Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa sairaslomaa olematta sairas. Kuumeinen vetämätön olo koko ajan mutta ei ole kuumetta, menee hermot jo.

Vierailija
29.04.2025 |

Kuumeinen olo ja veto pois, mutta ei ole kuumetta eikä muita oireita. Olen jotenkin ylikuormittunut kai, voiko kuumeinen olo johtua siitä?  Hermot vaan kireällä ja yhtään ei mitään jaksaisi, unohtelen asioita enkä enää ehdi tai jaksa pitää yhteyttä edes ystäviin,  mietin jo välillä epätoivoissani itseni satuttamista että saisin sairaslomaa hetkeksi. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some kiinni ja ruutuaika minimiin. Ulkoilua ja hikoilua aiheuttavaa liikuntaa. Tekosyyt pois.

Vierailija
2/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisistä syistä, mutta nehän katsotaan sairaudeksi. Lisäksi ne ainakin minulla aiheuttavat myös fyysisiä tuntemuksia, joskaan eivät kuumetta. Minä olen ollut ylikuormituksesta johtuvan masennuksen ja ahdistuksen takia sairaslomalla jo kuukauden ja vielä olisi toinen kuukausi edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus ja burnout on ihan valideja syitä sairauslomaan. Ei siihen mitään kuumetta tarvitse.

Vierailija
4/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

fibromyalgia voi aiheuttaa kuumeista ja uupunutta oloa

Vierailija
5/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu kuumetta,mutta lähti alilämmölle. Kuumemittari näytti 35 ja hytisin koko yön kolmen peiton alla ja pitkät vaatteet päällä. Aamulla soitin pomolle, että en tule. Onneksi meillä voi myös omalla ilmoituksella olla pois max 5 päivää. Tosin mulle riitti yks päivä. Mulla ei jostain syystä kuume nouse, vaan se aina laskee ja samalla viikolla puolisolla oli koko viikon kuume 39. Tiedä sitten mikä pöpö oli perheessä.

Vierailija
6/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout eli työuupumus. Katso oireet netistä. Itsellä oli ja hirveä väsymys mikä ei hellittänyt. Ei pikku asioitakaan olis jaksanu tehdä. Ei saanut nukuttua kunnolla ja se väsymys siis niin erilaista kun muulloin kun ollut väsymystä eli täysin uupunut on hyvin kuvaava ilmaisu.

Toinen yleinen oire eli aivot ei toimi kunnolla. Eli aivothan on just se mikä työuupumuksessa rasittuu. Jatkossa muista pitää usein taukoja ja erityisesti jos työskentelet etänä. Muita oireita  ei muista asioita ja asioiden käsittely vaikeaa. Tekee usein virheitä jne.unohtaa mitä piti tehdä

Varaa aika lääkärille menee muuten vaan pahemmaks.

Vierailija
7/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on fyysinen työ niin katso jännetupen oireet, tulee helposti 2-3 vikkoa.

Vierailija
8/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mahdollista olla pois omailmoituksella, jos ei niin sitten lääkäriin aika ja kerrot olevasi flunssainen 

Eivät ne ala kenenkään kuumeita mittailemaan, vaan kirjoittavat sairaslomaa, jos kerran kipeäksi olosi tunnet 

Vierailija
9/9 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, ettei tuossa kunnossa jaksaisi mennä töihin mutta ei sitä oloa saitsukaan korjaa eikä paranna.