Taas kerran artikkeli "parhaat hiustyylit ohuelle hiukselle" ja esitellyt mallit ei missään nimessä näytä hyvältä ohuthiuksisella
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011196239.html
Just joo. Joka ikisellä mallilla on runsaat tai jopa paksut hiukset. Olisi hauska nähdä noi hiustyylit oikeasti ohuthiuksisella. Miksi tällaisia juttuja kirjoitetaan. Vai onko syy minussa että ymmärrän asian jotenkin väärin? Onko ohuthiuksinen sama asia kuin harvahiuksinen? Eli hius voi olla ohutta mutta niitä on paljon jolloin tukkakin siis näyttää paksulta?
Kommentit (33)
Ei liimaletistä saa millään nättiä, taas on nähty.
Usein niissä on myös kerrostettu leikkaus. Mulle kampaaja sanoi ettei mulle voi tehdä kerrostettua leikkausta koska mulla ei ole hiuksia niin paljon.
Heh, voin vaan kuvitella millaiselta kynityltä kanalta pääni näyttäisi noissa hiustyyleissä
Vierailija kirjoitti:
Usein niissä on myös kerrostettu leikkaus. Mulle kampaaja sanoi ettei mulle voi tehdä kerrostettua leikkausta koska mulla ei ole hiuksia niin paljon.
No ihan sama, mulla ei riitä hius edes otsatukkaan, saati johonkin superkerrostettuun shag-malliin :(
Sama kun on kuvia että tässä helppo kampaus yhdellä pinnillä joka salee kestää koko viikon hyvänä jne. Mallilla on aina joku metrin pituinen tukka joka on pesty, föönattu, suoristettu/kiharrettu, lakattu, puuteroitu ja sitte 50 ottoa joista yksi onnistuu ja photoshopataan vielä paremmaksi.
Loogisempi olisi jokin permanentti. Kiharrettu hius antaa kuitenkin eri tavalla runsauden tuntua.
Miksei kerrankin noissa jutuissa esitellä kampausvaihtoehtoja oikeasti ohuelle hiuslaadulle, malleilla joilla on OIKEASTI OHUT/HaARVA tukka. Kuvat niissä ei tietty ole niin nättiä kuin näissä fantasiajutuissa.
Mikään ei saa tukkaa näyttämään niin lirulta kuin ohuiden puolipitkien hiusten kerrostaminen. Lopulta sulla on kaksi karvaa ristissä latvoissa ja päivä paistaa niistä läpi.
Eivät nuo artikkelin leidit ohuita hiuksia ole nähneetkään.
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, kun monet tuntemani ohuthiuksiset ovat jostain saaneet päähänsä ettei heille sopisi missään nimessä pitkät hiukset. Näyttää kuulema vain "hiiren hännältä".
Olen eri mieltä. Minusta ohuet hiukset ovat todella kauniit pitkinä. Mukavan kevyen näköiset.
Kyllähän se on oikein sanottu ohuet hiukset, mutta siinä jutussa se tarkoitti ohutta hiuslaatua kuvien perusteella. Malleillahan oli kuitenkin runsaasti ohutta hiusta. Pitäisi ilmaista se asia ihan eri tavoin, mutta miten en tiedä. Harva tykkäisi, jos olisi otsake harvoista hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Sama kun on kuvia että tässä helppo kampaus yhdellä pinnillä joka salee kestää koko viikon hyvänä jne. Mallilla on aina joku metrin pituinen tukka joka on pesty, föönattu, suoristettu/kiharrettu, lakattu, puuteroitu ja sitte 50 ottoa joista yksi onnistuu ja photoshopataan vielä paremmaksi.
Bingo.
Viime kampaamokäynnin jälkeen mietin miksi tukkani pitäisi näyttää paksummalta? Vakikampaajani jaksaa aina jankuttaa siitä miten tukkani saa näyttämään paksummalta. Miksi? Ketä varten? Kuka välittää? Vaihdoin kampaajaa ja kävin leikkauttamassa juuri leikatusta tukasta puolet pois. Nyt on hyvä olo eikä pääni näytä pallolta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on oikein sanottu ohuet hiukset, mutta siinä jutussa se tarkoitti ohutta hiuslaatua kuvien perusteella. Malleillahan oli kuitenkin runsaasti ohutta hiusta. Pitäisi ilmaista se asia ihan eri tavoin, mutta miten en tiedä. Harva tykkäisi, jos olisi otsake harvoista hiuksista.
Mulla on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on ohut. Mun tukka on paaaaljon ohuempi kuin mitä näilä malleilla. Suorastaan pelottaa, että mitä käy kun vanhemmiten hiusten määräkin vähenee. Minusta tulee kalju mummo. Olen jo henkisesti asennoitunut siihen, että alan pitää ultralyhyttä siiliä siinä vaiheessa kun päänahka entistä pahemmin alkaa näkyä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo artikkelin leidit ohuita hiuksia ole nähneetkään.
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, kun monet tuntemani ohuthiuksiset ovat jostain saaneet päähänsä ettei heille sopisi missään nimessä pitkät hiukset. Näyttää kuulema vain "hiiren hännältä".
Olen eri mieltä. Minusta ohuet hiukset ovat todella kauniit pitkinä. Mukavan kevyen näköiset.
Riippuu kyllä miten ohuet ne on. Mulla ei näytä hiukset kevyiltä, vaan ne läsää pitkin päätä ja rasvoittuu, jos ne on pitkät.
Ei ole suomitukkaa näissä kuvissa. Meilä on maailman ohuimmat hiukset keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kerrankin noissa jutuissa esitellä kampausvaihtoehtoja oikeasti ohuelle hiuslaadulle, malleilla joilla on OIKEASTI OHUT/HaARVA tukka. Kuvat niissä ei tietty ole niin nättiä kuin näissä fantasiajutuissa.
No juuri niin. Nuo jutut on lähinnä ohuthiuksisten pilkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suomitukkaa näissä kuvissa. Meilä on maailman ohuimmat hiukset keskimäärin.
Eivätkä nuo hiukset ole minkään muunkaan maan mittakaavassa mitään ohuita.
Vierailija kirjoitti:
Viime kampaamokäynnin jälkeen mietin miksi tukkani pitäisi näyttää paksummalta? Vakikampaajani jaksaa aina jankuttaa siitä miten tukkani saa näyttämään paksummalta. Miksi? Ketä varten? Kuka välittää? Vaihdoin kampaajaa ja kävin leikkauttamassa juuri leikatusta tukasta puolet pois. Nyt on hyvä olo eikä pääni näytä pallolta.
Minä myös lakkasin käymästä kampaajalla, joka aina höperehti, miten hiuksistani saataisiin paksumman näköiset, vaikka en itse ollut tuonut sellaista toivetta esille. Minusta tuo on lähinnä loukkaavaa. Myös hennot hiukset voivat olla oikein kauniit ja ihanat. Taitava kampaaja tekee niihin ihanan leikkaukset, joko lyhyemmän tai pidemmän mallin, ja on puheissaan huomaavainen.
Saman olen laittanut merkille.