Asensin Windows 11:n
ja heti pääsi remontoimaan kun kumulatiivinen päivitys KB5055523 ei asennu vaan päättyy kesken asennusvirheeseen 0x800f0991. On tämä vain paras käyttöjärjestelmä.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linux ei ole vaihtoehto, koska...?
Koska AP tarvitsee Windowsia eikä Linuxia..?
Tuskin tarvii. Käyttö on kuitenkin samaa kuin 90-vuotiailla mummoilla joten Linux hoitaa sen homman ja paljon paremmin.
Juuri vastasin aiemmin että koneella myös pelataan eikä pelit toimi Linuxissa hyvin.
Kasva aikuiseksi ja mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linux ei ole vaihtoehto, koska...?
Koska AP tarvitsee Windowsia eikä Linuxia..?
Tuskin tarvii. Käyttö on kuitenkin samaa kuin 90-vuotiailla mummoilla joten Linux hoitaa sen homman ja paljon paremmin.
Juuri vastasin aiemmin että koneella myös pelataan eikä pelit toimi Linuxissa hyvin.
Kasva aikuiseksi ja mene töihin.
Niin, eihän Linuxissa mitään pelatakaan tarvi, mitään ei siellä tarvi mikä ei toimi.
No eipä se päivitys asennu sitten vaikka miten päin yrittää, olkoon paska.
Vierailija kirjoitti:
Linuxin tai Muskin nimeen vannovilla on se sama ajattelutapa.
Ajatella jos kallis kone ei lähtisi käyntiin ilman kaikkia hankalasti muistettavia komentorivikehotteita, että Tesla liikkuu metriäkään, jos et muista millä komennolle sen Teslan kill switchin saikaan pois...
Nörttejä tarvitaan siksi, että se skriptinpätkä osaa tehdä vaikkapa tästä tekstistä 0 ja 1 -ketjun sijaan ymmärrettävää tekstiä, ei siksi, että sun pitäisi vaihtaa koko kone sen takia, kun Vauvaa ei pääse lukemaan.
Win11 pakkotuputus tai täysin toimivien koneiden poisheittokehotus softan takia on ihan sitä samaa.
-winner-
Eikö tuo Linux lähde ihan napista käyntiin? Ihan samassa kusessahan sitä on Windowsin tai mäkin kanssakin, jos kone ei käynnisty.
Nyt lapset pelaamaan sitä Super Marioa, täällä aikuiset ovat jo asentaneet W. 11. No props. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli hieman yllätyksenä, että se viimeinenkin tekstinkäsittelyohjelma Wordpad poistui. Vasta kun tein päivityksen törmäsin tietoon, kuinka sen Wordpadin olisi voinut kopioida käyttöönsä.
Kun tarkemmin katsoin, niin meni moni muukin ohjelma. Nykyään tietokone toimii nettiselaimena, sillä lukemani perusteella ymmärsin kaikkien ohjelmien muuttuneen kuukausimaksullisiksi, joihin minulla ei löydy ylimääräistä rahaa.
Libre Office ajaa saman asian kuin MS Office.
En nyt ihan noin sanoisi koska jos käynnistät MS Officella tehdyn dokumentin, tietyt ominaisuudet voi helposti mennä rikki. Libreoffice on hyvä vaan jos tekee jonkun yksinkertaisen tekstin, muussa tapauksessa se voi rikkoa koko tiedoston. Ei silti tarkoita että libreoffice olisi huono, vaan ollaan nyt ihan rehellis
En oikein ymmärrä miten moninutkainen teksti olisi hakusessa jos sitä ei voi LibreOficella tehdä. Parempi pysyä erossa sellaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli hieman yllätyksenä, että se viimeinenkin tekstinkäsittelyohjelma Wordpad poistui. Vasta kun tein päivityksen törmäsin tietoon, kuinka sen Wordpadin olisi voinut kopioida käyttöönsä.
Kun tarkemmin katsoin, niin meni moni muukin ohjelma. Nykyään tietokone toimii nettiselaimena, sillä lukemani perusteella ymmärsin kaikkien ohjelmien muuttuneen kuukausimaksullisiksi, joihin minulla ei löydy ylimääräistä rahaa.
Libre Office ajaa saman asian kuin MS Office.
En nyt ihan noin sanoisi koska jos käynnistät MS Officella tehdyn dokumentin, tietyt ominaisuudet voi helposti mennä rikki. Libreoffice on hyvä vaan jos tekee jonkun yksinkertaisen tekstin, muussa tapauksessa se voi rikkoa koko tiedoston. Ei silti tarkoita että li
Jos pitää jakaa tiedostoja microsoft officen käyttäjien kanssa, voi tulla yllätyksiä jo taulukoista. FreeOfficella on kuulemma parempi yhteensopivuus docx, xlsx ym formaattien kanssa.
Jos joku sattuu tappelemaan saman ongelman kanssa niin itsellä ratkesi viimein kun klikkasin windows 11:n ISO-tiedoston auki ja sieltä ajoin setupin ja siinä se taas lataili jotain päivityksiä ja sitten ajoin korjausasennuksen tiedostot säilyttäen. Asennuksen jälkeen se veivasi taas windows updatessa samoja päivityksiä aikansa mutta lopulta meni läpi ja päivitykset on ajan tasalla. Eihän siinä mennytkään kuin puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ainakin kun dossin kautta aikanaan tietokoneisiin tutustuin niin komentorivi on ihan kivakin juttu. se tekee aina juuri sen mitä käyttäjä haluaa ilman mitään turhia viiveitä, grafiikoita, UI-muutoksia tms. että sitä on ihan hyvä varautua käyttämään jos linuxin haluaa, mutta aika pitkälle pärjää ilmankin kun nykyisin on kaikenlaisia app storen kaltaisia palveluja ja päivityksetkin pystyy tekemään nappia painamalla sen sijaan että pitäs aina kirjoitella ne samat sudo apt upgradet ja updatet
Joo toki itsekin olin silloin hardcore dos-fani enkä olisi mitään Windows 95:sta halunnut mutta jännästi ne ajat vaan muuttuu, nyt ei kiinnosta enää mitään komentorivejä hakata.
Linuxissa sitä voi olla vaikea kokonaan välttää, tosin perus työpöytäkäyttäjä varmaan pärjää graafisella käyttöliittymällä.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin sanonut että Linux-käyttäjät on dos-aikakaudelle jämähtäneitä fossiileita ja ne hermostuu kun joku edes mainitsee sanan GUI eivätkä halua sellaisia Linuxiin lisää.
häh? eikö nyt kaikissa linuxeissa graafinen käyttöliittymä ole
ei se muuta sitä asiaa että terminaali on usein juuri se toimivin ratkaisu. ei tarvitse asennella mitään epämääräisiä ohjelmia jos asian saa tehtyä itse suoraan komentorivillä
vähän sama kun ei uskaltaisi, tai edes voisi itse katsoa auton konepellin alle. tai no, ei kai monissa uusissa autoissa voikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin sanonut että Linux-käyttäjät on dos-aikakaudelle jämähtäneitä fossiileita ja ne hermostuu kun joku edes mainitsee sanan GUI eivätkä halua sellaisia Linuxiin lisää.
ei se muuta sitä asiaa että terminaali on usein juuri se toimivin ratkaisu. ei tarvitse asennella mitään epämääräisiä ohjelmia jos asian saa tehtyä itse suoraan komentorivillä
vähän sama kun ei uskaltaisi, tai edes voisi itse katsoa auton konepellin alle. tai no, ei kai monissa uusissa autoissa voikaan
Älä nyt viitsi esittää tyhmää, tiedät vallan hyvin että on paljon ohjelmia Linuxissa joissa ei ole sitä graafista käyttöliittymää ja niiden kanssa joutuu hakata komentorivillä. Ja vertauksesi on vähän ontuva koska se olisi ennemminkin niin että autolla ajo kyllä onnistuu mutta jos haluaa veivata vaikka sivuikkunan auki niin pitää purkaa oven verhoilu ja nysvätä mekanismeilla se auki sen sijaan että olisi vain se simppeli veivi josta sen veivaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi esittää tyhmää, tiedät vallan hyvin että on paljon ohjelmia Linuxissa joissa ei ole sitä graafista käyttöliittymää ja niiden kanssa joutuu hakata komentorivillä. Ja vertauksesi on vähän ontuva koska se olisi ennemminkin nii
mikä muka on sellainen mihin ei graafista käyttöliittymää ole?
Vauvan luuseri betanörtit ei edes ymmärrä että voi olla Linux ja Windows samassa koneessa. Ei näin, pojat, ei näin. Teidän ei tarvitse vastakkainasetella jos on molemmat. Olette lapsellisia. Mulla on molemmat, ja panen pilluakin, toisin kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan luuseri betanörtit ei edes ymmärrä että voi olla Linux ja Windows samassa koneessa. Ei näin, pojat, ei näin. Teidän ei tarvitse vastakkainasetella jos on molemmat. Olette lapsellisia. Mulla on molemmat, ja panen pilluakin, toisin kuin te.
mikäs tän pahanmielen purkauksen nyt aiheutti
Onneksi on olemassa hyviä vaihtoehtoja windoze-kuralle.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun läppärissäni oleva prossu ei täytä Windows 11 vaatimuksia. Läppärin vaihto lienee edessä.
Rufus-ohjelmalla saat tehty USB-asennustikun, joka ohittaa prosessorivaatimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun läppärissäni oleva prossu ei täytä Windows 11 vaatimuksia. Läppärin vaihto lienee edessä.
Myy minulle se vanha. Microsoft suosittelee niiden koneiden heittämistä ser-jätteisiin, jotka ei täytä win11 vaatimuksia. Kuulemma sen jälkeen voi kohdata tulevaisuuden. Kuulostaa ihan Putinin puheilta...
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/microsoft-sai-kyllikseen-windows-10-k…
Ai ettäkö oikein Microsoft sai kyllikseen, kyllä musta tuntuu että ne on ne käyttäjät joilla palaa käämit. MS voi puolestani tunkea pakkotuputetut ms-tilinsä ja tekoälyvakoilunsa ja mainoksensa syvälle ahteriin enkä sellaisen vuoksi lähde uutta konetta ostamaan.
Nämä saa kaikki pois kiusaamasta W11 pro:sta.
Pikkuisen kyllä pitää tarjota gpedit ja powershell-skriptiä, niin oppiipahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikäs tän pahanmielen purkauksen nyt aiheutti
Tajusi tuo alfa-uhoaja, että hakkaa linux/Win -konettaan/tattiaan ihan yksin kellarissan tämän(kin) vapun, eikä ole edes kylän ainoaksi inceliksi ylennyt ;DDDDD
-winner-
Miksi? Olisit asentanut Linuxin.
Linuxin tai Muskin nimeen vannovilla on se sama ajattelutapa.
Ajatella jos kallis kone ei lähtisi käyntiin ilman kaikkia hankalasti muistettavia komentorivikehotteita, että Tesla liikkuu metriäkään, jos et muista millä komennolle sen Teslan kill switchin saikaan pois...
Nörttejä tarvitaan siksi, että se skriptinpätkä osaa tehdä vaikkapa tästä tekstistä 0 ja 1 -ketjun sijaan ymmärrettävää tekstiä, ei siksi, että sun pitäisi vaihtaa koko kone sen takia, kun Vauvaa ei pääse lukemaan.
Win11 pakkotuputus tai täysin toimivien koneiden poisheittokehotus softan takia on ihan sitä samaa.
-winner-