Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Matkustiko Ranja takaisinpäinkin bussilla?
Tuli myös tunne, että perhe saattoi myös kokea epäkohteliaana tuon kasvissyönnin ja jos kontaktia ei itse ota ja leiki lapsen kanssa ja menikö kulttuurishokissa niin syviin vesiin, että jäi yhteys luomatta? Sekin vaikuttaa miten ihminen näkee toisen. Perheenäiti tuntui olevan enemmän tilanteesta hämillään, ja sitten häneen kohdistettiin aika kovaa hyökkäävää tekstiä, ymmärtämättä kulttuurista tai muutakaan kontekstia ja ainoa syyllinen tilanteessako oli tuo äiti?
Vierailija kirjoitti:
Aloin nyt katsomaan tätä sarjaa. Ihmettelen suuresti, että tuo vegaani on ei ota itse vastuuta proteiinipitoisen ruuan kokkaamisesta itselleen, vaan vain valittaa ja odottaa perheen äidin, jolla ei ole kokemusta vegaaniruuasta, hoitavan asian. Jotenkin aivan törkeän laiskaa, saamatonta ja epäkunnioittavaa käytöstä.
Mietin samaa! Äitihän yritti, pilkkoi hedelmiä tarjolle yms. Ruuan torjuminen ja epäkunnioitus tuollaisissa tilanteissa on joissakin kulttuureissa todella suuri loukkaus. Ja sitten syytetään läskifobiasta yms muusta valkosen naisen tuskasta. Hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Ranja hoikistui loppua kohden. Terveellisempi ruoka ja kostea ilmasto.
Itse olen nyt viisikymppisenä hyvin lihava ja se väsyttää sekä tekee monen liikkumisen vaikeaksi. Sillä toivoisin, että varsinkin nuoret ihmiset saisi painolleen paremman suunnan.
Vielähän sinäkin pystyt tekemään asialle jotakin. Et ole liian vanha muutokseen 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Omistuista että ranja ei muka löytänyt kasvisruokaa Thaimaasta jossa suuri osa on kasvissyöjiä ja itse olen siellä aina saanut tosi hyvää vegeruokaa
Luulenpa että Ranja ahmii tärkkelystä (riisi, pasta, sokeri, rasva ja kaikenlainen uppopaistettu) ennemmin kuin kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistuista että ranja ei muka löytänyt kasvisruokaa Thaimaasta jossa suuri osa on kasvissyöjiä ja itse olen siellä aina saanut tosi hyvää vegeruokaa
Luulenpa että Ranja ahmii tärkkelystä (riisi, pasta, sokeri, rasva ja kaikenlainen uppopaistettu) ennemmin kuin kasviksia.
Ei välttämättä. Taustalla saattaa olla jokin sairaus, jota ei ole havaittu. Esim. kilpirauhasen toiminnassa jotakin häikkää. Onneksi melkein kaikki aineenvaihduntasairaudet ovat parannettavissa tai hallittavissa jollain lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ainon hostisä on punakka wt-deeku, ja vieläpä fransmanni. Vaimonsa on kyllä hyvin viehättävä. Oispa jonkun perheessä ollut isänä savonsuomalainen peräkammarin poika, joka olisi löytänyt lopulta eukon Thaikuista. Niitähän riittää?
Hän oli jotenkin epämiellyttävä.se hostdad
Vierailija kirjoitti:
Aino vaikuttaa lapselliselta ja vaikealta ihmiseltä, olisi kaverina äärimmäisen raskas tuolla häsläyksellään ja säätämisellään.
Neea on vain vielä niin nuorelta ja kokemattomalta, elämänkokemus puuttuu.
Sheri ja Ranja olivat järkevänoloisia ja aikuismaisia.
Ranja ylilihava, nuori nainen, nyt laihikselle.
Ronjan runo niitä pelottaa :niitä pelottaa kun mä nostan käteni luokassa.. niitä pelottaa kun mä kuuntelen Lady Gagaa, niitä pelottaa, että mun lempiohjaajallani on kuukautiset jne. Minkälaisessa ympäristössä hän on elänyt tai elää ??
Sukunimi Omaheimo ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aino vaikuttaa lapselliselta ja vaikealta ihmiseltä, olisi kaverina äärimmäisen raskas tuolla häsläyksellään ja säätämisellään.
Neea on vain vielä niin nuorelta ja kokemattomalta, elämänkokemus puuttuu.
Sheri ja Ranja olivat järkevänoloisia ja aikuismaisia.
Ranja ylilihava, nuori nainen, nyt laihikselle.
jos Ronja on tyytyväineen kilojensa kanssa, niin sitten on. Voihan hänellä olla joku sairaus. Ronja varmasti tilittää asiansa joka kanavalla, lehdissä jne. Hän on tullut jäädäkseen ! Jossain keskusteluohjelmassa hän varmasti on äitinsä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tuli myös tunne, että perhe saattoi myös kokea epäkohteliaana tuon kasvissyönnin ja jos kontaktia ei itse ota ja leiki lapsen kanssa ja menikö kulttuurishokissa niin syviin vesiin, että jäi yhteys luomatta? Sekin vaikuttaa miten ihminen näkee toisen. Perheenäiti tuntui olevan enemmän tilanteesta hämillään, ja sitten häneen kohdistettiin aika kovaa hyökkäävää tekstiä, ymmärtämättä kulttuurista tai muutakaan kontekstia ja ainoa syyllinen tilanteessako oli tuo äiti?
Oikeasti siinä kulttuurit kohtasivat huonolla tavalla hymyilevä thai-äiti ei saanut sanottua, että tulijan pitäisi tehdä töitä, eikä vaan maata yksin, ja toinen päivitteli ylikuormitustaan ja vaikeaa oloaan. Tottakai au-pairin pitäisi tehdä ruokaa, myös muille, eikä odottaa palvelua.
Minua hämmensi tämän Ranjan puhetapa. Hoetaan mukatiedostavia fraaseja, mutta mietitään lillukanvarsia. Ei Thaimaassa pahiten kärsi ne lapset, jotka poseeraavat rahasta turistien kanssa, vaan ne lapset, joita toimitetaan hotelleihin länsituristeille, ja joita ei lisämaksusta tarvitse palauttaa elävänä. Se, että lapsi edustaa jotain tiettyä etnistä ryhmää ei ole sen maan pahimpia ongelmia.
Ei yhtään peittävämpää alaosaa löytynyt saunaan/kylmäaltaaseen (stringit)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee Ranjassa tietynlainen ehdottomuus ja suvaitsemattomuus. Hän kertoi alussa, että lentäminen sotii hänen periaatteitaan vastaan, mutta jos hän kävelisi Suomesta Thaimaahan, siihen menisi 90 päivää.
Just! Mistäköhän hän tuon 90 päivää keksi? Kun ei siihen pystyisi edes yksi Suomen nopeimmista kilpakävelijöistä Valentin Kononen. Autolla ehkä, joo, mutta ei jalan!
Googlen mapsista.
Google mapsin matka Suomesta Thaimaahan 90 päivää, perustuu siihen, että matkustetaan 24 h päivässä ilman lepo-, ruoka--tai vessataukoja. Täytyy olla tyhmä, jos ei tätä tajua.
Suomalaiset prinsessat lennätettiin tällä kaudella valittamaan ja itkemään kaukomaille asti.
Miten se Ranja voi olla niin iso?
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee Ranjassa tietynlainen ehdottomuus ja suvaitsemattomuus. Hän kertoi alussa, että lentäminen sotii hänen periaatteitaan vastaan, mutta jos hän kävelisi Suomesta Thaimaahan, siihen menisi 90 päivää.
Just! Mistäköhän hän tuon 90 päivää keksi? Kun ei siihen pystyisi edes yksi Suomen nopeimmista kilpakävelijöistä Valentin Kononen. Autolla ehkä, joo, mutta ei jalan!
Google mapsista (laita sinne määränpää plus kävellen). Niinhän taisi siinä sanoakin. Kyllähän nyt hänkin ja muutkin tajuaa että käytännössä menisi kauemmin. Jukolaut se oli läppää!
Vierailija kirjoitti:
Miten se Ranja voi olla niin iso?
No ei se nyt ihmeitä vaadi. Ranjalla on kyllä kaunis kasvoiltaan.
Tulin tänne kommentoimaan tota Ranja-episodia hänen ensimmäisen thai-perheen luona.
Kerron nyt alkuun että olen itse kokenut samanlaista kommentointia, vaikka olin "vain" noin 15 kg ylipainoinen. Tosin tämä kommentointi tapahtui Turkissa paikallisen perheen luona. Kommentointi oli sellaista että kysyttiin olenko yrittänyt laihduttaa kun minulla pyöreyttä ja että mun pitäisi syödä terveellisesti ym. Oli hyvin samantyylistä kuin mitä Ranja koki. Itse en ottanut sitä koskaan loukkauksena, vaan sanoin suoraan että olen samaa mieltä ja minulla on vielä vähän ylimääräistä. Suhtauduin myös myötämielisesti heidän ehdottamiin terveellisiin ruokiin.
Tuntuu että Suomessa sitten taas piilotellaan asioita, eikä ikinä saisi sanoa mitään. Ymmärrän sen että jokaista pitää arvostaa, eikä ketään saa kiusata jos on laiha tai lihava jne. Mutta Suomessa on myös se tosiasia, että elintapasairaudet ovat hurjasti lisääntyneet ja samalla ihmisten ylipaino. Sitä mukaa myös karkkihyllyjen pituudet. Jotain pitäisi mielestäni Suomessakin tehdä asioille, eikä vaan hyssytellä ja loukkaantua joka asiasta.
Minusta Ranja hoikistui loppua kohden. Terveellisempi ruoka ja kostea ilmasto.
Itse olen nyt viisikymppisenä hyvin lihava ja se väsyttää sekä tekee monen liikkumisen vaikeaksi. Sillä toivoisin, että varsinkin nuoret ihmiset saisi painolleen paremman suunnan.