Paljonko maksaisit vuokraa, jos kuukausittaiset tulosi olisivat tätä luokkaa?
Palkka osa-aikatyöstä sekä soviteltu työttömyystuki ovat yhteensä 1350 euroa. Vuokra-asunnon pitäisi löytyä Tampereelta. Näköjään hyväkuntoiset yksiöt ovat kuitenkin lähes seitsemääsataa euroa! Maksaisitko?
Kommentit (49)
En ehkä 700 euroa. Kipuraja olisi 500-550 euroa noilla tuloilla.
No pakkohan se olisi maksaa, jos ei halvemmalla saa.
Et sano onko brutto vai netto. Tuolla tulolla vuokra voi olla noin 400e. Ei tietenkään mitään 700e makseta, ei vaikka saisi asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tulot 1500€ ja maksan vuokraa 950€/kk
Mitä järkeä?
Kaipa siihen vähän asumistukeakin saa?
Vierailija kirjoitti:
Et sano onko brutto vai netto. Tuolla tulolla vuokra voi olla noin 400e. Ei tietenkään mitään 700e makseta, ei vaikka saisi asumistukea.
Luuletko, että 400 euroa maksavia asuntoja löytyy? Jopa 600 euroa yksiöstä Tampereella on HARVINAISTA.
Saisit tuohon asumistukea, joten kyllä n 700e asunnon voi ottaa noilla tuloilla.
Löysin 10 asuntoa Tampereelta alle 400€/kk. Sen kuntoisessa kämpässä on asuttava, mihin on varaa.. valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että 400 euroa maksavia asuntoja löytyy? Jopa 600 euroa yksiöstä Tampereella on HARVINAISTA.
Ei tietenkään löydy. Jos meillä olisi joku kohtuu tässä yhteiskunnassa niin löytyisi. Ei meillä pitäisi olla työssä käyviä köyhiä. Jos ei palkat jousta ylöspäin niin sitten asuminen alaspäin.
Noilla tuloilla pitää luopua haaveista et saisi hyväkuntoisen yksiön. Noilla tuloilla maksaisin max 350e vuokraa ja veden pitäs sisältyä siihen.
Vantaalla 60 neliön kaksio n. tonnin, tulot n. 1500 brutto, saan asumistuen, jotta saan vuokran maksettua 2 alle kouluikäistä lasta.
En ole ihan varma, että saanko asumistukea. Olen naimisissa, eikä eroa ole vireillä, mutta muuttaisin pois yhteisestä asunnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä?
Toimeentulotuessa rajana 600 euroa, joten satanen pitäisi maksaa toimeentulotuesta itse. Saisi olla todella hyvä asunto, että maksaisin. Käytännössä riippuisi millä hinnalla naapurikunnista ja millaisella sijainnilla. Paha asua ilman autoa jossain Kangasalan tai Ylöjärven perukoilla.
Tampereella on ihan liian kalliit vuokrat nykyään vanhoissakin asunnoissa. Tuntuu hölmöltä muuttaa lähikuntaan vaikka työ on Tampereella.