Paljonko maksaisit vuokraa, jos kuukausittaiset tulosi olisivat tätä luokkaa?
Palkka osa-aikatyöstä sekä soviteltu työttömyystuki ovat yhteensä 1350 euroa. Vuokra-asunnon pitäisi löytyä Tampereelta. Näköjään hyväkuntoiset yksiöt ovat kuitenkin lähes seitsemääsataa euroa! Maksaisitko?
Kommentit (49)
Maksan nyt 23% nettotuloistani. Mielestäni kohtuullinen summa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin 10 asuntoa Tampereelta alle 400€/kk. Sen kuntoisessa kämpässä on asuttava, mihin on varaa.. valitettavasti.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma, että saanko asumistukea. Olen naimisissa, eikä eroa ole vireillä, mutta muuttaisin pois yhteisestä asunnosta.
Ap
Miksi?
Katsoin juuri ne mainitut alle 400 euroa maksavat asunnot. Kaikki olivat ilmeisesti soluja, joka on valitettavasti poissuljettu asumismuoto itselleni. En ole siis nuori enää, vaikka yksiöön muutankin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tulot 1500€ ja maksan vuokraa 950€/kk
Mitä järkeä?
Haluan asua Helsingin keskustassa enkä missään metsässä
Puoliso maksoi 250
Poikansa 18v maksoi 250
Mää maksoin 200-100-150-0 vaihtelevasti
Asumistuki oli 250
Mieluummin maksan asunnosta kuinjostain muusta. Mikään ei vie elämänhalua niin kuin joku rämäkoppi betoniviidakossa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin 10 asuntoa Tampereelta alle 400€/kk. Sen kuntoisessa kämpässä on asuttava, mihin on varaa.. valitettavasti.
Ei varmasti ole asuntoja, vaan huoneita kimppakämpissä. Hakijoina niihin on kymmeniä opiskelijoita, ja jos asukkaat saavat vaikuttaa valintaan, ei tylsä työssä käyvä aikuinen huonetta saa.
Kiitos kaikille näkemyksistänne! Olen samaa mieltä siitä, että asunto vaikuttaa kyllä mielialaan.
Ap
Hervannassa on ennen ollut Tampereebn halvimmat vuokrat. Sieltä on myös saanut paremmin ja nopeammin asuntoja. Siellä yksiöstä joutuu pulittamaan noin 700 euroa tai enemmän.
Asuin aikoinaan Hervannassa yksiössä, jossa ei ollut parveketta. Kesällä ilta-aurinko lämmitti asunnon pätsiksi ja talvella paleli, mutta ulkoilumaastot oli loistavat.
Muutama vuosi sitten asuin Kalevassa kolmiossa joka maksoi vähän päälle 700. Kalliiksi on mennyt.
Tulot 2800e/kk vuokra 450e/kk vanhanaikaisesta (ei hyvällä tavalla) rivarikaksiosta maaseudulla. Saa hyvin säästettyä omaa kämppää varten. Että kyllä näiden maaseutukylien lähettyviltäkin töitä löytyy. Oma auto tietysti pakko olla kun ei julkista liikennettä, mutta itellä vanha (osto hetkellä) 2000e maksanu pieni kulutuksinen pikku kottero. Oishan täällä hienojakin vuokrakämppiä mutta itse en näe järkeä siinä että maksan isoja summia vuokranantajalle siitä että kämppä on hieno ja hyväkuntoinen. Mieluummiin säästän rahaa ja asun murjussa siihen asti että saan oman ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Tulot 2800e/kk vuokra 450e/kk vanhanaikaisesta (ei hyvällä tavalla) rivarikaksiosta maaseudulla. Saa hyvin säästettyä omaa kämppää varten. Että kyllä näiden maaseutukylien lähettyviltäkin töitä löytyy. Oma auto tietysti pakko olla kun ei julkista liikennettä, mutta itellä vanha (osto hetkellä) 2000e maksanu pieni kulutuksinen pikku kottero. Oishan täällä hienojakin vuokrakämppiä mutta itse en näe järkeä siinä että maksan isoja summia vuokranantajalle siitä että kämppä on hieno ja hyväkuntoinen. Mieluummiin säästän rahaa ja asun murjussa siihen asti että saan oman ostettua.
Niin töitä löytyi sulle. Ei kovin monelle muulle. Ja ap:lla on työ, näinä aikoina hulluutta olisi lopettaa työ jos on sellaisen sattunut saamaan.
Eikös se hallitus luvannut, että vuokrat tulee alaspäin kun asumistukia leikataan. Nyt vaan odotellaan kuka alentaa vuokraa ekana!
Minä jouduin äskettäin työttömäksi, vaihdoin kaksion yksiöön 720 e. Aika karmivaa on elämä yhtäkkiä. Olen joskus vuosia sitten ollut työtön ennenkin, mutta silloin pystyi keskittymään työnhakuun, kun nyt menee yöunetkin stressatessa pysyykö ensi kuussa hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
No katso itse: vuokraovi.com.. sinne vaan sit paikkakunta Tampere ja max hinta 400€. Kymmenen osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
No katso itse: vuokraovi.com.. sinne vaan sit paikkakunta Tampere ja max hinta 400€. Kymmenen osumaa.
Niin ei edelleenkään olleet asuntoja. Ja 10 kpl on aika säälittävä määrä muuttovoittokaupungissa, jossa asunnosta saa tosissaan kilpailla.
700 on on kyllä liikaa yksiöstä.