelin jossain vaiheessa Adidasta ja Levista (juu, tiedän etteivät ole mitään kalliita merkkituotteita, varsinaisesti).

Mutta tällä hetkellä olen palannut lapsuuteen ja välttelen tunnettuja merkkituotteita ja kallita design tuotteita, mutta en kyllä osta helposti ihan halpiksiakaan, vaan käytettynä vaatteita jotka tuntuvat jotenkin kivoilta.

Nuotena ihmiset tuijottelivat toistensa vaatteita ja esineitä ja kiinnittivät huomiota merkkeihin, mutta tällä hetkellä ne ajat ovat ohi ja nolottaisi pitää päällä jotain merkkituotetta.

J. Karjalainen jossain lehtijutussa kertoi irrottavansa merkkituotteista aina laput pois kun ei halunnut itseään yhdistettävän siihen tuotemerkkiin (mainosmies kun on alkujaan), mutta itse ostelen tällä hetkellä ruotsalaisia merkkejä jotka eivät täällä ole niin tunnettuja.

Rikkaat siis eivät halua tulevansa yhdistetyksi johonkin statusmerkkiin, heidän ei tarvitse kulkea Guggin paita päällä jossa lukee Guggi, kuten räppäreiden, mutta itse en ajattele larppaavani mitään isorikkaita, on vain mukava tunne kun on olevinaan laadukas vaate (käytetty) päällä, josta kukaan ei välttämättä tiedä valmistajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en käytä merkkivaatteita. Tosin ainoot merkit mitä löytyy on Reino ja Aino neule ja Vivienne Westwood silmälasit. Mulla on sääntö etten 100:sta enempää käytä, paitsi laseihin.

Vierailija
4/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat siis eivät halua tulevansa yhdistetyksi johonkin statusmerkkiin, heidän ei tarvitse kulkea Guggin paita päällä jossa lukee Guggi, kuten räppäreiden, mutta itse en ajattele larppaavani mitään isorikkaita, on vain mukava tunne kun on olevinaan laadukas vaate (käytetty) päällä, josta kukaan ei välttämättä tiedä valmistajasta.

Epäilenpä ettei varsinkaan räppärit kulje paidassa, jossa lukee GUGGI.

Vierailija
5/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näkyvät logot on kauttaaltaan aika noloja, ei ihmekään että oikeasti hyväosaiset eivät sellaisia vaatteita käytäkään. Kaikkein noloimpia ovat toki sellaiset joissa se logo on kirjoitettu mahdollisimman isolla että kaikki näkevät. Myötähäpeä iskee kyllä niistä. 

Vierailija
6/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näkyvät logot on kauttaaltaan aika noloja, ei ihmekään että oikeasti hyväosaiset eivät sellaisia vaatteita käytäkään. Kaikkein noloimpia ovat toki sellaiset joissa se logo on kirjoitettu mahdollisimman isolla että kaikki näkevät. Myötähäpeä iskee kyllä niistä. 

Myötähäpeän astetta nostaa mukavasti, jos on juuri lukenut talousuutisista merkin olevan talousvaikeuksissa tai peräti konkurssissa.

Vierailija
7/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää et merkki/logo näkyy, ainakaan selvästi. Ihan pienellä jossain ei niin haittaa. En tykkää ylipäänsä mistään teksteistä ja kuvista vaatteissa. Oma teinikään ei tykkää, ei halua mitään vaatteita missä isolla Puma, Adidas tms. ja jostain luinkin et tuo on yleistäkin teinien keskuudessa. 

Vierailija
8/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen se suomalaisten Hugo Boss -nolous, kun uutistenlukijallakin oli pikkutakki päällä jossa hihassa luki Hugo Boss, ja kuulemma jotkut ompelivat ne Hugon merkit tiukemmin kiinnin vaatteisiin, vaikka olivat tarkoitettu vain kaupan esittelyä varten, ja poistettavaksi ennen käyttöä.  Oli aika pitkään normaalia että hihassa luki Hugo Boss isolla, kunnes joku asiantuntija huomautti asiasta, niin katosivat.

Vierailija
9/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei siinä mitään. Hävetkää vaan kaikessa rauhassa, ei tunnu missään.

Vierailija
10/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole merkkiä näkyvillä, niin on olemassa merkittävä mahdollisuus, että kyseinen vaate on Temusta, Sheinista tai Alista. Hyvällä säkällä H&M, mutta en alkaisi muskeleita paukuttelemaan H&M -asiakkuudenkaan perusteella.

Vierailija
11/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nolottaisi käyttää kallista ja rumaa (Louis Vuitton) merkkilaukkua. Vaatteissa se ei ole useinkaan niin itsestään selvää.

Vierailija
12/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logot ovat enimmäkseen niin diskreetisti sijoiteltuja ettei niitä näe ellei tutki kledjujen sisuksia.

Vierailija
13/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten nolottaisi käyttää kallista ja rumaa (Louis Vuitton) merkkilaukkua. Vaatteissa se ei ole useinkaan niin itsestään selvää.

Mulla on Bugattin laukku.

Vierailija
14/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta isot logot (varsinkin omalla rahalla ostetut ja "hienot" sellaiset) ovat aika noloja.

Toisaalta käytän ilomielin jotain ilmaiseksi saatua pringleslätsää mökillä tai puutarhahommissa. 

Vierailija
15/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni nolottaa käyttää HellyHansenin takkia. Onneksi se on vaan ohut takki ja jo muutaman vuoden vanha. Toivon, että hajoaa ennen syksyä niin voin heittää tuon pois. Näille säille tuo takki on ihan liian ohut. 

Vierailija
16/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on kaapissa pölyttymässä vanha Louis Vuittonin laukku ja Burberry-huivi + muutama muu tämmöinen kallis tosi tunnistettava tuote.

Odotan, että jos vaikka niistä tulisi taas 10v päästä muodikkaita, nyt ovat jotenkin tosi noloja.

Vierailija
17/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on merkkivaate? Lähtökohtaisesti kaikissa vaatteissa on joku merkki

Vierailija
18/18 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun joskus teininä vanhemmat oli ostaneet mulle sellasen toppatakin jossa oli jättimäinen koko selän kokonen Adidaksen logo vaikka olin moneen kertaan sanonut etten kaipaa mitään merkkivaatteita ja sitten kun en suostunut käyttämään sitä niin olin kuulemma hemmoteltu kakara kun ihan Adidasta olivat ostaneet eikä kelvannut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan