En ymmärrä tätä jäkättämistä minitaloista tai minitontilla olevista "omakotitaloista"
Eikö se nyt kuitenkin ole jokaisen oma valinta haluaako sellaisessa asua? Olen ymmärtänyt ettei sellaiseen kukaan pakota.
Jos haluaa tilaa, voi ostaa vaikka Sysmästä halvan omakotitalon 10 hehtaarin tontilla.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopisi sellainen donitsin muotoinen talo. Asunnon keskellä voisi olla ulkotila, mutta sinne ei tarvitse nähdä kadulta tai tieltä. Japanilaisissa taloissa ole nähnyt tälläisiä sisäpuutarhoita. Tulee valoa, muttei tarvitse olla mitenkään esillä.
Atrium... olisi kyllä aika kiva.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopisi sellainen donitsin muotoinen talo. Asunnon keskellä voisi olla ulkotila, mutta sinne ei tarvitse nähdä kadulta tai tieltä. Japanilaisissa taloissa ole nähnyt tälläisiä sisäpuutarhoita. Tulee valoa, muttei tarvitse olla mitenkään esillä.
Voisi olla talvella aikamoinen lumisuppilo, jos ei kuitenkaan isosta tontista/talosta ole kyse, jolloin sisäpihakin jäisi pieneksi. Muuten kiva idea.
Minitaloja on aina ollut, ennen se oli vaan nimeltään mummonmökki.
Mun lapsuudessa niitä oli meidän kylällä useampikin.
Eli ihan on normaalia suomalaista rakentamisen perinnettä pienet talot, turha niitä on dissata.
en minäkään ymmärrä. Hyvin voisin ostaa sellaisen n 90 neliön erillistalon pienellä tontilla taloyhtiömuotoisesta setistä.
Nyt asun rivarissa jossa on todella suojaisa piha. Palvelut lähellä, huolettomuutta kun asunnon voi jättää ja muuttaa viikoiksi mökille tai mennä matkoille. Mutta, seinän takana on silti naapuri. Erillistalossa ei olisi. Meillä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa hoitaa pihaa tai kiinteistöä, siksi kiinnostaisi em asumismuoto.