Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjassa melko kovat mansikat osataan pakata hienosti pystyyn puurasiaan - Suomessa ne heitetään kaukaloon ja äyskäröidäån sieltä johonkin

Vierailija
29.04.2025 |

Suomalaiset eivät arvosta edusta mansikoita niin että osaisivat käsitellä sitä herkkää marjaa oikein. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ja jossain päin Suomea kai vielä laitetaan mansikkaa siitä lavalta MUOVIPUSSIIN. 

Vierailija
2/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja jossain päin Suomea kai vielä laitetaan mansikkaa siitä lavalta MUOVIPUSSIIN. 

Ei ehkä enää mutta muutama v sitten kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sekoilet?

Vierailija
4/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsajanssa osataan myös nauttia, kusella kyllästettyjen marjojen ja tuoretuotteiden tarjoilua.

Vierailija
5/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsajanssa osataan kurkkujen, tomaattien, oliivien ja appelsiinien viljely

Vierailija
6/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät ole valmiita maksamaan siitä että herkät mansikat asetellaan pystyyn. Eikä meillä ole siihen työhön afrikkalaisia pakolaisia...

Kerää ite mansikkas ja asettele ne miten haluat.

Vierailija
7/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onkohan ne poiminut joku espanjalainen? Toisin kuin täällä joku aasiasta tuotu halpatyöläinen, joka pakotettu vuokraamaan homeinen mökki työnantajalta ja syömään lohenpäitä. 

Vierailija
8/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epsajanssa osataan kurkkujen, tomaattien, oliivien ja appelsiinien viljely

Jep, siitä on ihan dokkareitakin. Työoloista niissä paahtavissa oloissa

Vierailija
9/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onkohan ne poiminut joku espanjalainen? Toisin kuin täällä joku aasiasta tuotu halpatyöläinen, joka pakotettu vuokraamaan homeinen mökki työnantajalta ja syömään lohenpäitä. 

Ei, Espanjassa mansikat poimii laiton afrikasta tullut siirtolainen.

Vierailija
10/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa osataan tehdä tai teettää nuo hommat euron tuntipalkalla ilman sivukuluja, siinä missä siitä täällä pitää maksaa toista kymppiä tunti ja siihen vielä 30 % sivukuluja päälle. 

Vierailija
11/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

espanjassa riittää halpatyövoimaa

Vierailija
12/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa osataan tehdä tai teettää nuo hommat euron tuntipalkalla ilman sivukuluja, siinä missä siitä täällä pitää maksaa toista kymppiä tunti ja siihen vielä 30 % sivukuluja päälle. 

jeps, käytännössä kaikki täällä myytävät välimeren hedelmätkin on laittomien siirtolaisten poimimia

Vierailija
13/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, Espanjassa mansikat poimii laiton afrikasta tullut siirtolainen.

Eikä se saa edes niitä lohenpäitä, vaav kaivelee katuojasta jos sattuisi löytymään jotain syötävää. Mökkiäkään ei ole vaan kuormalavoista ja vanhoista pakkauskääreistä kyhätty hökkeli. Juokseva vesi on jos 16 tunnin työpäivän jälkeen jaksaa itse juosta.

Vierailija
14/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa myös osataan kiduttaa metsästyskoiria.😡😢

Vierailija
15/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä mansikanpoimijana olen aina kammonnut tapaa, jolla myyjät tiskeillä käsittelevät mansikoita. Niitä pyöritellään tiskillä ees taas kauhalla, sieltä runnotaan mitta-astiaan ja siitä pahimmillaan muovipussiin. Ostan vain 5 kilon laatikoita, niissä olevia mansikoita on käsitelty mahdollisimman vähän.

Vierailija
16/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan nyt toi LOHENPÄÄ.  Thait myy täällä meille thairuokia ja äyriäisiä eikö niin . SINÄ MAKSAT NE. Nämä on jo saanut ilmaiset lennot muistakaa vähentää palkoista nämä lentoliput heidän palkoista.  Nämä ei sinun lentoja maksa pidä mielessä . Miljoonat thait on oikeasti Kiinasta ja Laosista. Thait myy sulle thaikastikkeita kaupan hyllyllä mitkä sisältää KALALIENTÄ.  MISTÄ LUULET ETTÄ KALALIEMET VALMISTETAAN. He myyvät myös muuten simpukoita kun et itse älyä. Kaikissa kodeissa Suomessa , missä kalastetaan,  keitetään kalaliemi kalojen päistä mutta myös Thaimaassa. Metsissä marjastamassa ollaan keräämässä marjoja myyntiin joten siellä ei OLE MITÄÄN HELVETIN HUVILOITA !!!  Kannattaa ihan itse kokeilla kerran elämässä mennä korpeen eikä talojen pihoille marjastamaan. Tilapäiset majoitus asuntoautot on retkeilyä varten myös suomalaisille eikö niin. Aivan samoin näille. Nämä vaan saa asua missä ilmaiseksi mutta nyt kun tämä tuli esiin noin voivat vähentää asumiskulut palkasta ja ruuan. Niin suomalaiset joutuu maksamaan sen asuntovaunun kuin kulut vakuutukset kuin leirintä alueen maksut joten otetaan myös heiltä maksut tietysti. Et sinäkään ilmaiseksi asu majoitu Thaimaassa. Et saa mitään ilmaiseksi siellä. Etkä täällä sillä thait hinnoittelee kaiken tarkkaan. Ja niitä marjoja myös myyvät omaan piikkiin. Ne myy sun porkkanat kyllä äkkiä keittää öljyssä ja sä maksat 12€ annos. 

Vierailija
17/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut että kuuluua asiaan että mansikat on survottu melkein mehuksi ja on töhryistä puuhaa irroitella itse kantalehti mansikasta että saa syötyä - aina ei edes kaikista jaksa vaan syö kantalehtineen, kyllä se siitä.   Olikin yllätys tietää että Espanjassa mansikoita käsitellään kuin käsikranaatteja, asetellaan varovasti survomatta kauniisti paikalleen myyntirasiaan.

Vierailija
18/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan nyt toi LOHENPÄÄ.  Thait myy täällä meille thairuokia ja äyriäisiä eikö niin . SINÄ MAKSAT NE. Nämä on jo saanut ilmaiset lennot muistakaa vähentää palkoista nämä lentoliput heidän palkoista.  Nämä ei sinun lentoja maksa pidä mielessä . Miljoonat thait on oikeasti Kiinasta ja Laosista. Thait myy sulle thaikastikkeita kaupan hyllyllä mitkä sisältää KALALIENTÄ.  MISTÄ LUULET ETTÄ KALALIEMET VALMISTETAAN. He myyvät myös muuten simpukoita kun et itse älyä. Kaikissa kodeissa Suomessa , missä kalastetaan,  keitetään kalaliemi kalojen päistä mutta myös Thaimaassa. Metsissä marjastamassa ollaan keräämässä marjoja myyntiin joten siellä ei OLE MITÄÄN HELVETIN HUVILOITA !!!  Kannattaa ihan itse kokeilla kerran elämässä mennä korpeen eikä talojen pihoille marjastamaan. Tilapäiset majoitus asuntoautot on retkeilyä varten myös suomalaisille eikö niin. Aivan samoin näille. Nämä vaan saa asua missä ilmaise

Ootsä muistanut lääkkees vai onko sulla edes reseptiä niihin...

Vierailija
19/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luullut että kuuluua asiaan että mansikat on survottu melkein mehuksi ja on töhryistä puuhaa irroitella itse kantalehti mansikasta että saa syötyä - aina ei edes kaikista jaksa vaan syö kantalehtineen, kyllä se siitä.   Olikin yllätys tietää että Espanjassa mansikoita käsitellään kuin käsikranaatteja, asetellaan varovasti survomatta kauniisti paikalleen myyntirasiaan.

Paljon riippuu siitä miten ne mansikat poimitaan ja onko seassa jo vähän vanhoja. 

Vierailija
20/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😁😂😁😂😁😂😁😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi