Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada maidontuotanto pysymään yllä äidin ollessa vatsataudissa??

17.03.2007 |

Hei!

Olen neljättä päivää mahataudin kourissa ja 6kk:n ikäinen täysimetyksellä oleva vauva tuntuu roikkuvan rinnassa. Huomaan, että rinnat eivät enää täyty kuten yleensä, mutta ihmekös tuo, kun taidan kärsiä nestehukasta. (olen toki yrittänyt juoda nesteitä pieniä määriä puolentunnin välein) Nyt onneksi näyttäisi nesteet alkaa pysymään sisällä, mutta kysyisin silti vinkkejä, millä maidontuotannon saisi pysymään ennallaan. Kiinteät eivät meidän poitsulle oikein maistu, joten ei kai luulisi nälissäänkään olevan. Kamala tämmöinen monen päivän mahatauti, mutta toivottavasti nyt ollaan jo voiton puolella ja onneksi pikkuinen on säästynyt taudilta!

Terv. Hibiskus ja tissitakiainen

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli imettämällä ja imettämällä. Me sairastettiin molemmat rotavirus esikoisen kanssa esikoisen ollessa 9kk ja kiinteiden menekki oli minimaalista, eikä nekään tietysti menneet kun oli sairaana. Itse en ole koskaan sairastanut niin pahaa vatsatautia(ainakaan niin isona että muistaisin)kun tuli molemmista päistä ja sammuin välillä vessan lattialle(onneksi isi sairastui vasta kun me aloimme toipua). Imetin jatkuvasti ja vauva pysyikin onneksi aika hyvällä tolalla vaikka epäilin että tuleekohan sitä maitoa juurikaan. Aina sieltä tisusta jotain tulee. Kun muistat tosiaan juoda paljon niin tilanne korjautuu aika pian. Syödä kannattaa myös jos jotain alas saat. Pikaista paranemista!

Vierailija
2/3 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noro-virus.Tyttö 6 kk oksensi vain muutaman kerran ja poti pari päivää huonoa ruokahalua. Itse olin neljä päivää tosi huonossa kunnossa. Maito ehtyi lähes kokonaan, kun oli niin kova nestehukka. Mutta imetin ja imetin..pelkäsin ,että maito loppuu ,mutta noin kolme päivää sen jälkeen ,kun itse aloin kuntoutua alkoi maitoa taas herua kunnolla .Sen jälkeen sitä onkin tullut entistä paremmin. Periaatteessa minulle teki hyvää tuollainen pieni katko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vatsataudin kun tyttö oli 2kk, ja tuntui, että maidontuotanto loppuu. se palautui kuitenkin, kun tauti meni ohi ja sain ruokaa ja juomaa alas. eli älä huoli

mutta annan suosiolla vähän korviketta, jos vauva huolii ja ei muuten ole esteitä. näin saat vähän kerättyä voimia.

ja paras vinkki kuivuneille äideille; ostakaa urheilujuomaa (esim gatorade). se elvyttää, koska imeytyy hyvin ja tasapainottaa. sillä sain itseni jaloilleen, ihana tunne, kun oikein tuintui kun vahvistui ja ravintoa imeytyi!

a.